תמונת אילוסטרציה:Haiku Deck

מגן יבנה תצא הבשורה: משרד הבריאות אוסר הכנסת אלרגנים למוסדות החינוך

ניצחון לילדים האלרגיים: לאחר מאבק ארוך במה שנראה ברור מאליו הצליחה העמותה הישראלית לאלרגיות בראשות אודליה אלבו להפוך את מוסדות החינוך לסביבה בטוחה עבור ילדים אלרגיים. "לראשונה בוצעו שינויים בתקנות לפיקוח על איכות המזון ולתזונה נכונה בצהרונים ומוסדות החינוך והתאמתם לאוכלוסיית האלרגיים למזון" דברי אלבו

פורסם בתאריך: 5.2.18 17:22

     

ההנחיות החדשות של משרד הבריאות

מהפכה במטבח: משרד הבריאות משנה כעת את תקנות התזונה במוסדות החינוך, כך שיותאמו לילדים עם אלרגיה למזון כמו גם לילדים הסובלים מצליאק. על פי ההנחיות החדשות בצהרון שבו יש ילד עם אלרגיה, סביבת הצהרון תהפוך לבטוחה יותר לילדים עם אלרגיות למזון , כולל הגשת תפריט לכלל הילדים ללא האלרגניים הנפוצים באוכלוסייה. ההנחיות החדשות כוללות הימנעות כללית מלהגיש בוטנים או אגוזים, חלב ושמשום או מזונות המכילים רכיבים אלו בצהרונים.
אודליה אלבו, יו"ר העמותה הישראלית לאלרגיות ותושבת גן יבנה אמרה היום ל'כאן דרום' עם פרסום ההנחיות החדשות: "עד היום כל נושא המזון במוסדות החינוך ובצהרונים התייחס רק לילדים לכאורה הבריאים ולאלו שלא אוכלים מזונות מסוימים מבחירה כגון טבעוניים וצמחוניים.
בל נשכח כי אצל הילדים הסובלים מאלרגיה למזון ההימנעות מאכילת מוצרים מסוימים (בוטנים, אגוזים, ביצים, שומשום, חלב, סויה ועוד) אינם מבחירה אלא התוויה רפואית ומשכך חשיפה לאותם רכיבים עלולה לפגוע בהם ולא רק זאת אלא שעומדת להם הזכות כמו לכל ילד אחר בישראל".

על פי התקנות החדשות "יש להימנע מהכנסת מאכל או ממרח המכילים את האלרגן או האלרגנים אליהם יש רגישות". כמו כן "הגשת מנות ייחודיות לילד האלרגי: מותר להגיש לתלמיד אלרגי למזון מסוים מנה עם סימון המעיד על העדר אותו אלרגן, ממפעל מזון בעל היתר תנאי ייצור נאותים"

עוד נכתב בהנחיות החדשות כי "ילדים הסובלים מצליאק והמציאו על כך אישור רפואי יקבלו מנה מותאמת ללא גלוטן ממפעל שקבל
היתר שירות המזון לתנאי יצור נאותים לספק מנה מותאמת ללא גלוטן". ו"בצהרונים בהם יש ילדים הסובלים מצליאק בלבד יש להימנע מפעולות הכרוכות בשימוש בקמח רגיל ולהחליפו בקמח תירס או תחליפים המותרים לחולי צליאק".

 

שלישית מימין- אלבו בפעילות בכנסת

אלבו, הנושאת את דגל המאבק זמן רב אמרה היום בהתרגשות גדולה: "אני מתרגשת לבשר כי כחלק משיתוף פעולה של העמותה הישראלית לאלרגיות למזון  ומשרד הבריאות בהובלת פרופ' איתמר גרוטו ופרופ' רונית אנדלווט  בוצעו שינויים בתקנות לפיקוח על איכות המזון ולתזונה נכונה בצהרונים ומוסדות החינוך והתאמתם לאוכלוסיית האלרגיים למזון".

"מצאנו לנכון ששינוי התקנות תהיה הדרך הנכונה לחייב את המערכת להתייחס לסוגיות הבריאות והמזון של הילדים הסובלים מאלרגיות למזון, לציין כי עד כה היה קושי גדול לחייב את הצהרונים ומוסדות החינוך לקחת אחריות על נושא שמצריך הסברה, הטמעה ועוד.ולכן נושא האלרגיות למזון שעד כה לא הופיע בתקנות לפיקוח על איכות המזון שם לראשונה את התלמיד האלרגי במרכז ומאפשר את התשתית של כל המערכת להבין וליישם את הזכויות כגון הזכות לא להיחשף למוצרים שמסכנים את הילדים הסובלים מאלרגיה למזון וכמו גם, זכותו של הילד לקבל מנת מזון ללא האלרגנים: בוטנים, שקדים, אגוזי לוז, ביצים, חלב, שומשום, סויה וגלוטן.

סוף סוף בשנת 2018 אפשר יהיה לתת בטחון להורים ולילדים שהרכב המזון שיוגש במערכת החינוך ובצהרונים לא יכיל רכיבים המכילים אלרגנים ותיקון התקנה משמעותית חשוב יותר מחוזר מנכ"ל.

אנו רואים בשינוי התקנה ובקביעת המדיניות צעד גדול לשיפור איכות חייהם של הסובלים מאלרגיה למזון בישראל,  אט, אט נביא לכך בכוחות משותפים שמערכת החינוך והצהרונים יפעלו בצורה מיטבית לשמירה על בריאות כל ילדינו" סיכמה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר