יעקב כהן במופע חדש צילום: יח"צ

יעקב כהן במופע מטורף ומצחיק השאוב מסיפור חייו   

 מופע חדש בבית 'יד לבנים' לאמן הסטנד-אפ הוותיק בישראל: מי אתה יעקב כהן? אמן הסטנד-אפ הוותיק בישראל רגוע, מפויס ובשיאו המקצועי. יום חמישי, 12.3 בשעה 21:30, בית יד לבנים

פורסם בתאריך: 5.3.20 20:14

     

השחקן והקומיקאי יעקב כהן (הבימה, הקאמרי, האופרה הישראלית ועוד),נולד במקנס שבצפון מרוקו. בגיל 6 שנים עלה עם משפחתו בת 11 לארץ. הוא גדל במגדל העמק, עם סיום לימודיו בבית הספר התיכון בעיר עבר בבית הספר למשחק 'בית צבי'. אפשר לראות אותו כנציג הפריפריה. הנער העולה, שגדל במגדל העמק הפריפריאלית, והצליח להגיע ללב הקונצנזוס הישראלי עם הופעות בפריים טיים של ערוץ 2 ובתיאטרון. כהן אמנם התחיל כסוג של נציג של הפריפריה, אבל כבר שנים רבות שכהן מתגורר בתל אביב, בלב הבוהמה הישראלית. למרות מגוריו בתל אביב, במופעי הסטנד-אפ שלו תמיד מציג עצמו כנטע זר בעיר. בתיאור המופע החדש שלו נכתב כי "כמו תמיד, זר לתל אביביות וליאפיות". הוא נמצא בעיר, אבל יעקב כהן העולה החדש, הפריפריאלי, זה הוא.

הביוגרפיה של יעקב כהן מלאה הופעות בהצגות תיאטרון, בסדרות טלוויזיה ובסרטים. בשנות ה-80 הופיע כהן בתיאטראות ובאופרה במגוון רחב של הצגות למבוגרים ולילדים. בשנות ה-90 התרכז כהן בהופעות בסרטים וסדרות טלוויזיה, ובשנות ה-2000 חזר לתיאטרון. בין לבין הספיק להופיע בפריים טיים של ערוץ 2, עם מופעי אורח בתכנית צחוק מהעבודה, והנחיה של התכנית קומדי בר. בנוסף, הופיע כהן בפרסומות שונות, וכולם מכירים את קולו מהדיבוב שהוא מבצע לדמותו של תקע משקע ותקע של חברת החשמל.

אמנם כהן הופיע במרחבים רבים של הטלוויזיה והתיאטרון, אולם אחד הדברים המעניינים בקריירה שלו היא דווקא היותו הסטנדפיסט הוותיק בישראל. כיום מופעי סטנד-אפ נערכים מידי יום, אולם בשנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת עדיין לא התפתחה זירת הסטנד-אפ הישראלית. שחקנים בודדים אמנם הופיעו בקטעי סטנד-אפ, אבל רק באמצע שנות ה-80 תפס הסטנד-אפ תאוצה, ואמני סטנד-אפ החלו לצוף אל תודעת הקהל. אחד האמנים הראשונים בסצנה היה יעקב כהן. המופעים הראשונים נערכו במועדון תל אביבי שהוקם על ידי שמואל וילוז'ני, דמות מרכזית נוספת בהולדת הסטנד-אפ בישראל. במקביל התקיימו מופעים גם בבית ציוני אמריקה בתל אביב. כהן מעיד כי השנים הראשונות בתחום הסטנד-אפ היו קשות,  "אתה עולה לבמה, ואתה לא באמת יודע האם הקהל יצחק. אתה מנסה ליצור חיבור עם הקהל, אבל זה לא תמיד מצליח. מופעי הסטנד-אפ של כהן נוגעים בתחומים רבים, ומתרכזים בעיקר בחתונה, ילדים ובחיי הנישואין. בחדות ובלא מעט עצבנות התייחס כהן לנושאים שונים, וסיפק את נקודת המבט המיוחדת שלו על החיים. בקטעי הסטנד-אפ שלו מהתכנית צחוק מהעבודה ניתן לראות כיצד כהן עולה לבמה תוך האמירה, "אני עצבני, אני עצבני". הדמות העצבנית הזו הצחיקה את הקהל, שהגיב בפרצי צחוק בלתי נשלטים והרבה אהבה לקומיקאי שעל הבמה.

בשנים האחרונות משהו אצל כהן נרגע: הוא העלה מופע חדש, חזר להתרכז בתיאטרון והתחיל להקפיד יותר על שמירת מצוות. הוא מופיע על במות וחושף את חייו מול הקהל הרחב, אבל בניגוד למצופה כהן מעיד על עצמו שהוא ביישן. כהן, מוצא את החומרים המצחיקים שלו בתוך סיפור חייו. ההתפתחויות הדרמטיות בחייו בשנים שעברו מאז המופע הקודם, דמויות שפגש במסעותיו במרחבי החברה הישראלית – כולם מעובדים לאמירה קומית בועטת וחצופה. במופע הנוכחי, מרחיב יעקב את הנושאים בהם עוסקים החיים שלנו – חתונה, ילדים חיי הנישואין ועוד תחנות נוספות מהיומיום כל אלו מקבלים טיפול במבט המיוחד ובקומי של הבדרן מספר אחד של ישראל. כמו תמיד קומיקאי בנשמתו, תמיד זר לתל אביביות, ליאפיות, מעין טריבון עממי וללא ספק אמן הסטנד אפ הבוגר והמצחיק שצמח בישראל.

יום חמישי, 12.3 בשעה 21:30, מחיר כרטיס :80 ₪, אולם מופעים, בית 'יד לבנים', דרך ארץ 6, אשדוד. להזמנות:08-8543833/4

יעקב כהן במופע חדש צילום: יח"צ

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר