יש לימודים למרות העוצר: בי"ס חרדי לבנות באשדוד השבוע. צילום: אסף ליבוביץ'
יש לימודים למרות העוצר: בי"ס חרדי לבנות באחת השכונות שאמורות להיות תחת הגבלות, אשדוד השבוע. צילום: אסף ליבוביץ'

סגר עלאק: זה ליד זה – בי"ס חרדי פתוח, ממלכתי סגור

עוצר בשיטת ישראבלוף באשדוד: באותה שכונה שבה נאסר על פתיחת מוסדות החינוך כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף קורונה - בית הספר הממלכתי נשמע להוראות ונסגר, ואילו במוסד החרדי הסמוך, כמו רבים אחרים במגזר, ממשיכים הלימודים כרגיל ובאין מפריע. אמא לתלמידה שיושבת בבית: "הילדים שלנו מופלים, אנחנו נענשים על זה שאנחנו שומרי חוק". ומה עם אכיפה? איפה העירייה? מישהו?

פורסם בתאריך: 11.9.20 15:19

     

בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים שבהן, ביום שלישי נכנסו לתוקפן ההגבלות על שלוש שכונות באשדוד: ג', ז' ו-ח'. הצעדים כוללים עוצר לילי מהשעה שבע בערב עד 5 בבוקר, איסור התקהלות (מעל 10 במבנה סגור ו-20 במרחב פתוח), סגירת עסקים למעט כאלה שמוגדרים חיוניים ואולי המרכיב הקשה ביותר – סגירת מוסדות החינוך באותם רבעים.

אלא שמתברר שיש תושבים שומרי חוק אבל מנגד, יש כאלה שמצפצפים וההנהגה מעלימה עין או אפילו מגבה את העבריינים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




כך קורה שבתי ספר רבים ברבעים המוזכרים שאמורים להיות נעולים מיום רביעי – פועלים כאילו הכל כרגיל. מדובר במוסדות חרדיים שמקבלים תקציב מהמדינה והרשות המקומית. מאידך מוסדות החינוך הממלכתיים באותן שכונות מושבתים.

אחד המקרים שממחישים זאת היטב הוא שני בתי ספר שנמצאים בשכנות ברובע ח'. בית הספר לאמנויות צמח, הממלכתי, סגור מאז אמצע השבוע והתלמידים לומדים מרחוק, אם בכלל. ואילו בית ספר חרדי שצמוד אליו ממשיך לפעול.

בית הספר צמח (ארכיון). צילום: אורי קריספין

לא נראה שהרשויות מבצעות אכיפה ומי סובל? הילדים וההורים שומרי החוק.

עדי (שם בדוי), היא אמא לתלמידה בבית הספר צמח. המשפחה מתגוררת ברובע ד', ובית הספר צמח שהוא בית ספר על-אזורי נמצא ברובע ח' כאמור, שכונה שבה אסור לקיים כעת לימודים. רק שהחוק תופס, הלכה למעשה, רק לגבי חלק מהציבור.

"הילדים שלנו מופלים, אנחנו נענשים על זה שאנחנו שומרי חוק", אומרת עדי. "איך יכול להיות שבית ספר צמח סגור אבל בתי ספר אחרים לידו נשארים פתוחים? יש פה חוק לכולם או שאין?".

 

עדי החליטה לבדוק והתשובות שקיבלה ממחישות את הבלגן והעלמת העין: "פניתי לעירייה, אמרו לי 'זה בטיפול, תפני למשטרה'. פניתי למשטרה, שם אמרו לי שזה לא קשור אליהם ויש לפנות לפיקוח העירוני. פניתי לפיקוח, אמרו לי לפנות למוקד של משרד הבריאות. פניתי. ומה אמרו לי שם? שזה באחריות המשטרה והפיקוח העירוני".

מוקדם יותר השבוע אמר סגן ראש עיריית אשדוד, יחיאל וינגרטן, שעומד בראש סיעת יהדות התורה, בגלוי, שהם לא ישמרו על הוראות העוצר.

בי"ס לבנות ברחוב הנרקיס, רובע ח, פתוח כרגיל, אתמול, חמישי

בי"ס לבנות ברחוב הנרקיס, רובע ח, פתוח כרגיל, אתמול, חמישי

"אם הוא מצפצף על החוק, ואף אחד לא בא ואומר לו שום דבר, אז יש פה אנרכיה", מוסיפה עדי בכאב ובכעס.

לפי נתוני משרד הבריאות מהבוקר, באשדוד התגלו ביממה החולפת עוד 157 נדבקים חדשים בקורונה.

פילוח ההדבקה לפי רבעים. עיבוד נתונים: עיריית אשדוד

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר