מוטי מלכא בנאום מרגש במשכן. צילום: גיל לוי לפוטו דויד אסייג
מוטי מלכא במשכן. צילום: גיל לוי לפוטו דויד אסייג

מנכ"ל המשכן באשדוד מתריע: ללא תמיכה מהמדינה נקרוס

משבר הקורונה מאיים לחסל את מוסדות התרבות ובהם המשכן לאמנויות באשדוד שאחראי על פסטיבלים גדולים שבוטלו ובראשם מדיטרנה. מלכא: "אין פעילות כלל ולפי חוזר מנכ״ל משרד התרבות הצפי לחזרת מופעים בלי הגבלת קהל זה באוקטובר"

פורסם בתאריך: 10.5.20 13:52

     

מנהלי היכלי התרבות בפריפריה מתריעים בהודעה לעיתונות: "ללא תמיכת המדינה אנחנו נקרוס ואחרינו ככדור שלג יקרסו כל מוסדות התרבות במדינה".

"זה בדיוק המצב". מצטרף לקריאתם מוטי מלכא מנכ"ל המרכז לאומניות הבמה באשדוד וחבר הנהלת איגוד מנהלי תרבות. "כ-80% מתקציב תאגיד המשכן באשדוד זה מהכנסות עצמיות. המשכן מנהל גם את אמפי אשדוד ומפיק שני פסטיבלים, מדיטרנה ואושפיזין. לעת עתה אין פעילות כלל ולפי חוזר מנכ״ל משרד התרבות הצפי לחזרת מופעים בלי הגבלת קהל זה לאחר חגי תשרי. כלומר באוקטובר. אנו מקווים ששערי המשכן יפתחו קודם".

ישנם כ-100 היכלי תרבות ברחבי הארץ שמוציאים בשנה כחצי מיליארד שקל על קניית תוכן תרבותי לפריפריה משבר הקורונה הביא לסגירתם עד למועד לא ידוע והם נמצאים על סף פשיטת רגל.

היכלי התרבות בארץ מהווים המקור העיקרי של התרבות לפריפריה. תאטרון, מופעי מוסיקה, קונצרטים, ועוד נערכים בהיכלי התרבות ומנגישים את התרבות מהמרכז לכל רחבי הארץ. עובדות אלו כאמור נכונות גם לגבי המשכן לאומניות הבמה באשדוד שמפעיל גם את האמפי שבפארק ים אשדוד ואת פסטיבלי המוסיקה והתרבות בעיר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




משבר הקורונה הביא לסגירתם עד למועד לא ידוע של היכלי התרבות, והם נמצאים על סף פשיטת רגל שכן אינם יכולים עוד לשוב לפעילות. באשדוד בוטל קיומו של פסטיבל מדיטרנה ככל הנראה לא יתקיים עקב ההגבלות המתקיימות עדין על אירועים הומי אדם, וכמו כן שאר האירועים וההופעות שתוכננו להתקיים במשכן.

היכלי התרבות שמרבית הכנסתם היא ממכירת כרטיסים והשכרת האולם נמצאים במצב של אפס הכנסות בחודשים האחרונים, וההפסדים שלהם נאמדים בסכום של כ-125 מיליון שקל הדבר יביא לכך שלא יוכלו לשוב לפעילות גם כאשר המצב ישתחרר.

המשכן לאמנויות הבמה באשדוד. צילום: לימור אדרי

המשכן לאמנויות הבמה באשדוד. צילום: לימור אדרי

פורום היכלי התרבות: "המדינה אינה נותנת את דעתה בצורה מספקת על המצב. קריסת היכלי התרבות תביא לקריסה של כל מוסדות התרבות הנסמכים על הפעילות הארצית שאנו מקיימים. פשיטת רגל שלנו תביא לפשיטת רגל של התרבות במדינה. מעבר לכך שמוסדות התרבות לא יכולים להתקיים ללא הפעילות שלנו , המצב יגיע לכך לא יהיו הצגות מחוץ למדינת תל אביב, לא מוסיקה, לא תיאטרון ילדים – לא כלום! חצי מדינה תהיה משותקת תרבותית. משרד התרבות הניף על דגל במשך כל השנים את החשיבות של תרבות בפריפריה, עכשיו זה הזמן לעמוד מאחורי הדברים – יש צורך במתן תכנית חירום מיידית ודחופה על מנת להציל את המצב".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר