תלמידים חוזרים ללימודים אחרי הסגר הראשון. צילום: עיריית אשדוד
תלמידים חוזרים ללימודים אחרי הסגר הראשון. צילום: עיריית אשדוד

בקבוצות קטנות בחוץ: אשדוד חוזרת מחר ללימודים במתווה מיוחד

החל ממחר יתאפשר לכל תלמידי אשדוד, מגילאי גן ועד כיתה י"ב לחזור ללימודים, אבל במתכונת שונה מהרגיל עם למידה בקבוצות של עד 9 תלמידים ותחת כיפת השמיים. כך זה יתנהל

פורסם בתאריך: 10.2.21 14:03

     

אמש, לאחר אישור קבינט הקורונה התברר כי אשדוד נשארת מחוץ למפת החזרה ללימודים בגלל הדירוג הגבוה שלה במודל הרמזור שעומד על 7.5 נקודות. כאשר כל הרובעים בעיר הינם כתומים או אדומים.

אלא שלצד זה אישר משרד החינוך מתווה מיוחד לחזרה ללימודים בערים כתומות ואדומות ובמרכזו לימודים בשטחים פתוחים.

"המשמעות היא שמחר הלימודים יהיו בשטחים פתוחים בדומה ל-92 אחוז מהרשויות בישראל שגם הן לא חוזרות באופן מלא לשגרת הלימודים", מסר ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, "לפיכך, על פי מתווה משרד הבריאות, ניתן לקיים לימודים באשדוד, רק מחוץ למבנים, ובקבוצות של עד 9 תלמידים".

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לצידו של אריה מימון ראש המינהל החינוך צילום: אסף ליבוביץ'

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לצידו של אריה מימון ראש המינהל החינוך צילום: אסף ליבוביץ'

לאור מזג האוויר הנוח הצפוי בימים הקרובים, ועפ"י מיפוי הצרכים בכל מערכת החינוך בעיר, יתקיימו בימים חמישי, שישי וראשון, מפגשי למידה והפגה חברתית, בחצרות של מוסדות החינוך, במתכונת הבאה:

  • גני ילדים: יפעלו בקבוצות של עד 9 תלמידים למשך 3-4 שעות ביום בחצרות הגנים.
  • כיתות א'- י"ב: קבוצות של 9 תלמידים למשך 4 שעות בחצרות בתי הספר, וככל שיידרש תתקיים הפעילות גם בגינות הצמודות לגדרות בתי הספר, תוך הקפדה על כללי הביטחון והבטיחות.

במשך היום והערב, תועבר הודעה להורים, על-ידי כל מורה או גננת, מכל גני הילדים ובתי הספר בעיר, בנוגע לחלוקת הימים ושעות הפעילות, והרכב הקבוצות בכל כיתת גן או בי"ס.

ביום ראשון, תעדכן העירייה על המשך הפעילות החל מיום שני וזאת לאור מזג האוויר הצפוי להיות גשום וימנע לימודים בשטחים פתוחים.

מאיר פור, יו"ר הנהגת ההורים בעיר, מסר עוד כי תלמידים מכיתה ד' ומעלה יצאו גם אל מחוץ לכותלי בית הספר כדי לאפשר יותר קבוצות למידה. "זה יקרה רק במידה ויש פארק צמוד לבית הספר, כך שלא יתרחקו ושירותי בית הספר עדיין יהיו נגישים. עדיין צריך לתת את הדעת איך תתבצע ההגעה וחזרה ממיקום הקבוצה לבית הספר וחזרה, עובדים על זה. המטרה העיקרית היא אוורור עבור התלמידים. מיום שני הבא צפוי מזג אוויר חורפי וימסרו הנחיות חדשות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"אנו מודעים לעובדה שאין בזה פתרון מלא, וכמובן מיצרים על כך", הוסיף ד"ר לסרי, "אך בשל שיעורי התחלואה הגבוהים בכל הרובעים בעיר, כמו במרבית הישובים במדינת ישראל, חלים עלינו המגבלות האלה, עפ"י החלטת הממשלה, ועלינו להקפיד לפעול לפיהם, כדי למנוע התפשטות נוספת של נגיף הקורונה, וכדי לשמור על בריאות וחיי הילדים באשדוד".

הוא גם הוסיף קריאה לציבור להתחסן: "אני שב ומפציר בכם להתחסן, כי החיסון מציל חיים, וזו הדרך היחידה לנצח את הקורונה ולהחזיר את אשדוד לירוקה, ולשגרת חיים ולימודים מלאה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר