מקרה האלימות כפי שתועד

האלימות בבית הספר באשדוד: "בימוי הזירה על ידי התוקף – חמור במיוחד"

פורסם בתאריך: 18.12.22 21:57

     

אירוע האלימות שהתרחש בבית הספר מקיף ו' באשדוד ושתיעוד שלו הופץ ברשת ממשיך לעורר סערה.

כזכור, בתיעוד נראה התלמיד התוקף עוד לפני שהוא מכה את חברו ללימודים, ונראה כאילו התיעוד מתוכנן כולו לקראת פרץ האלימות. התלמיד המכה נחקר במשטרה ושוחרר בתנאים מגבילים.

ד"ר נילי רוכברגר, קרימינולוגית במכללה האקדמית אשקלון אומרת כי הפעולות שנעשו לפני כן מגלות את השפעת המסכים על בני הנוער, "האלימות הקשה שראינו בבית הספר באשדוד היא עדות נוספת לעלייה ברמה ובחומרה של האלימות, גם בקרב הנוער, בשנים האחרונות", אמרה ד"ר רוכברגר, "יש באירוע הזה מאפיין חומרה מיוחד, של 'בימוי' הזירה על ידי התוקף עוד לפני האירוע האלים עצמו. אפשר לייחס את זה גם להשפעת המסכים על בני הנוער – כשמשחקי מדיה פופולריים מסוימים מעודדים אלימות – ומי שבהם יותר אלים ואכזרי זוכה לאהדה ולחיזוקים".

ד"ר נילי רוכברגר. צילום: איליה מלינקוב

ד"ר נילי רוכברגר. צילום: איליה מלינקוב

עוד הוסיפה כי "המחקר הקרימינולוגי מספר על מספר השפעות מרכזיות של המסכים על התנהגות אלימה של בני נוער: חיקוי – הנוער מחקים את הסצנריו שהם רואים במסכים; עוררות רגשית – הם נלהבים ומתרגשים במיוחד מהאלימות שנשקפת להם שמייצרת מציאות מדומה; ביטול רגשות (Isolation) – הרגש מהחוויה מופרד מהממד הקוגניטיבי שלה ובידוד הרגש מהמעשה מאפשר להם לבצע מעשי האלימות בלא תחושת אשמה; וביטול המוסר – ההגדרות המסורתיות למה אסור ומה מותר משתנות. האלימות הופכת למותרת בהגדרה ואפילו ל'מגניבה' והתוצאות לא מאחרות להגיע".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר