יצירתו של האמן יהודה גולדין
יצירתו של האמן יהודה גולדין

בידוד יצירתי: תערוכה חדשה באשדוד מציגה עבודות מימי הקורונה

על פרשת דרכים - יצירה אשדודית בימי קורונה: תערוכה שנפתחת היום בבית אריה קלנג

פורסם בתאריך: 7.6.20 10:14

     

תערוכה חדשה נפתחת היום בבית אריה קלנג באשדוד ומציגה יצירות שנעשו בימי הקורונה. התערוכה תוצג עד 7 בספטמבר ונקראת "על פרשת דרכים – יצירה אשדודית בימי קורונה". מי שארגנה אותה היא אגודת אמני אשדוד לאמנות הפלסטית, אוצרת: סיגל מאור.

בתערוכה 'על פרשת דרכים', אמני אגודת אמני אשדוד ואמנים אורחים הוזמנו להציג יצירות שיצרו בזמן משבר הקורונה. זוהי תערוכה קבוצתית ומוצגות בה עבודות במגוון מדיות וחומרים, מציור, פיסול, עבודות אסמבלאז' וצילום. המציאות שבה חווינו מעין "עצירה של הזמן", ריחוק חברתי ובידוד, אפשרה לאמנים וליוצרים התבוננות חדשה על סביבתם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




חלק מהאמנים נתנו ביטוי למראה הסביבה והנוף המשתנה, לדמויות עם המסכות, לצמחיית פרא בקרבת הבית, לכבישים  ולחניונים הריקים מכלי רכב ותנועה ולשמיים הנקיים. יש שביטאו ביצירתם געגוע לבני משפחה רחוקים ולנופים אהובים בהם ביקרו בעבר.

הזמנה לתערוכה "על פרשת דרכים - יצירה אשדודית בימי קורונה"

הזמנה לתערוכה "על פרשת דרכים – יצירה אשדודית בימי קורונה", צילום: גל גרוס

חלק מהאמנים מבטאים מחשבות על זהות אישית ותפקיד האדם בעולם, וחלק מתכתב עם יצירות מתולדות האמנות.  ייתכן והבחירה להתמקד בנושא מסוים מבטאת את בחירת היוצר על דרכו בפרשת הדרכים.

שמואל דוד ליד עבודותיו. צילום: רוית דוד

שמואל דוד, יועץ התקשורת ועוזרו האישי של ד"ר לסרי, ליד עבודותיו. צילום: רוית דוד

והנה הרקע. צילום: רוית דוד

והנה הרקע. צילום: רוית דוד

ישנן סיטואציות בחיים, אומרים באגודת האמנים של אשדוד, המעמידות את האדם בפרשת דרכים והתלבטות באיזו דרך לבחור, האם להמשיך בדרך בה צעדתי או לשנות כיוון? איך לנהוג ולנהל את חיי מכאן ואילך? לעיתים, מבלי שתכננו עולה הצורך לחשב מסלול מחדש.

יצירה של האמן צביקה כהן

יצירה של האמן צביקה כהן

משבר הקורונה שעבר על ישראל והעולם כולו בחודשים מרץ-מאי 2020, היווה בדיעבד סוג של פרשת דרכים שבה רבים שאלו 'איך ממשיכים מכאן'?

 

ההנחיות המחמירות לסגר ביתי וריחוק חברתי היו בהתחלה מאיימות ומלחיצות ועוררו שאלות רבות כמו איך נתפרנס? איך נעסיק את הילדים בבית בזמן הרב שהתפנה? מה יהיה עם הלימודים? איך יסתדרו הקשישים והנזקקים בריחוק חברתי? מתי נתראה עם הקרובים והנכדים? האם לא נכנס לייאוש בהסתגרות ארוכה בבית?

יצירתו של האמן יהודה גולדין

יצירתו של האמן יהודה גולדין

אמנם לחלקנו הריחוק החברתי והאיסור להתקהל החריף קושי קיים ומציאות של בדידות והגדיל את הגעגוע לבני המשפחה והחברים, אולם בחלוף זמן מה בתוך המציאות שנכפתה עלינו  גילו רבים מאיתנו את היתרונות שיש בה כמו האטת קצב החיים, הזמן שהתפנה לעיסוקים שנדחו, הרגיעה וההתכנסות פנימה, כל אלו ועוד התבררו כדבר חיוני ומועיל אשר נותן כח.

היצירה על פרשת דרכים של האמן גל גרוס

היצירה על פרשת דרכים של האמן גל גרוס

הקרבה המשפחתית בין הורים לילדים נמצאה כמבורכת. אצל רבים העלתה המציאות החדשה מחשבות פילוסופיות, סוג של חשבון נפש ורצון להתבונן פנימה ולבדוק מה אפשר לשפר. האם להמשיך בדרך בה הלכתי או לבחור בדרך חדשה, שונה, משופרת? אפילו החששות מאיך נתפרנס ואיך נלמד התבדו בחלק מהמקרים, וגילינו שניתן לעשות זאת גם מהבית.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר