BUCKLEY AIR FORCE BASE, Colo. -- Christopher Thibodeau, son of retired Master Sgt. Chris Thobodeau, assembles the head of a robot at Buckley's Robotics Class, May 12. The Robotics is sponsored by the Colorado State University 4-H Chapter as part of Operation Military Kids. (U.S. Air Force photo by Staff Sgt. Kathrine McDowell)

עם הפנים לקהילה: האם מהנדסי המחר יהיו אשדודים? תלוי בכם

לפעמים כל מה שצריך זה רק עוד פוש אחד קטן: הדרך של תלמידי אמי"ת י' לפסגת הטכנולוגיה והרובוטיקה מעולם לא היתה קרובה יותר. כשמאחוריהם הצלחות הישגים והוכחות הם נחושים לכבוש את היעד הבא - ארה"ב ולהיות הפנים של העיר. אם אתם עסק חברתי/מהנדס/צלם או פשוט רוצים לראות את דור העתיד פורח הכתבה הזו בדיוק בשבילכם

פורסם בתאריך: 29.1.18 07:31

     

לפעמים השגרירים הכי טובים הם פשוט דור העתיד, וכעת יש הזדמנות שהפנים של העיר אשדוד יהיו מחמיאות מתמיד. תלמידי נבחרת תלמידי הרובוטיקה המורכבת מתלמידי כתה כתות ז’-ח' מופ"ת בהנחיית המנטורית אלחנדרה פילניק מתיכון אמי"ת י' התמודדו בתחרות הרובוטיקה FLL מול 45 נבחרות מאזור הדרום וזכו במקום הראשון בקטגוריית חקר ובכך העפילו לשלב הארצי של התחרות שייערך בשבועות הקרובים בהיכל נוקיה בתל אביב בהשתתפות 104 נבחרות מכל רחבי הארץ . עשר הנבחרות שידורגו ראשונות, ייצגו את ישראל בתחרות העולמית בארצות הברית או באירופה.

במקום ה1 בפעם השנייה ברציפות

במקביל עלתה הנבחרת לרבע גמר תחרות GIA העולמית לעבודות חקר, בה יקחו חלק 80 נבחרות מכל רחבי העולם.

אלא שלא מדובר בעוד סתם נבחרת, ולא בעוד תחרות. תלמידי הרובוטיקה במקיף אמי"ת י' שזכו זו השנה השנייה בתחרות כבר זוכים לתשבוחות מקיר לקיר בקרב מומחי רובוטיקה ויש האומרים שמדובר בעתידני המחר.

בבואי לבית הספר, על מנת לפגוש את התלמידים ולראות במה מדובר, פגשתי קבוצת ילדים מחוננים, ורבליים, רהוטים ונבונים עם רעיונות טכנולוגיים חדשניים פורצי דרך, כמו מה למשל?

בתחרות החקר הנושא התחרות השנה היה הידרודינמיקה – חקר המים. על כל נבחרת הוטל להפגין יכולת תכנות משימות רובוט, וכתיבת עבודת חקר בנושא. תלמידי אמי"ת י' אשדוד בחרו לפתח אב טיפוס לבקבוק שכל מטרתו היא הפיכת שתן למים במקרי קיצון ובתנאי הישרדות, תוך עשיית שימוש בתהליכים כימיים. עוד פיתוח ישראלי שיכול לאשר לנו שוב שהמוח היהודי חריף מתמיד.

הנבחרת מתמודדת במקצים נוספים של רובוטיקה שהטכנולוגיה שלה להעברת מסע ממקום למקום בהחלט יכולה לתרום לנמל אשדוד.

רגע לפני שאני הולכת פתאום החבר'ה המחוננים נראים לי מעט מודאגים, שאני מבררת את הסיבה הם פשוט מסבירים, שעל מנת לזכות בתחרות ולייצג את העיר שהם כל כך אוהבים הם מחפשים אחר מהנדסים שיעזרו להם להפוך את הפיתוחים ולחשוב ביחד על מצה שיפורים, תותח באנגלית שיסייע לתרגם את ההסברים הפיתוחים "חבל שרק בגלל זה לא נזכה" הם אומרים, וצודקים.

אתם עסק חברתי שיכול לסייע? יש לכם יכולות טכנולוגיות או אתם בעלי

כישורים בצילום או הנדסה? בכדי למנף את ההצלה של תלמידי אמי"ת י' ולהביא אותם לפסיגת הטכנולוגיה דרוש רק עוד פוש אחד קטן. המרכז הישראלי לריהוט היו הראשונים להרים את הכפפה,
מי הבאים בתור?

למידע נוסף פנו לאורטל נח 055-660-4665‬

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר