הנגשת התערוכה צילום: רועי פיגובסקי

עולמם של הפלשתים: הנגשת התערוכה לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים

מוזאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן הנגיש את תערוכת הקבע "עולמם של הפלשתים" לטובת מבקרים עיוורים וכבדי שמיעה, חירשים וכבדי שמיעה והנגשה למוגבלות קוגניטיבית לרבות תקשורתי

פורסם בתאריך: 20.2.20 11:56

     

לפני כשנה החל המוזאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן באשדוד בפרויקט הנגשת תערוכת הקבע "עולמם של הפלשתים". הפרויקט בוצע לטובת מבקרים עיוורים וכבדי שמיעה, חירשים וכבדי שמיעה והנגשה למוגבלות קוגניטיבית לרבות תקשורתית.

המטרה הייתה לאפשר למבקרים עם צרכים מיוחדים, את הגישה והאפשרות לבקר בכל עת בתערוכה ולקבל חוויה מלאה מהביקור. הפרויקט בוצע בשיתוף החברה העירונית לתרבות, חברת אדמה אגן והמינהל לשירותים חברתיים, אשדוד.

בחודש ינואר התקיים אירוע השקת ההנגשה במעמד ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד, ד"ר לסרי אשר ציין כי יש לחברה את האחריות לאפשר לכל המבקרים ליהנות ממוסדות תרבות באופן שווה ולהסיר את הגבולות הבלתי נראים בפני קהלים עם צרכים מיוחדים.

נכח באירוע גם צבי מנור, מנהל תפעול אדמה ישראל, אשר בירך באירוע: "לא בכל יום ניתנת לנו הזדמנות להיות חלק מהובלת שינוי בחברה הישראלית. פרויקט הנגשת המוזאון הוא פרויקט קהילתי מרתק נוסף שמצטרף לאוסף הפעילויות החברתיות שאדמה אגן מקיימת במסגרת פועלה למען הקהילה בשיתוף המוזאון".

 

הנגשת התערוכה צילום: המרכז לשירותים לעיוור

הנגשת התערוכה צילום: ODREY לירון מולדובן

תערוכה מונגשת צילום: ODREY לירון מולדובן

ההנגשה של תערוכת הקבע הינה קבועה והיא בוצעה עם עזרים מישושיים, קוליים וחזותיים. בתערוכה הוטמעו עשרה דגמים מישושיים למגע, המלווים בעברית ובשפת הברייל, וכן מדריך קולי עם תיאור קולי מותאם – אלו יעמדו לטובת מבקרים עיוורים וכבדי ראייה. מבקרים חירשים וכבדי שמיעה יוכלו להתחבר ללולאת ההשראה וכמו כן לקבל חוברת מודפסת עם תיאור והסבר למוצגים ולנרטיב התערוכה. עבור מבקרים עם מוגבלות קוגניטיבית הוקלט במדריך הקולי הסבר בפישוט לשוני שמותאם לכל אחד מן המוצגים המישושיים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




מדריכי המוזאון עברו השתלמות ע"י יועצות ההנגשה אשר ליוו את הפרויקט – דר' נורית נוי – יועצת הנגשה ורוני אנקורי – מנהלת המכון להנגשה קוגניטיבית. אוצרת התערוכה: גלית ליטני, עיצוב, תכנון וביצוע: סטודיו רועי פיגובסקי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר