תחרות הקורא הטוב. צילום: הספריה אשדוד
תחרות הקורא הטוב. צילום: הספריה אשדוד

בין המילים: גמר תחרות הקורא הטוב בספריה העירונית אשדוד

תחרות הקורא הטוב לתלמידי בתי הספר באשדוד התקימה עם 9 בתי ספר שעלו לגמר. במקום הראשון בתחרות זכתה ליאם ריפטין מבה"ס רימונים, על הקראתה מתוך הספר "הסודות המופלאים של אפריל מאי ויוני"

פורסם בתאריך: 28.2.23 21:40

     

אירוע הגמר של תחרות 'הקורא הטוב' התקיימה לפני מספר ימים, בה השתתפו 9 בתי ספר שעלו לשלב הסופי. ההכרעה בתחרות הייתה קשה, אך בסיומה הוכרזו הזוכים: במקום הראשון זכתה התלמידה ליאם ריפטין מביה"ס רימונים – עם הספר "הסודות המופלאים של אפריל מאי ויוני". במקום השני זכתה התלמידה יעל ביטון מביה"ס יצחק רבין – עם הספר "האסופית" ובמקום השלישי זכה התלמיד אריאל ריבקין מביה"ס נוף ים – עם הספר "הארי פוטר ואוצרות המוות". כמו כן הוענקו ציונים לשבח לתלמידה אלה שם טוב מביה"ס שחקים – עם הספר "בית הספר לטוב ולרע" ולתלמידה הדר גיל מביה"ס צמח – עם הספר "בן המלך והעני".

התחרות נערכת בשיתוף פעולה עם המחלקה לתכניות חינוכיות במנהל החינוך בניהולה של מיטל אליאס, ובמסגרת המיזם החינוכי "רק מילה בעברית". היא בנויה מארבעה שלבים: כתתי, בית ספרי, חצי גמר וגמר, כשכל המתמודדים החלו מאותה נקודה- המסלול הכיתתי, במסגרתו על כל אחד היה לבחור ספר אהוב במיוחד ולהציגו בשלב הגמר.

מקום ראשון ליאם ריפטין. צילום: ספריה אשדוד

מקום ראשון ליאם ריפטין. צילום: ספריה אשדוד

במהלך אירוע הגמר, התלמידים קראו טקסטים מתוך הספרים שבחרו, ממגוון סוגים. את קטעי ההקראה בחר כל תלמיד בעצמו, על פי נטיית ליבו מתוך הספר. צוות השיפוט שאל שאלות מעמיקות יותר וביקש לבחון הבנה, יכולת ביטוי ומשמעויות הנגזרות מהסיפור והספר. צוות השופטים כללו את הסופר ינץ לוי – יו"ר וועדת השיפוט, הסופרת איריס ארגמן ודליה סגל שורגי – מנהלת מדור ילדים ונוער בספרייה העירונית.

מקום שני יעל ביטון. צילום: ספריה אשדוד

מקום שני יעל ביטון. צילום: ספריה אשדוד

"אני גאה בכל אחד ואחת מכם", אמרה איילת עמר מנהלת הספרייה העירונית. "אתם הילדות והילדים החכמים והמוכשרים שבעידן הדיגיטלי, קוראים בהנאה ספרים, מחוברים לדמויות ולסיפור, ובחן רב אתם יודעים לספר ולהציג את מלוא הפרטים על הספר, בצורה יפה וברמה כל כך גבוהה, תוך הפגנת ידע והבנה בקריאה ובנשמע".


יניב קקון – המשנה לראש העיר ומחזיק תיק נוער, צעירים וצרכים מיוחדים בירך את התלמידים ואמר : "יש לי העונג והכבוד לברך בשם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, בערב המיוחד והמרתק הזה, להקשיב לבני-נוער נבונים, רהוטים, דעתנים, שהראו רגישות ובקיאות ברמה יוצאת מן הכלל, מבינים את הנקרא ומעורים היטב במורכבות החיים בארץ ובכלל. פשוט להקשיב לבני-הנוער הנפלאים הללו וללמוד מהם. הם הבטחה לעתיד טוב יותר".

ציון לשבח. אלה שם טוב. צילום: ספריה אשדוד

ציון לשבח. אלה שם טוב. צילום: ספריה אשדוד


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר