מבקר עיריית אשדוד, שלמה בן עזרא
מבקר עיריית אשדוד, שלמה בן עזרא

אז מה אם אסור? כספי הורים שימשו למימון מתנות, תיקון ברזיות ודיו למדפסות

מדו”ח של מבקר עיריית אשדוד עולה, שבתי ספר על יסודיים בעיר ניצלו כספים שנגבו מההורים למטרה אחת — לטובת מימון דברים אחרים שלא לשמם יועדו. בחלק מהמקרים השתמשו בתי הספר בכספי הורים למימון הוצאות שהרשות צריכה לממן

פורסם בתאריך: 30.10.20 14:07

     

בתי ספר על יסודיים באשדוד עושים שימוש בכספי הורים למטרות שלא לשמן יועדו. כך עולה מדו”ח של מבקר עיריית אשדוד, שלמה בן עזרא, לשנת 2019, שיצא לאור החודש.

הביקורת נערכה במקיף ג’, מקיף ו’ ובאולפנא לבנות. בין היתר נמצא שבמקיף ו’ גבו עבור מסיבת סיום 250 שקלים במקום 200 שהוא הסכום המרבי המותר. במקיף ג’ השתמשו בכ-30 אלף שקל שיועדו לסיורים כדי לכסות את הוצאות מסיבת הסיום. באולפנא השתמשו בתשלומי הורים שיועדו למטרות אחרות כדי לכסות את הוצאות מסיבת הסיום.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




במקיף ו’ נמצא שהסכומים שנגבו עבור שירותים מרצון היו גבוהים משמעותית מההוצאות (הכנסות של 322 אלף שקל לעומת הוצאות בגובה 242 אלף), כך שכספים שההורים שילמו למטרה מסוימת, שימשו למימון פעילויות אחרות.

יתרה מכך, בחלק מבתי הספר גבו מההורים כספים לטובת הוצאות שאינן מותרות במסגרת זאת, למשל: תוכנת משמעת וציונים, יומנים לכיתה ולמורה, טיפול בברזיות (קולרים), מתנות ליום תודה למורה, ספק כוח למחשבים, אוזניות ומיקרופון.

 

באחד המקיפים נמצא שגבו כספים עבור תכנית לימודים נוספת (תל”ן) בחטיבת הביניים למגמות שלא דווחו ולא אושרו במשרד החינוך: כיתות מדעיות וכיתת מופ”ת. באותו בית ספר נוצרה יתרה של כ-23 אלף שקל שנוצלה לדברים אחרים – הביקורת לא מציינת אילו בדיוק.

וזה לא הכל. באותן מגמות מימנו מכספי הורים מטרות שהרשות המקומית צריכה לממן: טונרים, מקלדות והדפסות. “הביקורת”, נכתב, “רואה בחומרה את העמסת ההוצאות השונות האמורות לצאת מחשבון הרשות על תשלומי הורים, ובפרט כשמדובר על תשלום מתוך גביה שהייתה מיועדת למימון לתכניות לימודים מיוחדות במסגרת המגמות השונות הפועלות בבית הספר”.

בחשבון של האולפנא נמצאה יתרה בגובה של 653 אלף שקל וההסבר שניתן היה שינוי בפרויקט השאלת הספרים. אם חלק מהיתרות, נכתב בדו”ח, משויכות להשאלת ספרים, יש לשקול את החזרת הכסף להורים או לחילופין באישור משרד החינוך – לעשות בו שימוש לטובת הספרייה הבית ספרית.

הדו”ח גם מזכיר שמקיף ו’ מגייס כספים באופן עצמאי באמצעות השכרת כיתות. בשנת תשע”ח ההכנסות מההשכרה הגיעו ל-120 אלף שקל בשנה: עיקר ההכנסה הגיע מאוניברסיטת בר אילן, כ-50 אלף וממכללת ליאן – כ-30 אלף. המבקר ציין שהוא דווקא “רואה בחיוב את גיוס הכספים העצמאי של בית הספר” וקורא למנהל החינוך לעודד את בתי הספר האחרים לעשות כך גם כן. יחד עם זאת, ציין, מקיף ו’ לא דיווח לעירייה על הסכמי השכירות והשימוש ומי שחתם היה המנהלן שאינו מורשה חתימה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר