לסרי ופרופ' רוני גמזו בביקור בעיר. צילום: עיריית אשדוד

הלימודים באשדוד: בהמשך ליום הנוסף בכיתות הנמוכות – הצהרונים יפעלו עד השעה 17:00

לסרי: "הודות למתווה זה, יעבדו ההורים באשדוד יום נוסף, בשונה מבשאר הארץ, לאור החלטת המדינה על 4 ימי לימוד בלבד"

פורסם בתאריך: 28.10.20 21:10

     

מוקדם יום היום (רביעי) הודיע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי כי כיתות א' עד ד' באשדוד יחזרו ללימודים במתכונת של חמישה ימים בשבוע, בשונה מהחלטת הממשלה לחזרה של לפחות ארבע ימים. בכך מצטרפת אשדוד לשורה של ערים ומועצות מקומיות, בניהן גן יבנה, בהן בתי הספר יהיו פתוחים יום לימודים נוסף. הערב, בפתח ישיבת מטה הקורונה הוסיף ראש העיר כי הצהרונים בעיר יפעלו עד השעה 17:00.

ראש העירי אמר בישיבה: "אני שמח לבשר כי בתום מלאכת שיבוץ מורכבת, בשיתוף פעולה מלא של מנהלים, מורים וצוותי החינוך בבתי הספר אנו מצליחים להשיב את תלמידי כיתות א'- ד' ל-5 ימי למידה, נוסף על הפעלת הצהרונים עד השעה 17:00. תוך עמידה בהנחיות משרדי הבריאות והחינוך בכל בתי הספר היסודיים בעיר, ללא יוצא מן הכלל. הודות למתווה זה, יעבדו ההורים באשדוד יום נוסף, בשונה מבשאר הארץ, לאור החלטת המדינה על 4 ימי לימוד בלבד.

"ההחלטה שהתקבלה אינה פשוטה, והיא דרשה היערכויות רבות במטרה להגיע למתווה המקסימאלי והטוב ביותר שיכול להיות עבור תושבי העיר. עלינו להמשיך ולפעול יחדיו במטרה לשמור על אשדוד כעיר ירוקה על פי מודל הרמזור. המבחן הגדול יהיה עם החזרה הלימודים בשבוע הבא, ואני מבקש גם מההורים להקפיד על בדיקת חום לילדים בכל בוקר".

נושאים נוספים שעלו בישיבה:

המשך מערך בדיקות שבועיות: היום החל פיילוט "מטושים על גלגלים" בשיתוף מד"א במעונות החברה העירונית, במסגרתו נבדקו צוותי החינוך במעונות החברה באמצעות ניידת בדיקה. על בסיס הפיילוט ניתן יהיה לייעל את תהליך הבדיקה, ולאפשר בהמשך גם למורים וגם למדגם מקרב התלמידים להיבדק בבתי הספר. פיילוט זה מהווה המשך לבדיקות הקורונה המבוצעות עבור הגננות וצוותי החינוך במסלולים הייעודיים עבורם, תהליך המהווה מקדם הגנה חשוב ומשמעותי.

מרכז שליטה עירוני – העמקת החקירות: גיוס אנליסט למרכז השליטה האפידמיולוגי- ביצוע מחקרים מעמיקים יותר עם הירידה ברמת התחלואה בעיר, וכפועל יוצא, הירידה בחקירות האפידמיולוגיות, נערכים במרכז השליטה (משל"ט) העירוני לעלייה בתחלואה, שכן מדובר בנגיף מתעתע. בתוך כך, מבוצעות פעולות שדרוג הכוללות גיוס אנליסט מידע לביצוע ניתוחים מעמיקים, במטרה לבנות מפה אפידמיולוגית מעמיקה יותר, על מנת לספק אמצעי זיהוי של שרשרות ההדבקה, נוסף על בניית צוות משימתי לקטיעה מהירה של שרשראות הדבקה.

הרחבת משל"ט אבות ואימהות – 65 פלוס: במסגרת המאבק בהתפשטות מגפת הקורונה ושמירה על חיי התושבים הוותיקים, מוקם בימים אלו מרכז שליטה עירוני, במטרה לספק סיוע לתושבים בני 65 ומעלה. במסגרת זו מתבצע טיוב הנתונים שנאספו החל מתחילת המגפה, והגדרת האחריות של הגורמים השונים הנמצאים בקשר עם התושבים הוותיקים, כדוגמת ועדי מפעלים, ועד העירייה, חברות עירוניות ועוד. בסיום הפרויקט יוקם מאגר תושבים וותיקים המאופיינים על פי מצבם המשפחתי או היעדר עורף תומך, זיהוי הצרכים הנדרשים למענה ובניית יכולת לבקרת הביצועים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר