התערוכה הקבוצתית החדשה ״דבר אליי בפרחים״

״דבר אליי בפרחים״: תערוכה קבוצתית חדשה באשדוד – ואחרונה בגלריה דואט

התערוכה הקבוצתית תוצג בגלריה דואט – לב אשדוד, בין התאריכים: 29.10.2020 – 06.09.2020. אוצר התערוכה: שלמה פרמן

פורסם בתאריך: 31.8.20 09:51

     

לאחר 10 שנים של פעילות אמנותית מגוונת ועשירה גלריה דואט סוגרת את דלתותיה. לפני כ-11 שנים, לפי הנחיית ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ולאחר שבית האמנים הישן נסגר, הוחלט על מציאת מקום ראוי לגלריה כפתרון זמני עד שבית האמנים החדש (בית אריה קלנג) יוקם על גבעת יונה באשדוד. כעבור שנה, ולאחר פעילות נמרצת ותורמת של מנכ"ל החברה העירונית ושל גב' נעמי אדר, סמנכ"ל החברה העירונית ומנהלת מוסדות אמנות בעיר, בתאריך 12.10.2010 נפתחה בקניון לב אשדוד גלריה "דואט".

התערוכה הראשונה בפתיחתה החגיגית של הגלריה הייתה "משאלות לב" – תערוכה קבוצתית של אמני האגודה. אוצרת התערוכה הייתה גב' חפציבה קושמרו. במשך השנים גלריה דואט היוותה מקום מרכזי, ראוי ומכובד לתצוגת התערוכות של חברי האגודה. מאז ועד היום הוצגו בגלריה דואט כ-80 תערוכות יחיד וקבוצתיות, ועשרות אירועים חברתיים ואמנותיים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




כהוקרה, הערכה ואמירת תודה ליוזמי הגלריה ולתומכיה, למבקרים הרבים שביקרו בתערוכות הגלריה, לאוצרות והאוצרים שהפיקו את התערוכות ולכל האמניות והאמנים הרבים שהציגו את יצירותיהם בתערוכות הנהדרות בגלריה דואט, אנו אגודת אמני אשדוד, רוצים לאמר תודה ולהעניק להם זר פרחים ענק – תערוכת "דבר אליי בפרחים".

התערוכה הקבוצתית החדשה ״דבר אליי בפרחים״ (קלרה רובמן)

הנושא של התערוכה הוא אחד המוטיבים המוכרים בתולדות האמנות, והוא הפרח. בתרבויות השונות שימשו הפרחים כקישוט לבית או לגוף וכביטוי לאהבה, ברכה, חיים, ובנוסף שימשו כסמל למחזור החיים והמוות. היצירות המפורסמות של גדולי המודרניסטים כמו ה-"חמניות" של וינסנט ואן-גוך ו"חבצלות המים" הפופולרית של קלוד מונה מהוות דוגמה מובהקת לחשיבות הפרח כדימוי באמנות המודרנית.

למעשה, המושג "פרחים" כנושא לתערוכה הוא מושג עם פוטנציאל יצירתי רחב, כך שניתנת לכל אמן האפשרות להציג את מיטב יצירותיו בנושא זה. מוצגים בתערוכה כ- 60 עבודות אמנות פרי יצירתם של 56 אמניות ואמנים חברים באגודת אמני אשדוד. פרשנותם האישית של היוצרים בתערוכה פותחים זוויות מגוונות של הסתכלות אל הטבע כאלגוריה למצבים השונים שבחיים. כדוגמא, החמניות של האמנית, אירנה לבשנקו, מוצגות לפי דבריה, כמשל על השינויים שאנו עוברים בחיינו, ומי שידע להשלים איתם, ידע לחוות את החיים צבעוני יותר.

התערוכה הקבוצתית החדשה ״דבר אליי בפרחים״ (מירי גרינבאום)

כך גם הפרחים בפינת הדלת של היוצרת, מירי גרינבאום, המספרת על אהבה נכזבת רגע לפני השיככה, וגם הנוף הנהדר של האמן, יוסי מאיר, כגעגועים אל הצופה לה בנחת, ובוודאי הזוגיות הנפלאה של שושנת העמקים לצד השושן האדום, בציורה של הציירת, קלרה רובמן, אשר כולן עוסקות בדימוים השונים של הפרח. האגרטלים המקסימים, לצד הנופיים הפרחוניים, יחד עם הזרים הנהדרים של היוצרים, כולם מדגישים את האופי החגיגי של התערוכה.

התערוכה הקבוצתית החדשה ״דבר אליי בפרחים״ (ראובן כהן)

התערוכה הקבוצתית החדשה ״דבר אליי בפרחים״ (אירנה לבשנקו)

התערוכה הקבוצתית החדשה ״דבר אליי בפרחים״ (בתיה הנקין)

התערוכה הקבוצתית החדשה ״דבר אליי בפרחים״ (דבורה אורטס)

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר