בחינות בגרות. צילום: דניאל בר און
בחינות בגרות. צילום: דניאל בר און

בניכוי מוסדות החינוך החרדיים: מערכת החינוך באשדוד מצטיינת בזכאות לבגרות

היום התפרסמו הנתונים של התמונה החינוכית, ובעיקרה הזכאות לבגרות. כאשר בעירייה מציינים את הנתון הגבוה שלפיו 96% זכאים לבגרות במוסדות החינוך שפיקוח רשותי ומציב את העיר גבוה ביחס לערים הגדולות. זאת לעומת נתוני משרד החינוך הכוללים את כל מוסדות החינוך בעיר, כולל אלה החרדים, שם הנתון מוריד את העיר לתחתית הערים הגדולות

פורסם בתאריך: 11.9.23 15:49

     

המגמה החיובית במערכת החינוך העירונית נמשכת כעשור, כשגם השנה תלמידי 15 התיכונים שבפיקוח מנהל החינוך בעירייה מובילים בחינוך מבין הערים הגדולות, עם 95% זכאים לבגרות – 19% יותר מהממוצע הארצי, שעומד על 76%. העלייה בשיעור הזכאים לבגרות מצטיינת נמשכה בשנת הלימודים תשפ"ב, והוא עומד על 16% – גם כן גבוה מהממוצע הארצי, שעומד על 14%.

מדובר כאמור, בנתונים שאינם כוללים את כלל מוסדות החינוך באשדוד, מאחר וישנם מוסדות חינוך חרדיים שאינם בפיקוח מינהל החינוך והם פוגעים בשעירו הזכאים בעיר. בעירייה טוענםים כי חלק מהמוסדות הללו מגישים לבגרות רק עבור תקציבים, אך אינם מלמדים לבגרות ולכן התוצאות שלהם פוגעים בשיערו הזכאים הכללי בעיר.

בדומה לשנים קודמות, נרשמו נתונים מרשימים גם בשיעור הזכאים לבגרות הכוללת 5 יח"ל במתמטיקה, שעומד על 25% וגבוה ב-8% מהממוצע הארצי, וכן בשיעור הזכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל באנגלית שגבוה ב-14% מהממוצע הארצי ועומד על 59%.

ד"ר לסרי ואריה מימון. צילום: אורי קריספין

ד"ר לסרי ואריה מימון. צילום: אורי קריספין

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "אני גאה בכך שבפעם השביעית ברצף הוכחנו שההשקעה המתמשכת של כולנו בתחום החינוך מניבה תוצאות יוצאות דופן. גם באחוז הנשירה אשדוד מתחת לממוצע הארצי, עם שיעור של 0.7% לעומת 1.1%, קרי פחות נושרים ממערכת החינוך העירונית. נתון זה מעיד על כך שהמשמעות של ההישג היא גדולה יותר – אנחנו לא מוותרים על אף תלמיד או תלמידה, ונותנים להם את כל הכלים להצליח. בכל שנה בעשור האחרון העלינו את גובה ההשקעה בכל תלמיד, ואנו נמשיך לשים את ילדי העיר ואת עתידם לפני הציונים ולפעול לאורך כל הדרך, גם ברמה הערכית וגם ברמה האנושית, למימוש המטרות והיעדים שהצבנו לעצמנו".

ברק סרי ושרון מרק מציגים את מתווה החינוך

ברק סרי ושרון מרק מציגים את מתווה החינוך

המועמד לראשות העירייה, ברק סרי מתח ביקורת על כך ומסר: "אשדוד לא בצמרת, אשדוד לצערנו בתחתית. לסרי, אשדוד מספר 1 בחינוך? אשדוד בתחתית, במקום ה-168 בארץ, הרחק אחרי אשקלון, נתיבות, גן יבנה, ירוחם, טבריה, טירת הכרמל ובית שאן. לסרי, אין לך בושה! הילדים שלנו נשארים מאחור כשאתה עסוק בהדמיות ובפוליטיקה קטנה. ב-31/10 אשדוד עושה שינוי גם בחינוך!".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר