עץ החיים - העצים שנשתלו לזכר הנשים שנרצחו. צילום: מיקי אדרי, מיכאל גליקמן
עץ החיים - העצים שנשתלו לזכר הנשים שנרצחו. צילום: מיקי אדרי, מיכאל גליקמן

אשדוד: התלמידים שתלו "עץ חיים" לזכר הנשים שנרצחו

בפרויקט מיוחד להעלאת המודעות לאלימות כלפי נשים מועצת התלמידים והנוער העירונית ציינה את ט"ו בשבט בשתילת 25 שתילים לזכרן של 25 נשים שנרצחו אשתקד

פורסם בתאריך: 4.2.21 20:24

     

בשנה האחרונה נרצחו בישראל 25 נשים. מועצת התלמידים והנוער אשדוד שמה לה למטרה להעלות את המודעות לנושא כאוב זה ורואה בכך חשיבות עליונה.

"לפני קצת יותר משבועיים התחלנו בתכנון אירועי ט"ו בשבט והגענו למסקנה שאנחנו לא רוצים להסתפק ב'שתילה שגרתית' כמו שכולם עושים וחיפשנו גם ערך מוסף" אומר רז כהן, דובר מועצת התלמידים והנוער העירונית. "בדיוק באותו הערב שודר החלק השני של הכתבה שעסקה בסיפורה הבלתי נתפס של שירה איסקוב. החלטנו שאנחנו חייבים להעלות את הנושא לסדר היום ולקחת חלק פעיל במאבק באלימות נגד נשים".

ואכן, בטקס מרשים שהתקיים השבוע, בכפוף להנחיות הקורונה במרכז הנוער העירוני ע"ש קופף, השתתפו נציגי מועצת הנוער ואנשי ציבור, בהם יניב קקון – המשנה לראש העירייה והממונה על הנוער; עו"ד אורית אלמוזלינו רייז – חברת מועצת העיר והממונה על מעמד האישה; מזל שאלתיאל – ראש תחום ילדים ונוער בחברה העירונית לתרבות הפנאי אשדוד וגילה קליין – יו"ר ארגון ויצ"ו אשדוד, שבירכו על האירוע וראו בו חשיבות עצומה.

עו"ד אורית אלמוזלינו רייז בטקס

עו"ד אורית אלמוזלינו רייז בטקס

"מאוד עוצמתי ומרגש לדעת שיש לנו נוער איכותי בעיר אשדוד שחרת על דגלו להילחם השנה באלימות במשפחה", מסרה אלמוזלינו רייז, "כיו"ר הועדה למיגור אלימות בעיר סקרתי בפני המכובדים על כל הפעולות שמבוצעות למניעת אלימות בעיר (כן ירבו) וביקשתי שנציגי מועצת הנוער יקחו חלק בכל דיון בוועדה. חשוב שנזכור – מניעת אלימות מתחילה בקבלת השונה כשווה ובקידום השוויון המגדרי".

טקס ט"ו בשבט - "עץ החיים"

טקס ט"ו בשבט – "עץ החיים"

בסך הכל נשתלו 25 שתילים כמניין הנשים שנרצחו אשתקד, וליד כל שתיל הוצב שלט עם שם הנרצחת וכמה מילים אודותיה. מועצת הנוער בחרה לקרוא לאירוע "עץ החיים". "הבחירה להיאבק באלימות נגד נשים דווקא בצורה הזו היא לא במקרה" אומרת שלי אגם, סגנית היו"ר,"בחרנו דווקא בדרך הזו כדי לבטא את המשך קיומה וצמיחתה של אותה האישה דרך השתיל שממשיך להתקיים ולצמוח. לא סתם קראנו לפרויקט 'עץ החיים'. יש בזה משהו נורא סמלי".

קקון נשא דברים ואמר: "אני מבקש לדבר אתכם הבוקר, סביב התקווה לעתיד ללא אלימות והדרה, על שלוש מילים; הכרה, צדק וריפוי. הכרה – בשבועות האחרונים פגשתם, חברות וחברי מועצת הנוער העירונית, סיפורים המזעזעים את שורשי נשמתנו, מפגש ובו הכרה עמוקה שכל אישה שאנחנו מנציחים כאן היום, היא האמא שלנו, הסבתא שלנו, האחות שלנו, הבת שלנו. בני ובנות נוער אהובים, אל תסתפקו בלמידה שעברתם ובהכרה שרכשתם, העבירו את המסר החשוב הזה הלאה. הרחיבו את ההכרה הציבורית. צדק – ככל שההכרה גדלה רוח התקופה והאווירה הציבורית חזקה יותר ומשפיעה על מערכת החוק והמשפט שלנו – הכנסת ובתי המשפט. אנחנו קוראים מכאן להחמיר את עוצמת הענישה מול המעשה הבלתי נסלח של אלימות במקום הבטוח ביותר, הבית, השכונה, העיר. ריפוי – עצם המעשה היום – החינוך, ההכרה החשובה והמחבקת וההנכחה במרחב הציבורי, שאיפתו לריפוי של החולי החברתי החמור הזה. כי זו ההכרה של כולנו, נשים וגברים כאחד, כי זו הרוח של כולנו וכי זה המאבק של כולנו. ורק יחד נצליח".

"יש פה מסר מדהים", הוסיפה שאלתיאל, "התרגשתי מאוד כשחברי מועצת הנוער הגיעו אליי עם היוזמה המרגשת והמשמעותית הזאת שנוקטת עמדה ברורה. אנחנו מחנכים לשיח, לסובלנות ולאהבת האדם – לא לאלימות. אני מסתכלת על הנוער היום ואני גאה, מאמינה ואופטימית. אני מאמינה שבכוחו של הנוער שלנו לתקן את העולם. משהו טוב קורה כאן".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




אורי זרביב, יו"ר המועצה, מסכם: "אנחנו מאמינים שלנו, הנוער, יש את הזכות והחובה לשנות ולדאוג שדור העתיד יגדל למציאות אחרת. האירוע הזה הוא בעל משמעות אדירה ואני בטוח שייזכר לדורות. יש לנו הזדמנות פז להעביר את המסר הכל-כך חשוב הזה בצורה שתשפיע על כל בני הנוער בעיר ובכלל".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר