מפגש התלמידים עם שר הבריאות. צילום: אמית באר טוביה
מפגש התלמידים עם שר הבריאות. צילום: אמית באר טוביה

נלחמים בסיגריות: תלמידים מבאר טוביה יציגו כרזות נגד עישון בוועדה בכנסת

כרזות שיצרו תלמידים מתיכון אמית באר טוביה במסגרת פרויקט לימודי לקראת היום הבינלאומי למניעת עישון, יוצגו בכנסת. התלמידים ישתתפו גם בוועדת הבריאות וידברו על הנושא מנק' מבטם. ענת בן יעקב, האחראית על הפרויקט: "מי ייתן ויהפכו לשליחים בנושא"

פורסם בתאריך: 29.5.23 21:33

     

תערוכת כרזות וצילומים שיצרו תלמידי אמית באר טוביה במסגרת פרויקט למניעת עישון, תוצג בכנסת ביום הבינלאומי למניעת עישון שיצוין ב-31.5.23. התערוכה נוצרה בשיתוף פעולה עם פרויקט 'לאנג אמבישיין', חברת 'אסטרהזניקה', רופאים, עמותות חולים וחברות 'אונקוטסט', יחד עם קמפיין שהושק בנושא תחת ההאשטאג שואפים_לחיות על מנת להעלות את המודעות לסכנה שבעישון, בדגש על הסיגריה הראשונה.

 

 

במסגרת התוכנית למדו התלמידים על משמעויות העישון ועל הנזקים הקשים שלו בארץ ובעולם, הם סיירו בביה"ח בלינסון והשתתפו בהרצאה של ד"ר מור מוסקוביץ' בנושא, וכן השתתפו במפגשים מרגשים עם חולי סרטן ריאות שעישנו במרבית ימי חייהם והעבירו להם את המסר – לא לגעת בסיגריה הראשונה. גם בשיעורי האזרחות הקדישו התלמידים זמן לחקור את ביצועי רשויות השלטון בנושא החקיקה, האכיפה והענישה על המעשנים במקומות ציבוריים.

בה"ס אמית באר טוביה

בה"ס אמית באר טוביה

במסגרת הפרויקט נפגשו התלמידים עם שר הבריאות משה ארבל, הציגו לו את תוצרי התכנית ואף הציעו כי משרדו יקדיש מאמצים גדולים יותר להגדלת המודעות לסכנות העישון בקרב צעירים. ביום הבינלאומי למניעת עישון, יציגו כאמור התלמידים את הכרזות בוועדת הבריאות בכנסת, ויציעו לחכ"ים חוקים בתחום העישון.

"הפגישה עם השר הייתה מרגשת, התלמידים הצליחו להעביר באופן מדהים את חשיבות הפרויקט", אמרה ענת בן יעקב המורה האחראית על הפרויקט. "במהלך התהליך התלמידים נחשפו למידע חדש ומטלטל. מי ייתן ויהפכו לשליחים בנושא מניעת עישון".

תותי נאור, ראש תחום שותפויות ברשת אמית העידה כי התוצרים של התלמידים "מעוררים השתאות". קשה להישאר אדיש לנושא אחרי צפייה בתערוכה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר