עכשיו יש לכם מקום. תמונת אילוסטרציה

לא הביישן למד: תנועת הנוער לילדים מופנמים מגיעה לאשדוד

המתבגר/ת שלכם מסתגר שעות בחדר לבדו, מסרב לפגוש חברים או את הדודים ואין מצב שהוא יסכים לצאת לטיול השנתי או לפעילות בתנועת הנוער? ארגון הנוער 'רקפת' הפותח קבוצת פעילות לראשונה באשדוד נותן מענה לנוער מופנם וביישן המתמודד עם חרדה חברתית

פורסם בתאריך: 5.11.17 11:16

     

בשבוע הבא יפתחו באשדוד קבוצות חברתיות המיועדות לבני נוער מופנמים וביישנים המתמודדים עם חרדה חברתית. את פעילות הקבוצות בעיר תלווה בהתנדבות הילה כהן. מאמנת לשינוי תודעתי בשיטת NLP.הקבוצות המיועדות לגילאי 12-14 וגילאי 15-18, יפגשו אחת לשבוע בימי א' וימי ג' בערב, בהתאמה, במתנ"ס טנה בעיר. עמותת רקפת מציעה לנערים ולנערות מסגרת של פעילות ארגון נוער המאפשרת להרחיב את המעגל החברתי ולתרגל חשיפה למצבים חברתיים במרחב מוגן ותומך, הפעילות מגיעה לאשדוד, לאחר שעמותת רקפת הקימה בהצלחה קבוצות דומות בכל רחבי הארץ.  

הילה כהן, מתנדבת בעמותה באשדוד והסביבה, הגיעה לעמותת 'רקפת' לאחר עבודות טיפוליות כמו ABA לילדים על הספקטרום האוטיסטי ולאחרונה מאמנת לשינוי תודעתי בשיטות שונות כמו NLP, מיינדפולנס ועוד. "הגעתי לעמותת רקפת לאחר שאני בעצמי התמודדתי שנים רבות עם חרדה חברתית בעוצמות גבוהות אשר השפיעה על כל תחום בחיי. החל כמובן מהתחום החברתי בו התקשתי כל חיי לייצר חברויות, דרך משפחה וזוגיות, החרדה פגעה בכל תחום בחיי עד שהגעתי למצב שבו פחדתי אפילו לצאת מהבית. רק אחרי עבודה טיפולית הצלחתי להתחזק, להבין, לצאת לעולם ותאכלס לחיות!. כאשר שמעתי על עמותת רקפת הדבר הראשון שעלה בראשי זה איפה הם היו כשאני הייתי נערה וכמה שהייתי צריכה אותם ובטוחה שאם הייתי לוקחת חלק בפעילות כשהייתי ילדה הייתי רוכשת הרבה יותר מהר מיומנויות חברתיות, הייתי מייצרת חברים שווים כמוני, הייתי לומדת להתמודד עם סיטואציות הרבה יותר בקלות, לא הייתי מרגישה שונה ואפילו מרגישה שייכת. ומכוון שאני מבינה מתוך ניסיון ארוך שנים כמה זה היה יכול לעזור לי, אני מרגישה מחויבות לקחת חלק בעמותה זו ולהפיץ את הבשורה, שיש מקום שבו אפשר להגיש שווה, אפשר להיחשף למצבים שהכי מפחידים אותי בחוץ אך בתוך מרחב מוגן ותומך, לתרגל סיטואציות מהחיים ולהיות חזק יותר מולם.אין לי ספק שמי שיצטרף למפגשים יתוגמל מאוד מהפעילות, מהמרחב ומהחברה."

הילה כהן. קרדיט צילום: פוטו יוסי את עוזי

על השאלה מה היא 'חרדה חברתית' עונה אבנר דפני, מייסד 'רקפת' ומנכ"ל העמותה:

"בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת ומתרחבת של קשיים חברתיים אצל ילדים ומתבגרים. חלקם באים לידי ביטוי כבר מגיל צעיר בצורה של ביישנות או מופנמות אשר בצירוף לחוויות חברתיות שעלולות להיתפס כמורכבות ע"י ילדים רגישים, מובילות להימנעות ובסופו של דבר עלולות להתפתח לחרדה חברתית. כנער, חוותי בעצמי קשיים חברתיים אשר הובילו אותי להימנעות מסיטואציות רבות ולקח לי שנים רבות להתמודד ולהתגבר על הקושי. לפני מס' שנים פגשתי את אדם חשין, אשר חווה בעצמו חרדה חברתית עד גיל 29 והצליח להתמודד עם הקושי ולהתגבר על החרדה ע"י חשיפות ותרגולים. יחד, הקמנו את עמותת רקפת ופיתחנו מענה ייחודי אשר מאפשר למתבגרים מרחב חברתי, לתרגול יכולות חברתיות ע"י מפגש קבוע פעם בשבוע, הכולל פעולות ומשחקים חברתיים, כמו גם תרגול מצבים של מפגשים חברתיים בקניון הסמוך או בדוכן הפלאפל המקומי.  

 

 

 

כיצד יכול הורה לזהות חרדה חברתית אצל המתבגר הפרטי שלו? מתי מדובר בחרדה ולא רק שלב חולף של התבודדות בגיל ההתבגרות? במיוחד בעידן של היום שבו בני ובנות נוער מרבים להיסגר לבד בחדר הפרטי שלהם מול המחשב. דפני מסביר: "אם הנער או הנערה שלכם מתעקשים להימנע מכל פעילות חברתית, בבית הספר או בתנועת הנוער, אינם נפגשים כלל עם חברים ונמנעים ממפגשים משפחתיים; אם הילדים מכם מבקשים מכם להיות המתווכים שלהם מול מבוגרים אחרים, כגון מורים בבית הספר או מאמנים ומורים למוסיקה, אם הם מסרבים בתוקף להיות ב'מרכז העניינים' – מלחגוג בת מצווה ועד סירוב לקרוא את ההגדה בפסח, מסתגרים שעות בחדר, מסרבים לעיתים ללכת לבית הספר ואפילו "מתחלים" לפני פעילות חברתית – אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם העמותה כדי לבחון ביחד אם פעילות ארגון הנוער 'רקפת' מתאימה לנער/ה הפרטי שלכם".

בעמותת רקפת מדגישים שהפעילות היא דיסקרטית ובתשלום סימלי ונעשית בשיתוף פעולה עם היועצות החינוכיות בבתי הספר ובשת"פ עם המרכז להורות משמעותית בעיר הפעילות מותאמת לבני נוער מגיל 12 ועד סיום התיכון.

 מרכזים נוספים: הרצליה, גבעתיים, ראשל"צ, חיפה, מודיעין, כפר סבא, פתח תקווה ועכשיו גם באשדוד.

לפרטים נוספים ניתן לפנות אל עמותת רקפת בטלפון 077-2017032 ובאתר העמותה: פעילות רקפת באתר הארגון,

https://www.rakefet-group.org.il

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר