ללמוד סקראץ׳ בצורה חוויתית. צילום: פבל טולצ׳ינסקי

סקראץ'-ילדים לומדים תכנות

המרכז קהילתי 'עוזיאל' ומרכז 'דיגיטלי' פותחים לילדים אופק ללימודי תכנות בקורס חינמי

פורסם בתאריך: 14.7.20 17:24

     

המרכז 'דיגיטלי' במרכז הקהילתי 'עוזיאל' באשדוד – בית למדע וחדשנות בקהילה ששם לעצמו מטרה להנגיש את תחומי המדע, המחשבים והחדשנות מציע לילדים בגילאי 8-12 שנים ללמוד סקראץ'- שפת תכנות חזותית וכייפית. בפני הילדים עומדת הזדמנות יוצאת מן הכלל להנהיג את עולם המחר – והדרך הנכונה ביותר לעצב את העתיד היא לתת להם כלים וכישורים של המאה ה-21. כולנו יודעים שלימודי תכנות יפתחו בפני הילדים שלנו את הדלת להצלחה בעתיד. כולנו יודעים שאם הם לא ילמדו לתכנת היום, יהיה להם יותר ויותר קשה להצטרף לכוח העבודה של המחר.

למה סקראץ'? שפת התכנות, כמו כל שפה אחרת, נרכשת בקלות בגיל צעיר. לימוד תכנות לילדים יכול להתבצע בהמון דרכים, אך האתגר העיקרי הוא כיצד להסביר מונחים מתמטיים מופשטים כמו צירים, פרמטרים ומשתנים לילדים צעירים. סקראץ' היא שפת תכנות חזותית המיועדת בעיקר לשימושם של ילדים בכל רחבי העולם. שפה חזותית זו מבוססת על בלוקים ומאפשרת למשתמשים ליצור פרויקטים, לבנות משחקים, אפליקציות ועוד דברים רבים אחרים ברשת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




סקראץ' משתמשת בכלים ויזואליים כמו: רקע, תמונות ואנימציה כדי להסביר מושגים מורכבים באופן פשוט ואינטואיטיבי לכל ילד. קורס תכנות סקראץ מזמין ילדים ליצור משחקים, סרטונים וסיפורים תוך כדי לימוד יסודות התכנות, כך שאין צורך בידע קודם. הילדים יכירו את הדמויות המונפשות ואת כלי העיצוב הייחודיים לסביבת הפיתוח של סקראץ'. הם ייצרו משחקים כיפיים על ידי גרירה של "בלוקים" (שורות קוד מובנות) וזריקתם בסביבת העבודה שלהם. שיטה זו מאפשרת הבנה והטמעה של הלוגיקה הייחודית לתכנות. אחת מן העובדות המעניינות ביותר בנוגע לסקראץ' היא מעורבות הקהילה.

כאשר משתמש כלשהו מסיים פרויקט או בכל עת אחרת, הוא יכול לשתף חברים אחרים בקהילה ביצירות שלו ולדון אתם ביצירות אלה. אז בניית קהילה והשקת יוזמות כמו סקראץ' שמות דגש רב על היבט זה – דבר המאפשר לילדים לפתח מיומנויות ויכולות על-ידי למידת תכנות. שפת תכנות חזותית שפותחה באוניברסיטת M.I.T יוזמות כמו סקראץ' – בעלות ממשקי משתמש ססגוניים וידידותיים שנועדו במיוחד לילדים – מעניקות לילדים אמצעי נפלא להתחיל בפיתוח כישורים חשובים כמו חשיבה חישובית, לוגיקה אלגוריתמית, פתרון בעיות וחשיבה יצירתית.

והתועלות לא מסתכמת בכך: על-ידי השתתפות בקהילה של יוצרים, הילדים יזכו לקבל את כל המשוב שהם זקוקים לו כדי להתפתח. הם יזכו להקשיב ליוצרים אחרים שיתכן והתמודדו עם סוגיות דומות בעבר, ולעבוד קשה על מיומנות חיונית נוספת למאה ה-21: עבודת צוות. עכשיו זה הזמן. הילדים שלכם יכולים לשנות את העולם: תנו להם את ההזדמנות לעשות את זה בעזרת תכנות!

במרכז 'דיגיטלי' באשדוד שני חדרי מחשבים חדשים ומאובזרים ב-40 מחשבים וציוד טכנולוגיה מתקדם. קורסים מידי חודש בתחום המחשבים, הרובוטיקה והתכנות, לכל הגילאים ובכל הרמות החל מקורסים למתחילים כמו הכרת המחשב, הדרכות אופיס ושימוש בשירותים המקוונים של הממשלה ועד קורסים למתקדמים כמו תכנות, בניית אתרים, אפליקציות ועוד. הקורסים מיועדים לכל התושבים בכל הגילאים, נוער, מבוגרים והגיל השלישי – והחשוב מכל, הם ניתנים חינם, ללא עלות, רק להיכנס. מרכז 'דיגיטלי', רח' סיני 25, אשדוד. לפרטים ולמידע: 08-6220541

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר