יש לימודים. אילוסטרציה

חמסה עלינו: אשדוד במגמת עליה

מפת המצוינות של ישראל: "אשדוד רושמת שלוש שנים רצופות של עליות קלות בשיעור בוגרי 5 היחידות בעיר, ובשנת 2016 אף הגיעה העיר לשיא מאז שנת 2010"

פורסם בתאריך: 9.11.17 08:25

     

האם העיר אשדוד מעודדת מצויינות במתמטיקה?

איזה אחוז מבוגרי בתי הספר הלומדים בעיר נגשו לבגרות בחמש יחידות במתמטיקה מאז תחילת העשור?

על פי מפת המצוינות של ישראל, שנאספה ע"י קרן טראמפ בהסתמך על נתוני משרד החינוך, "במשך 25 השנים האחרונות מדד ההצלחה של ערים בישראל בתחום החינוך התמקד באחוז הזכאות לבגרות, אבל היום תעודת בגרות כבר לא מספיקה. היום יש יתרון גדול למי שמחזיק ומחזיקה בתעודת בגרות איכותית, אשר הבסיס שלה הוא חמש יחידות במתמטיקה המקנות יתרון בקבלה לפקולטות הנחשבות באקדמיה, ליחידות הצבאיות היוקרתיות ולמשרות הנחשקות במשק. מפת המצוינות של ישראל מציגה את אחוז התלמידים מתוך בוגרי יב' הלומדים בעיר אשר נבחנו בחמש יחידות במתמטיקה בין השנים 2010 ל-2016".

לטענת יוצרי המפה: הנתונים המוצגים מבוססים על נתונים רשמיים של משרד החינוך. את הנתונים המלאים ניתן למצוא בקובץ הבא:
https://goo.gl/4r3WGt

אז מה המצב באשדוד?

הסבר על התרשים, כפי שנכתב באתר הרשמי-

"לאחר שנים של הידרדרות סימנו בעיר את נושא המצויינות כנושא מרכזי ואת התוצאות ניתן לראות בעלייה שהחלה בשנת 2014 והתגברה בשנת 2016 (עלייה של למעלה מ15%). מאז שנבלמה ההידרדרות רושמת אשדוד שלוש שנים רצופות של עליות קלות בשיעור בוגרי 5 היחידות בעיר, ובשנת 2016 אף הגיעה העיר לשיא מאז שנת 2010".

מדינת ישראל מגדירה את החשיבות של הכשרת תלמידי ישראל ברמת חמש יחידות מתמטיקה כצורך לאומי ממדרגה ראשונה שנועד לאפשר לנו להדביק את הפער בהישגי החינוך מול מדינות העולם ולהתייצב בעמדת זינוק טובה יותר לקראת הרבע השני של המאה ה-21 . מדובר במשימה בעלת חשיבות חברתית של מתן הזדמנות וצמצום פערים. בכל המגזרים והאזורים, יש תלמידות ותלמידים רבים הנכונים לאתגר, וסבורים שזו זכותם וחובת-כולנו לתמוך בלמידתם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר