תלמידי תכנית "המייקרס" באמית באר טוביה
תלמידי תכנית "המייקרס" באמית באר טוביה

"פרויקט מדהים": תלמידי אמית באר טוביה יפתחו מוצר עבור נכי צה"ל

תלמידי אמית באר טוביה ייפתחו במסגרת פרויקט "המייקרס", מוצר שיסייע לנכי צה"ל להתמודד עם מוגבלותם הפיזית. רותם ליטבק המלווה את הפרויקט: "התלמידים נדרשים באמצעות יצירתיות, יוזמה וחשיבה מחוץ לקופסא, לייצר מוצר ממשי שיסייע למי שזקוק לכך"

פורסם בתאריך: 5.3.23 10:06

     

תלמידי תיכון אמית באר טוביה במשימה מאתגרת במיוחד: במסגרת תכנית "המייקרס" שהחלה לפני מספר ימים בבית ספרם, הם נדרשים לפתח מוצר שיסייע לנכי צה"ל שנפצעו בשירותם הצבאי ונותרו עם מוגבלות פיזית.

בתכנית "המייקרס" לומדים התלמידים לפתח מוצרים, החל באיך חומרים הופכים לתוצר מוגמר, דרך מענה על שאלות ואתגרים ויצירת פרויקטים פיזיים-טכנולוגיים מחומרים שנמצאים בכל מקום. זוהי דרך למידה חוויתית לתלמידים, והכל תוך כדי יצירת תוצר פיזי טכנולוגי, בכוחות עצמם. את המודל עבור פצועי צה"ל שנותרו עם מוגבלות, הם יפתחו בחדר "המייקרס" החדש שנפתח בבה"ס במיוחד עבור התכנית.

תלמידי תכנית ה"מייקרס" באמית באר טוביה

תלמידי תכנית "המייקרס" באמית באר טוביה

במפגש הפתיחה של התכנית, נפגשו התלמידים עם כפיר ניימרק – שנפצע קשה בתאונת דרכים ונשאר עם מוגבלות פיזית. הוא שיתף אותם בסיפורו האישי, מתוכו למדו התלמידים על הקושי איתו הוא מתמודד, דבר שהניע אותם אף יותר למצוא פתרון שיסייע להתמודד עם מוגבלויות.

בהמשך היום השתתפו התלמידים בסדנה הממחישה את המוגבלות הפיזית, כששיחקו משחקי כדור בכיסאות גלגלים. עם התקדמות התכנית מתוכננים התלמידים להיפגש עם חיילים שנותרו עם מוגבלות, על מנת להבין את האתגר היומיומי שלהם.

בה"ס אמית באר טוביה

בה"ס אמית באר טוביה

"מדובר בפרויקט מדהים בו לצד הידע התיאורטי התלמידים נדרשים באמצעות יצירתיות, יוזמה וחשיבה מחוץ לקופסא, לייצר מוצר ממשי שיסייע למי שזקוק לכך. כך התלמידים גם לומדים, גם רואים את התוצרים, וגם כמובן, עושים טוב לסביבה", סיפרה רותם ליטבק מורה למדעים המלווה את הפרויקט.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר