מנהיגה בחייה ובמותה: עדי ז"ל. באדיבות משפחת רוזן

22 שנה לאחר נפילתה: דמותה של עדי ממשיכה להפיץ אור

סגן עדי רוזן, שנולדה וגדלה במושב ביצרון שבתחומי מועצה אזורית באר טוביה, הייתה קצינת ת"ש בצנחנים ונפלה בפיגוע הרצחני בצומת בית ליד ב-95'. ראובן צמח, שהיה חייל באותה יחידה הכיר את רוזן ואישיותה כבשה אותו. בהשראתה הוא הקים אקדמיה למנהיגות על שמה ויישם אותה לאחרונה בבי"ס בתחומי המועצה - עכשיו היא הופכת לתכנית ארצית

פורסם בתאריך: 22.10.17 20:27

     

התכנית החינוכית היוקרתית "האקדמיה למנהיגות" על שם סגן עדי רוזן ז"ל ממושב ביצרון, ובתמיכת המועצה האזורית באר טוביה, הופכת לתכנית ארצית לאחר שנחלה הצלחה רבה בתיכון הדתי באר עמ"י בבאר טוביה.

משתתפי התכנית למנהיגות ע"ש עדי רוזן. למעלה, רביעי מימין: המייסד ראובן צמח

התכנית תמשיך לשאת את שמה של סגן עדי רוזן ואת הלוגו של מועצת באר טוביה, כיוון שהיא נוצרה מההשראה שעדי הפיחה בהוגה ויוזם התכנית – ראובן צמח מכפר תבור וברוח דמותה, אישיותה המיוחדת וסיפור חייה.

רוזן הייתה ילדה וצעירה כשרונית במיוחד, כריזמטית וסוחפת שניחנה בכושר מנהיגות ושאפה להיות רופאה. הפיגוע הנורא קטע את כל התכניות.

רוזן בסיום קורס קצינות. התמונה באדיבות המשפחה

ראובן צמח, שסיפורו האישי בלתי יאמן, מטלטל ומסעיר, נפגש עם קצינת הת"ש סגן עדי רוזן לאחר שחי כחייל בודד עם סיפור משפחתי טראגי ובלתי נתפס. הוא נזרק מכל מסגרת ותויג על ידי החברה והעובדות הסוציאליות כעוד מקרה חסר תקווה שאין לו פיתרון.

אישיות סוחפת, רוזן. התמונה באדיבות המשפחה

עדי הייתה הדמות הראשונה שהאמינה בו, הראשונה ששאלה אותו "מה החלום שלך?", ויחד איתה עבר מסע אישי מרגש ומרתק, שמועבר כיום לילדים המשתתפים בתכנית היוקרתית – שיחות וסדנאות מעצימות בהן גם הילדים נשאלים בשאלה – מה החלום שלך?, פגישה עם אנשים פורצי דרך כמו טייסים, טיולים מרגשים, ימי סיור חווייתיים טיפוס על קיר, טיסה בשמי הארץ ועוד.

עדי מימין, התמונה באדיבות המשפחה

ראובן צמח סיים בזכות הפגישה עם עדי תואר שני בהצטיינות, כיום הוא דוקטורנט בתחום החינוך וכן הקים משפחה. הקשר המיוחד והאישי עם עדי נקטע עבורו בצורה טראגית נוספת, כאשר עדי נרצחה בפיגוע בבית ליד בשנת 95' וראובן, שנכח גם הוא במקום, נפצע קלות.

עדי עם ההורים רחל ועפר והאחים ענבל ועודד. התמונה באדיבות המשפחה

כל מי שהאזין לראובן צמח נדהם מן הרגישות ומסיפור חייו המדהים של האיש ומאישיותו יוצאת הדופן. במשך כשני עשורים לא סיפר ראובן להוריה של עדי על השפעתה האדירה על חייו ועל השינוי שחוללה בו, למרות שהסתובב עם הרצאה מרגשת בנושא ברחבי הארץ. את התכנית היוקרתית ביותר, אליה מתקבלים בני נוער מוכשרים והיא ממומנת כולה מכספי המועצה בעלות של עשרות אלפי שקלים, קרא על שמה של עדי רוזן שהייתה דמות מנהיגה מטבעה.

 

מנהלת מחלקת החינוך במועצה האזורית באר טוביה, רות קרטר, מרגישה גאה על התרחבות התכנית. "את ראובן פגשתי במסגרת תוכנית "הטייסת" שהכנסנו לשני בתי ספר של המועצה", היא מספרת, "אלו תוכניות יקרות מאד, אך לאפקטיביות שלהן ולתרומה האישית למשתתפים ובהמשך לקהילה- אין מחיר. סיפורו האישי של ראובן הקשור בעדי רוזן ז"ל נערה מדהימה, חיילת שנהרגה בפיגוע בבית ליד, נגע בי מאד. אנשים שעברו חוויות חיים כאלה, כפי שחווה ראובן, באים לעשייה החינוכית עם ערך מוסף של הבנה עמוקה לנפשו של הילד, עם מוטיבציה גבוהה, דוגמא אישית ובמילים אחרות ראובן הוא "שחקן נשמה" – נותן את כל כולו לתהליכים, ואלו החומרים שמצמיחים תוכניות יצירתיות ועשייה חינוכית משמעותית.

הכתבה לאחר מותה של רוזן ב"כאן דרום", ינואר 95

"ביקשתי מראובן להרחיב את התוכנית לבתי הספר הנוספים במועצה. ראש המועצה שהיה מעורב בכל התהליכים הסכים ללא היסוס לממן את התוכניות, אבל תשובתו של ראובן הייתה כי לקרן רמון לא הוקצו תוכניות טייסת נוספות. לא ויתרתי, ואמרתי לו שאין אפשרות לתשובה שלילית. תוכנית כזו טובה מגיע לכל בתי הספר לקבל. כעבור מספר ימים חזר אלי ראובן עם הצעה להקים את האקדמיה למנהיגות – תוכנית המבוססת על אותם עקרונות של העצמה אישית, איתור תכונות וחוזקות אצל התלמיד, העצמתן, פיתוח הביטחון העצמי ופיתוח מנהיגות אישית וקהילתית. אני מגיעה לבתי הספר ורואה את ההשפעה החיובית של התוכנית על התלמידים המשתתפים בה, על משפחותיהם, על כלל התלמידים בבית הספר, וזה מחזק מאד את ההחלטה שלנו במועצה וזהו ביטוי להשקעות בחינוך שמניבות תוצאות טובות."

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר