מרחב מוגן
מרחב מוגן

בעלות של 25 מיליון ש"ח: מרחבים מוגנים יוצבו במוסדות החינוך באשדוד

המרחבים המוגנים הללו יוצבו במוסדות חינוך בעיר. "לכל ילדי העיר תהיה האפשרות להכנס למרחב מוגן תוך 45 שניות", אמר רה"ע. הלן גלבר בירכה על כך אך הוסיפה כי יש להציב מיגוניות ברחבי העיר לטובת התושבים חסרי המיגון

פורסם בתאריך: 29.11.23 20:47

     

העירייה השלימה מיפוי של כל מוסדות החינוך בעיר ותיתן מענה מידי לגנים ובתי ספר שאין בהם מיגון. מדובר במרחבים מוגנים מוסדיים בעלי שטח של 28 מ"ר שיכולים לקלוט יותר אנשים, והם מיוצרים בפיקוח של פיקוד העורף.

הערב כונסה במיוחד ועדת הכספים של העירייה כדי לאשר את התקציב בסך 25 מיליון שקל כדי שאפשר יהיה לצאת במידי למכרז ספקים. זמן ההצבה המוערך מרגע הרכישה: כחודש ימים.

בעירייה אומרים כי האיצו את התהליך כדי להבטיח עוד יותר את שלומם של כל ילדי העיר, שחזרו בשבועיים האחרונים בהדרגה ללימודים ובאחוזים ניכרים.

על פי ההצעה, יירכשו מרחבים מוגנים מוסדיים תקניים ומאושרים הנמצאים בפיקוח פיקוד העורף. חדרים נוספים במוסדות החינוך יעברו שדרוג שיהפוך גם אותם לממוגנים. במנהל החינוך ציינו כי המיפוי הנרחב הוא עוד חלק ממוכנות העיר לשעת חירום, גם אם כעת אנחנו נמצאים במצב של הפוגת אש.

ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי: "בצעד החשוב הזה, אנחנו מבקשים לאזן בין התרומה שלנו כעיר גדולה, לרמת החוסן הלאומי הנדרש מאיתנו במצב של שגרת מלחמה, ובין הדאגה שלנו לביטחון הילדים, כך שלכל ילדי העיר תהיה האפשרות להכנס למרחב מוגן תוך 45 שניות, כשהם שוהים במסגרת החינוכית. כדי לקבל מענה מיידי הנחיתי לכנס את ועדת כספים כדי לאשר רכישת המרחבים המוגנים המוסדיים מהתקציב העירוני, ובמקביל נגיש בקשה להחזרים מהמדינה. העירייה פועלת לאורך כל ימי הלחימה כרשות עצמאית גם תקציבית, כדי לתת מענה מיטבי לביטחון התושבים ובמיוחד לילדי העיר ולצוותים החינוכיים".

המועמדת לראשות העיר עו"ד הלן גלבר בירכה על כך, "אני מברכת על קבלת ההחלטה החשובה להציב 75 מיגוניות במוסדות חינוך בעיר. הילדים וההורים ששולחים אותם חייבים להרגיש בטוחים ואני משוכנעת שההחלטה הזאת תתרום לתחושת הביטחון שלהם", כתבה בדף הפייסבוק שלה הערב.

הלן גלבר בסיור בגני החינוך המיוחד באשדוד

הלן גלבר בסיור במוסדות חינוך באשדוד

עם זאת טוענת גלבר כי המיגוניות למוסדות החינוך לבד אינן מספיקות וישנם עדיין רבים מתושבי העיר שאינם ממוגנים.

"יש באשדוד יותר מדיי אנשים שבשעת אזעקה נתונים לחסדי שמיים כי אין מקלט או מיגונית בקרבת מקום", ציינה גלבר, "אנחנו לא יכולים להפקיר את האנשים האלה וברגע שהלחימה תתחדש הם יצטרכו פתרונות ומהר. הדברים נכונים גם לגבי מקומות ציבוריים באשדוד שברבים מהם אין מיגוניות. זה הזמן לקבל החלטה ולבצע אותה במהירות האפשרית – אסור לחכות לאסון שמחכה להתרחש ואסור לנו שאף תושב אשדוד יהיה נתון לסכנה בגלל סחבת בירוקרטית. חובה לדאוג למיגון עכשיו – זה מציל חיים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר