מתוך סט הצילומים של הסרט. צילום: קודם כל אשדודי

"קודם כל אשדודי": סרט המציג את חיי הלהטב"ק באשדוד בהקרנת בכורה

הסרט שיצר האקטיביסט והצלם אלי אליהו מציג באמצעות שיחות עם שבעה מרואיינים את החיים בעיר מעייניהם של חברי הקהילה הגאה יוקרן הערב בפאב ה"זה"

פורסם בתאריך: 11.8.20 14:49

     

סרט עצמאי קצר בשם "קודם כל אשדודי" שיצר הצלם ויוצר הווידאו האשדודי אלי אליהו (35) יוקרן הערב (שלישי) בהקרנה חגיגית בפאב ה"זה". הסרט  מציג את העיר אשדוד מנקודת מבטם של חברי הקהילה הגאה. במהלך יצרת סרטו, קיים אליהו ראיונות אישיים עם חברי הקהילה בעיר כשהוא משוחח עימם על החיים והחיבור לעיר אשדוד מנקודת מבטם האישית, ובתוך כך מעלה שאלות ומחשבות על החיבור בין זהות, בין אם משיכה מינית או זהות מגדרית, למקום וקרקע.

"אני פעיל להטב"ק בעיר וחבר ב'גאווה אשדודית'" מסביר אליהו. "השנה החלטנו לעשות יצירה משותפת עם האנשים החיים בעיר שמשתייכים לקהילה. במהלך הצילומים הזמנתי את האורחים לשיחות על החוויה הלהט"בית שלהם בעיר ועל שלבים בזהות המינית והמגדרית שלהם.  ככה בעצם חיברנו את זה יחד לחוויה של חיים באשדוד. זאת אומרת זה קודם כל סרט על אשדוד והאנשים שחיים בה"

אלי אליהו בצילומי הסרט. צילום: קודם כל אשדודי


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




המרואיינים בסרט מגדירים את עצם באופן רחב יחסית ברצף המגדרי או נטייה מינית – מרואיינים בו הומואים, לסביות, וטרנסים, כאשר אלי המוביל את השיחות בסרט מזדהה כקוויר. כל המרואיינים המשתתפים הם תושבי העיר:  אסף ביטון, נלי לה פריול, לירז עמר, אוראל מרקוביץ', אמה ואנור, אושר סבג ותומו חן. "הרבה מדברים על החוויה של מגורים באשדוד כלהט"ב" מספר במאי וצלם הסרט "האם אתה מקבל מבטים ביום יום או איך מתייחסים אליך תושבים אחרים בעיר. אמרו הרבה דברים חיוביים אבל גם הרבה דברים שהם ביקורתיים".

"למשל חלק אמרו שמאוד הפתיעה אותם לגלות שמאז שהם גדלו, בכל בניין בשכונה שהם גרו בתור ילדים הסתבר שיש מישהו להט"ב, זה משהו מעניין שאומר הרבה על המקום ועל הראייה של ילד להט"ב שגדל בשכונה". עם זאת אליהו מציין כי יש מתוך הסרט עולה הבנה נוספת לגבי קבלת הזהות הלהט"ב בעיר "אני חושב שהגיל של הלהט"ב האשדודי הוא כן פקטור במחשבה שלו על העיר. אפילו הייתי אומר שככל שנשארים יותר זמן בעיר נוצרת תחושה שהיחס משתפר, אבל אני חושב שזה יותר הלהט"בים שמצליחים למצוא את המקום שלהם בעיר, ובעצם לגמרי מתאימים את עצמם".

בעין המצלמה, ראיון של אליהו עם חבר הקהילה הגאה אושר סבג. צילום: קודם כל אשדודי

ההקרנה שתתקיים בפאב ה"זה" הערב תתנהל בשני סבבים בכדי לשמור על תקן התו הסגול. הצופים יכנסו לשטחו הפנימי של הבר בעוד שאר מהבלים ישבו במתחם החיצוני.  "בהקרנה אנחנו נהנה מהמפגש אחד עם השני ואני מקווה שזאת תהיה חוויה חיצונית ונוצצת" מייחל אליהו. "אני רוצה שעוד אנשים יחשפו לסרט, שוקל גם את האופציה לקיים עוד ערב הקרנה נוסף בעיר, מאוד בא לי לשמוע עוד דעות של הלהט"בים שחיים בעיר, או אנשים שאפילו הם לא להט"בים בהגדרה אבל תומכים בקהילה. זהו פרויקט שבא לעשות מקום לזהות שונה, לא משנה אם היא להט"בית או אפילו עדתית. אם נחבר את זה לעיר אשדוד שהיא מקום עם מגוון דעות ואנשים שונים, שכולם צריכים ללמוד לחיות באיזשהו שלום ולחיות אחד עם השני" מסכם אליהו את מטרת היצירה שלו.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר