בני נוער בפארק. לתמונה אין קשר לידיעה. צילום ארכיון: אליהו הרשקוביץ
בני נוער בפארק. לתמונה אין קשר לידיעה. צילום ארכיון: אליהו הרשקוביץ

לכל נער ונערה יש מקום 

תחום הנוער בחברה העירונית לתרבות ופנאי באשדוד ועמותת רקפת מכריזים: סיוע לבני נוער בעיר הסובלים מבידוד חברתי, קשיים חברתיים או חרדה חברתית, בעלות סמלית

פורסם בתאריך: 24.2.20 12:55

     

באשדוד לא מתעלמים מהילדים "השקופים"! לאור צורך שעלה בעיר, החליט תחום הנוער, כגוף המוביל בעיר את החינוך הערכי–חברתי–קהילתי, להקים עם עמותת רקפת קבוצות חברתיות לבני נוער הסובלים מבידוד חברתי, קשיים חברתיים או הסובלים מחרדה חברתית. עמותת רקפת, מפעילה 28 קבוצות חברתיות ב-15 ערים ברחבי הארץ, עבור בני נוער ביישנים ומופנמים המתמודדים עם חרדה חברתית. אשדוד היא העיר הראשונה בישראל אשר קיבלה החלטה להנגיש את הסיוע לתושבי העיר, ומאפשרת רישום לפעילות בעלות מופחתת משמעותית מערים אחרות – עלות של 150 ₪ בחודש בלבד.

מזל שאלתיאל, מנהלת תחום הנוער בעיר: "באשדוד אנו מתייחסים לבני ולבנות הנוער מתוך הכרה בכך שכל אחד ואחת ראויים להיות מאושרים. בתפישת העולם שלנו, נעשה ככל שניתן כדי להתאים מסגרת חברתית לנוער, באשר הוא".

המפגשים של רקפת יתקיימו במרכז העירוני לנוער ע"ש קופף, מידי שבוע, בשעות אחר הצהריים והערב למשך שעתיים. במפגשים יזכו בני הנוער למרחב ולמסגרת חברתית מעצימה עבורם. הם יקבלו כלים לחיזוק ה"שריר החברתי" בדרך מהנה וחווייתית, יתמודדו עם הימנעויות והתנהגויות מעכבות וילמדו לנצח את הבדידות. "יום יום אנו עדים לשיפור משמעותי בחייהם של המשתתפים בקבוצות", משתף אבנר דפני, מנכ"ל העמותה. "ילדים שלא היו יוצאים מהבית מתחילים להופיע לאירועים חברתיים ולהיפגש עם חברים אחר הצהריים, תלמידים שקטים נפתחים ולוקחים חלק בשיח הכיתתי, נער ביישן אוזר אומץ לגשת למישהי שמוצאת חן בעיניו ומוצא אהבה ועוד שלל דוגמאות מרגשות".

אמא של אחד הנערים המשתתפים בקבוצה של רקפת, כתבה השנה בתום הפעילות: "המפגש השבועי ברקפת מראה לילד שהוא לא חריג, שיש עוד כמוהו וזה משמעותי מאוד לדימוי העצמי. הפעילויות השבועיות תרמו לשינוי עצום בתחושת החרדה מהסביבה, ובמחשבה מה אחרים חושבים עליי. הילד התנסה בהתמודדות מול ילדים אחרים: בשיחה, ביכולת הבעת דעה, בפומבי וללא חשש. תודה לכם על עבודת קודש שאתם עושים".

לפרטים והרשמה לקבוצות ניתן להתקשר: 077-2017032, ליזי – מנהלת פעילות רקפת באשדוד בטלפון: 052-6428877 או לתחום הנוער באשדוד: 08-8521114

מידע נוסף על עמותת רקפת ניתן למצוא באתר: www.rakefet-group.org.il

ובעמוד הפייסבוק של העמותה: https://www.facebook.com/group.rakefet/

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר