המוזיאון לתרבות הפלשתים. צילום: סיון פרג'
המוזיאון לתרבות הפלשתים. צילום: סיון פרג'

המוזיאון לתרבות הפלישתים באשדוד ישתתף ביום המוזיאונים הבינלאומי 2020

בל"ג בעומר: סיורים וירטואליים ופעילות מקוונות חינם בעשרות מוזאונים ברחבי הארץ. בין המוזיאונים המשתתפים- המוזיאון לתרבות הפלישתים באשדוד

פורסם בתאריך: 5.5.20 13:10

     

השנה, עקב סגירת המוזיאונים ברחבי העולם בשל משבר הקורונה יתקיים יום המוזאונים הבין-לאומי במתכונת מקוונת, עשרות מוזיאונים בישראל יפתחו את שעריהם הווירטואליים ויזמינו את הקהל לסיורים מקוונים בתערוכות ולקחת חלק בסדנאות, הרצאות, פעילויות יצירה אונליין ועוד.

"שעריהם של עשרות אלפי מוזיאונים בכל העולם ננעלו בשל משבר הקורונה" אומרת נאווה קסלר, יו"ר איגוד המוזיאונים ואיקו"ם ישראל, "אך אנו, אנשי המוזיאונים בישראל נחושים מתמיד בימים אלו לקיים את יום המוזיאונים ולעמוד בשליחותנו למען החברה, לטיפוח ערכי רוח, זהות, סובלנות ומורשת, שמחברים אותנו זה לזה, ומהווים את החוסן הלאומי והחברתי שלנו."


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בל"ג בעומר, יום שלישי (12.5.2000), איגוד המוזאונים הישראלי והמוזאונים השונים ברחבי הארץ מזמינים את הציבור הרחב "לבקר" בעשרות מוזאונים ברחבי הארץ לכבוד יום המוזאונים הבין-לאומי שיתקיים ב-12 במאי.

השנה, בשל סגירת המוזיאונים ברחבי העולם בשל משבר הקורונה יתקיים יום המוזאונים הבין-לאומי במתכונת מקוונת, תחת הכותרת: "מוזיאונים- מרחבים של שיויון ורב תרבותיות".
עשרות מוזיאונים בישראל יפתחו את שעריהם הוירטואליים ויזמינו את הקהל לסיורים מקוונים ברחבי המוזיאון, בתערוכות הקבע ובתערוכות המתחלפות , לקחת חלק בסדנאות, הרצאות, פעילויות יצירה אונליין ועוד.

יום המוזאונים הבין-לאומי נחגג מדי שנה ברחבי העולם במהלך חודש מאי במטרה להגביר את המודעות של הציבור לחשיבות תרומתם של המוזאונים לחברה, לעודד אותו להרחיב את אופקיו ולהנגיש לקהל הרחב את תחומי המדע, האמנות, האדריכלות ומורשת התרבות – המוצגים במוזאונים.

המוזאון לתרבות הפלשתים באשדוד מזמין את הקהל הרחב להצטרף אלינו לשני סיורים דיגיטליים שצולמו במיוחד עבור יום המוזיאונים:

בשעה 10:00- "עולמם של הפלשתים" – קבוצה של אנשים מגיעה לחופי ישראל לפני כ- 3,000 שנה. מה מביא אותם הנה? מנין הגיעו? מי הם בכלל ולמה הסיפורים על דויד וגליית או שמשון ודלילה, הפכו להיות מלאי אתוס במקרא ומוכרים לנו כל כך? הצטרפו אלינו לסיור מרתק מפי ד"ר עמית דגן, מרצה בחוג ללימודי ארכיאולוגיה באוניברסיטת בר אילן, וחופר בתל צפית, גת המקראית, אחת מעריהם של הפלשתים. הסיור הינו הראשון מתוך סדרת הרצאות של ד"ר עמית דגן בתערוכה, שיעלו בהמשך בפייסבוק המוזאון. אוצרת התערוכה: גלית ליטני.

בשעה 16:00- הדרכה בתערוכה "בורא מאורי האש" – תערוכה המתבוננת על אור ואש בעולם היהדות. התערוכה מתבוננת על כלים של אש אשר בויתו והפכו עם הזמן לכלי פולחן, זיכרון, לשימוש במועדים וחגים. סיגל מאור, מדריכת המוזאון, תיתן הצצה לפריטים נבחרים. התערוכה הינה האחרונה של אוצרת המוזאון, יעל ויזל ז"ל, שהלכה לעולמה במהלך הכנת התערוכה. ליווי אוצרותי: מירב רהט.

הסיורים יעלו בדף הפייסבוק של המוזאון וברשתות החברתיות. כזכור, לפי ההנחיות החדשות, כל עוד הכל ילך כשורה, המוזיאונים אמורים להיפתח מחדש ב17.5.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר