ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי
ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי

ד"ר לסרי: "60% מההורים ביסודי ובגנים אינם מעוניינים בחזרה ללימודים"

ראש עיריית אשדוד מסביר כי הוא לא מוכן להחזיר את הילדים הקטנים למוסדות החינוך מאחר וזאת יכולה להיות סכנה: "הסיכון לאירוע רב נפגעים באחד ממוסדות החינוך של ילדינו הוא סיכון שאני כראש עיר לא מוכן ליטול"

פורסם בתאריך: 13.11.23 19:03

     

בשבוע האחרון חזרה אשדוד ללימודים באופן חלקי והדרגתי כך שהחל ממחר התלמידים משכבה ה' ועד שכבה י"ב, ילמדו למידה פרונטלית מלאה בכיתות בבתי הספר שיש בהם מיגון.

הורים רבים תוהים מה קורה עם הילדים הקטנים יותר, אלה שנוכחותם בבית מצריכה הישארות של אחד ההורים, כמו ילדי הגנים וילדי היסודי א'-ד', דבר שכמובן מקשה על יציאת ההורים לעבודה.

פיקוד העורף למשל, כבר אישר להחזיר את כל תלמידי מערכת החינוך באשדוד למוסדות החינוך הממוגנים, אך עיריית אשדוד היא זאת שמתנגדת ומחזירה בהדרגה. אז למרות האישור של פיקוד העורף, ראש העירייה ד"ר לסרי אומר כי התנגדותו לכך נובעת מהסכנה.

בהודעה של לסרי לתושבי העיר ובפרט להורים הוא מסר: "אני מבקש להסב תשומת ליבכם לשני אירועים שימחישו את חומרת הסכנה: רק לפני כשבוע נפלה רקטה בגן ילדים בשדרות ובמקום נגרם נזק רב. לפני ימים ספורים פגע כטב"מ בבית ספר באילת. באורח נס, עשרות תלמידים שהו אז באגף אחר של בית הספר וניצלו, אולם נזק רב נגרם למקום. הסיכון לאירוע רב נפגעים באחד ממוסדות החינוך של ילדינו הוא סיכון שאני כראש עיר לא מוכן ליטול. בל נשכח: עירנו אשדוד היא אחת משלוש הערים המופגזות ביותר ולפיכך שיקול הדעת המתחייב למניעת סכנה ושמירה על חיי התושבים גדול שבעתיים. הסיכון הזה גדול יותר מהשאיפה המקננת בלב כולם לחזור לשיגרה מלאה".

עוד מסביר לסרי כי סקר שביצעה העירייה גילה כי רוב ההורים לילדים ביסודי והגנים אינם מעוניינים בחזרה מלאה, "ראוי לציין כי סקר שערכנו בקרב הורים לילדים ביסודי ובגן מעלה כי 60% אינם מעוניינים בחזרה מלאה ללימודים כל עוד אין שינוי של ממש במצב", מסר לסרי והוסיף: "אני מודע היטב לקושי הרב הכרוך בכך מצדכם ההורים. רבים מכם אינם יכולים לשוב לעבודה סדירה כל עוד הילדים אינם במוסדות החינוך באופן מלא ויומיומי. הרצון שלי בדיוק כמו שלכם להשיב את הילדים ואת ההורים לשגרה מלאה ונורמלית. אבל לפני הכול אני חייב להיות ערב לביטחונכם ולשלומכם, תושבי העיר.

"אני קורא לכם להתאזר בסבלנות, להבין את מורכבות המצב שעמו אנו מתמודדים בעצם ימים אלו ולקוות ולהתפלל לימים טובים שיבואו עלינו בקרוב. עד אז נאחל הצלחה לכוחותינו הלוחמים, נייחל להחלמת הפצועים ולשובם של כל החטופים בשלום ונחבק את משפחות הנופלים בהגנה על ארצנו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר