הדר וקנין עם אחותה-קודמתה בתפקיד, טל

מועצה שהיא משפחה: הכירו את הדר וקנין

הדר וקנין, יו”ר מועצת התלמידים במחוז ובעיר שלה אשדוד, מצליחה בין בגרות אחת לאחרת להיות פעילה במאבק נגד תופעת החרם והדה—לגיטימציה נגד ישראל, לארגן פעילויות ולדאוג לחבריה התלמידים. אז מה מצב מערכת החינוך? מה קורה עם הנוער באשדוד? ואיך מסתדרים עם האחות הקטנה, שהיא גם הדוברת של המועצה - uשלא לדבר על האחות הגדולה, שאותה החליפה בתפקיד? קחו מחברת ותלמדו איך עושים את זה נכון

פורסם בתאריך: 7.12.17 13:56

     

הדר וקנין, בת 17, תלמידת כיתה י”ב באולפנת אשדוד במגמת ביולוגיה וביו-טכנולוגיה, מכהנת כיום כיו”ר מועצת התלמידים והנוער במחוז דרום ובעיר אשדוד.

“התפקיד שלי כיו”ר מועצת התלמידים והנוער העירונית מוביל לקשר החזק שלי לעיר ולבני הנוער האשדודים בפרט. אני גאה להיות חלק מעיר ששמה את בני הנוער בראש סדרי העדיפויות. אני יכולה להעיד שדלתו של ראש העיר ד”ר יחיאל לסרי תמיד פתוחה בפנינו, ויש לנו מקום להביע את הדעות שלנו. אומרים עלינו, בני הנוער, שאנחנו דור המסכים, עסוקים ומרוכזים בעצמנו, אבל אני רוצה לומר לכם שהנוער שלנו פועל, יוזם ומוביל שינויים גדולים בחברה ובקהילה. כל מה שאנחנו צריכים זה שתאמינו בנו, תתנו לנו את המקום והמרחב להתבטא, את הכלים הנכונים, ומשם אנחנו רק נמריא”.

מהי מועצת התלמידים המחוזית ומה תפקידה?

“המועצה המחוזית היא הגוף הנבחר והמייצג של כלל בני הנוער בדרום. בעיניי מה שמייחד את המחוז שלנו הוא החיבור בין המגזרים השונים והמרחק הגיאוגרפי הרב בין הרשויות השונות. יחד איתי עובדים בשיתוף פעולה מלא שאר בעלי התפקידים של המועצה שנבחרו מהרשויות השונות במחוז ושרי ציוני, רפרנטית מנהיגות צעירה במחוז ומנחת המועצה, שבעזרתה אנחנו שומרים על קשר גם עם הפיקוח המחוזי ועם שאר מנחי המועצות גם ברשויות וגם בבתי הספר. כולנו יחדיו דואגים לשמירת הקשר עם כל המועצות הרשותיות והבית—ספריות וחיזוקן בכל הנדרש”.

מה תפקידך כיו”ר מחוז דרום?

“תפקידי כיו"ר הוא להוביל ולנהל את מליאות המועצה, ויחד עם זאת לתפקד כמייצגת הרשמית של המועצה בפני כל גוף חיצוני. הגעתי למועצה המחוזית לאחר שהייתי הנציגה שנבחרה הן במועצה הבית—ספרית והן במועצה הרשותית ולאחר קדנציה שבה כיהנתי כסגנית יו”ר המועצה המחוזית. במהלך חודש יוני נבחרתי לתפקיד הנוכחי בבחירות דמוקרטיות על ידי שאר נציגי המחוז”.

הדר וקנין ביום שיא של המועצה

מה זה דורש ממך? מה היקף העבודה כיו”רית?

“התפקיד דורש ממני המון כוח רצון, יכולת הובלה, יוזמה והשקעה של זמן רב מעבר לשעות הפעילות הקבועות. במסגרת התפקיד אני נאלצת להיעדר מבית הספר, אך יחד עם זאת אני מקבלת סיוע ותמיכה רבה מהמורים והצוות החינוכי ומבינה שבאחריותי להשלים את החומר הנלמד וכי אצטרך להשקיע יותר משאר חברותיי לכיתה. העבודה כלל לא פשוטה, מדובר על 25 מועצות נוער ו-15 מועצות אזוריות מאשדוד ועד אילת, חלקן פעילות וחלקן צריכות סיוע בהקמת מועצה תקנית – שפה אנחנו נכנסים לתמונה ומוודאים שכל תהליך ההקמה מתרחש כראוי בהתאם לעקרונות הדמוקרטיה ותקנון העל של מועצות התלמידים והנוער”.

נשמע עמוס. איך משלבים את זה עם לימודים ובגרויות?

“הלימודים מאוד חשובים בעבורי, ואפשר להגדיר אותי כתלמידה חרוצה. המורים אצלנו בבית הספר נותנים לנו את כל הכלים והעזרה הנדרשת בשביל שנצליח, ניתן לראות את עבודתם הקשה, ועל כך אני מאוד מעריכה אותם”.

יש לך זמן לפעילויות פנאי או התנדבות נוספת?

“עם כל זאת שהתפקידים דורשים ממני השקעה רבה, אני משתדלת למצוא זמן להמשיך ולפעול במסגרות החברתיות השונות, למשל אני נמצאת בפרויקט 'צוערים צעירים' בעיר אשדוד שמטרתו להכשיר בני נוער לייצג את מדינת ישראל והעיר אשדוד כנגד תופעת החרם והדה—לגיטימציה נגד ישראל. בערבי שישי אני הולכת לפעולה בסניף בני עקיבא כחברה בוגרת של התנועה, ובשאר הזמן אני עובדת ומבלה עם חברות”.

הדר ביום התנדבות בבית הקשיש בנתיבות במסגרת "מסע ישראלי"

לא רק חברות, הבנתי שאת חלק ממשפחה פעילה חברתית.

“נכון, אחותי הקטנה עמית וקנין (16) היא דוברת המועצה המחוזית והמועצה באשדוד, ואחותי הגדולה טל וקנין (18) היא יו”ר המועצה הקודמת באשדוד. יש בינינו הפרש גילאים מאוד קטן, כך שאנחנו חברות מאוד טובות, יש לנו המון חברים משותפים, וגם בגלגלי המועצות תמיד עזרנו ותמכנו אחת בשנייה”.

הדר ואחותה הצעירה, עמית

איך את מסבירה את זה שכולכן פעילות במועצה?

“אני חושבת שהעובדה שכולנו פעילות חברתית נובעת מחינוך — גם בבית מההורים וגם בבית הספר — חינוך לאהבת הארץ והקהילה. עצם זה שכולנו מתנדבות ומובילות בתחום החברתי הוביל לכך שזה הפך לדבר שגרתי אצלנו בבית, אין יום בלי עשייה חברתית. גם ההורים שלי תומכים מאוד ומשתדלים לעמוד בקצב שלנו”.

מה דעתך על מערכת החינוך?

“אפשר לראות שמערכת החינוך מעודדת תלמידים להתפתח הן בצד הלימודי והן בצד החברתי דרך המעורבות החברתית בה כל תלמיד יכול לממש את הפוטנציאל שלו ולספוג ערכים חשובים לאישיות שלו. יחד עם זאת, ניתן להוסיף ולומר שמערכת החינוך לא מושלמת. כתלמידת כיתה י”ב אני יכולה לומר שאת הכלים החשובים לחיים לא קיבלתי במסגרת בית הספר. בשנה הבאה אני וחבריי נהיה בוגרי המערכת, וחלקנו עדיין לא יודעים כיצד לנהל חשבון בנק, אורח חיים בריא, משפחה והרשימה עוד ארוכה”.

מה ההשפעה והכוח של מועצת התלמידים?

“הרבה אנשים לא מודעים לכוח שיש למועצת התלמידים. מתוך המועצה אני יכולה להעיד על ההשפעה הרבה שלנו. בישיבות שונות עם הפיקוח המחוזי, ואפילו בוועדות בכנסת, נציגי המועצה פעילים ומשפיעים אף ברמה הארצית. למשל בחול המועד סוכות האחרון לקחתי חלק יחד עם נציגי המועצה במחוז דרום וגם נציגים ארציים בהובלת 'צעדת מתחברים' בירושלים, הובלנו שיח בין אנשים שונים מכל החברה הישראלית. היינו שותפים בהקמה, בהדרכה ואף צעדנו יחד”.

מה מוקד הפעילות שלכם בשנה האחרונה?

“אנחנו פועלים בעיקר בנושא השנתי של המועצות — 'ישראליות משותפת' – שנבחרה בוועידה הארצית של מועצות התלמידים והנוער. כך לדוגמה קיימנו את אחת מישיבות המועצה ביישוב חורה אצל נציג המועצה מהחברה הבדואית. וגם מבצעים יוזמות התנדבותיות והכשרות לבני הנוער הקשורות לנושא.לשנה הקרובה גם התחברנו לנושא השנתי במערכת החינוך והכנו תכנית עבודה שנתית בנושא 70 שנה למדינת ישראל והעשייה מרובה!”

 

מה החזון האישי שלך?

“השאיפה שלי היא לחזק את הקשר בין המועצות הרשותיות ומועצות בתי הספר במחוז למועצה המחוזית, חשוב לי שכל נער ונערה בדרום ידעו שיש מי שדואג לזכויותיהם, שיש להם למי לפנות ושאנחנו פה בשביל לסייע להם ולייצג אותם בכל פלטפורמה אפשרית. הדרך הטובה ביותר להגשמת יעדים אלו היא על ידי הגעה לשטח בביקורי הרשויות, שאותם אנו מקיימים כבר מתחילת השנה, ובשיח עם מנחי המועצות והיו”רים בפורומים וכנסים שנועדו להכשיר אותם ולשמור על קשר רציף בין כל הגלגלים השונים.

כמובן שאת כל הפעילות שלנו במועצת התלמידים אנחנו לא עושים זאת לבד, ויש לנו תמיכה וליווי צמוד ממזל שאלתיאל, מנהלת תחום ילדים ונוער בעיר ומנחת המועצה, ומטל עזרן, מלוות המועצה, שהתרומה שלהן ענקית וללא ספק מסייעת לנו להגשים את כל החלומות שלנו”. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר