סטודנטים מאחוה ומשלחת הצעירים מגרמניה עם נשיאת המכללה פרופסור שוש ארד צילום: יהודה חביב

איך אומרים בגרמנית מכללת אחוה?

צעירים מגרמניה הגיעו במהלך השבוע האחרון למכללה האקדמית אחוה במסגרת תכנית משלחות רב תרבותית. במהלך שהותם בישראל, התרשמו הצעירים מחיי הקמפוס והרב תרבותיות שבמכללה ובמדינה. נשיאת המכללה, פרופ' שוש ארד: "הקשר עם נוער גרמני חשוב ביותר ואינו מובן מאליו"

פורסם בתאריך: 10.12.17 09:57

     

בחודש ספטמבר האחרון ביקרה משלחת סטודנטים מהמכללה האקדמית אחוה בגרמניה במסגרת תכנית חילופי משלחות רב תרבותית. השבוע, הגיעה לאחוה משלחת של 10 צעירים פעילים חברתיים ומתנדבים בשירות אזרחי בארגונים שונים בתחום הרווחה והחברה בקרב צעירים ונוער בעיר מגדבורג שבגרמניה, זאת במטרה להתרשם מהקמפוס ומחיי הלימודים בישראל ומהרב תרבותיות שבמכללה ובסביבתה.

במהלך השבוע בו שהתה המשלחת בישראל, ביקרה יחד עם הסטודנטים מאחוה במקומות שונים ומגוונים בארץ להם זוויות והיבטים של החברה הישראלית בהם יד ושם, סיור בפזורה הבדואית, ביקור בבית ספר דו לאומי, סיור בגבול עזה ועוד.

"המפגשים העניקו הזדמנות לשני הצדדים להכיר את התרבות הישראלית והגרמנית מנקודת מבט חדשה, להתחבר עם צעירים מרקעים שונים ומגוונים ולפתח יכולת תקשורת רב תרבותית המתמודדת עם סוגיות של סובלנות למול דעות קדומות וגזענות ורכישת כלים חשובים בהיבט התעסוקתי, מקצועי, חינוכי וחברתי", ציינו דיקן הסטודנטים ד"ר מיכל רביבו שטיינר וראש היחידה למעורבות חברתית במכללה אירית נוריאל.

בנוסף, במהלך השבוע פגשו הצעירים את נשיאת המכללה פרופ' שוש ארד לשיחה בה סיפרו הסטודנטים מאחוה על החוויה בגרמניה, והצעירים הגרמנים סיפרו מצדם על החוויה המעצימה בישראל והמפגש הרב תרבותי.

 

נשיאת המכללה, פרופ' שוש ארד ציינה כי: "הקשר עם נוער גרמני חשוב ביותר ואינו מובן מאליו. ממה ששמעתי משתי הקבוצות במהלך מפגשנו, המפגש ביניהם היה מאיר ומלמד ויש להרבות במפגשים מאין אלה".

נדב נפתלי סטודנט להוראת המתמטיקה הלומד בשנה ב': "המשלחת והסמינר עבורנו לא מסמלים רק תקווה ישראלית, אלא גם תקווה בין לאומית. הסמינר אפשר לי להתקרב ולהכיר אנשים ותרבויות שונות ולקבוצה כולה להסיר את החומות בין אנשים שאינם דומים זה לזה".

תומאס, אחד ממשתתפי הסמינר הגרמנים ציין כי: "בעולם גלובאלי חשוב לשמר את הקשרים האישיים בין בני אדם ברחבי העולם ולהכיר תרבויות חדשות. הביקור בישראל מאוד מרגש אותנו וזוהי חוויה מעצימה ומיוחדת במינה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר