"בקיץ אנחנו מתבשלים כמו טוסט לוהט. עמדות השמירה עשויות ברזל, והחום בפנים איום"

מאבטחי מוסדות חינוך באשדוד: "אנחנו סובלים מתת תנאים. קופאים מקור"

הם נמצאים שם בכדי לשמור על הדבר החשוב ביותר, על שלום ילדנו. אך מי דואג להם? מאבטחי מוסדות החינוך באשדוד טוענים לתנאי עבודה לא נאותים

פורסם בתאריך: 27.12.17 15:50

     

במרץ השנה אושרה הצעת החוק של ח"כ יוליה מלינובסקי המחייבת לספק למאבטחים עמדה המגנה עלים מגשם ומשמש, גישה למים ולשירותים, שקע חשמלי, מקום להניח בו ציוד ואף מיזוג. אך השבוע, מערכת כאן דרום הוצפה בפניות של מאבטחי מוסדות חינוך באשדוד שמתארים מצב שונה.

כך למשל, נראית קבוצת הווצאפ בבוקר חורפי השבוע, במהלכו הורגשה היטב המערכת החורפית, אז בעוד ילדכם היו בכיתות ממוזגות, אלו שנועדו לשמור על ביטחונם ושלומם- קפאו מקור. "החורף מגיע, ואנחנו מרגישים את זה היטב, עד שסוף סוף חשבנו שייעשה צדק וידאגו לנו, זה פשוט לא קורה! מה אנחנו לא בני אדם? מה ביקשנו- מקור לחימום? מזגן? הקור לא אנושי, אנחנו קופאים מקור! זה המצב" אמרו השבוע  מספר מאבטחים לכתבת "כאן דרום":

 

 

פנינו לח״כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), וזו השיבה:

״החוק המסדיר את תנאי העבודה הפיזיים של המאבטחים והשומרים נכנס לתוקף בתחילת חודש אוקטובר. החל מאותו התאריך, מעסיק שלא יעמוד בתנאי החוק ויספק לעובדיו תנאי עבודה נאותים (בין היתר גישה לחשמל ומים, קרור וחימום, עמדה מסודרת, מקום להנחת חפציו וביגוד מתאים לתנאי מזג האוויר) יהיה חשוף לתביעות. אכיפה יזומה של פקחים שיבדקו את תנאי העובדים תחל בשנת 2019.

אני שמחה לקבל ללשכתי פניות רבות ממאבטחים מכל רחבי הארץ המספרים כיצד תנאי העבודה שלהם השתפרו משמעותית והם סוף סוף מקבלים את מה שמגיע להם. למרות שהחוק נכנס לתוקף, חלק מהמאבטחים השומרים ועובדי הקבלן, עדיין לא זוכים ליחס מכובד ותנאי עבודה הולמים. אני פונה לראש העיר יחיאל לסרי ולמעסיקים, לא ייתכן שגם אחרי שהחוק חוקק אני עדיין מקבלת פניות ללשכתי ממאבטחים הסובלים מתת תנאים. אל תחכו לתביעות ולקנסות שיגיעו למפרים את החוק על מנת לדאוג לתנאי עבודה נאותים לעובדים שלכם.

מחובתינו לדאוג לכבוד האדם העובד ולביטחון החברתי-כלכלי שלו, לכן בשבועות ובחודשים הקרובים אקיים ביקורי פתע בעמדות מאבטחים ברחבי הארץ ובאשדוד בפרט בכדי לוודא שהחוק אכן מיושם. אני קוראת למאבטחים באשדוד ובערים אחרות לא לחשוש, לדרוש ולתבוע את מה שמגיע לכם. לשכתי תטפל בכל פנייה וננסה לסייע. אני מצפה מראשי הערים ומהמעסיקים לדאוג לעובדים לסביבת עבודה נורמלית וליחס מכבד כפי שמגיע להם ויפה שעה אחת קודם״.

ח״כ יוליה מלינובסקי. צילום: דוברות

תגובת העירייה לטענות בדבר תנאי עבודה לא נאותים:

"מדובר בנושא שהטיפול בו חייב הסדרת כל מגבלות הבטיחות קודם שמציבים את הביתן (בוטקה). לכשתיפתרנה כל הבעיות הללו, נצא לביצוע עבודה מדורגת ובהתאם לתקציבים עד להצבת כל הביתנים הנדרשים".

תגובת העירייה לדברי חברת הכנסת מלינובסקי:

"אנחנו בהחלט מסכימים עם הכתוב ולכן אנחנו מקדמים את הנושא בהקדם האפשרי. היה עלינו להמתין לסעיף תקציבי ולאישור התקציב וכעת אנחנו יוצאים לביצוע".

"מתייחסים אלינו כמו תת אדם"
תמונה באדיבות:אריה פנחס

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר