להקת שלוה. צילום: סלי בן ארי

בדרך לאשדוד: שלוה, אמדורסקי, קראוס, דקלון ובודו

פסטיבל תור הזהב ה-8 יתקיים באשדוד בחול המועד פסח, 9-15 אפריל 2020

פורסם בתאריך: 18.2.20 14:35

     

הראל סקעת, מרגול, להקת שלווה, אסף אמדורסקי, שלומי שבן ,יעל קראוס, מירי מסיקה, ליאור אלמליח, שלמה בר, זיו יחזקאל, אמיל זריהן, יסמין לוי, גדי סוקניק, רבי חיים לוק, דקלון, משה לוק, דורית ראובני, אהרון פררה, יעקב בודו, רבי דוד אדרי, הדסה ישורון, הזוכים במקום הראשון בתחרויות העוד, הכינור והקמנג'ה, טיראן ניקוגוסיאן, טארק כיוף, יאמאס, דקלון, מיכל ברט ואנסמבל Pasito, אברהם ברדה ואליאס אספניולי. הזמרים בניס וספיאני ממרוקו ווירטואז הפאן אנדרי שוואב ממולדובה, תיאטרון היידישפיל, התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, התזמורת הסימפונית אשדוד.

כלה אלה יגיעו לאשדוד במסגרת פסטיבל תור הזהב, שחוגג את שנתו השמינית, בארבעה ימים של חגיגה רב תרבותית סוחפת.

הפסטיבל השנה מתהדר במופעים במגוון שפות: מעברית, לאדינו, יידיש, כורדית, ערבית, יוונית, פרסית, מגרבית,רוסית  ועד תוניסאית.

הפסטיבל מביא אל הקהל השנה מגוון רחב של מפגשים מרתקים:

הראל סקעת. צילום: סלי בן ארי seli ben ari

ערב שכולו חגיגה אנדלוסית חד פעמית באמפי אשדוד עם מיטב הסולנים והפייטנים – קונצרט חגיגי שכל הכנסותיו להקמת בניין המרכז לתרבות האנדלוסית ולפיוט בישראל; "החלונות הגבוהים"- אסף אמדורסקי, שלומי שבן, יעל קראוס; הראל סקעת מארח את מרגול ולהקת שלוה;

יאמס – חגיגה יוונית אמיתית; נשמה יהודית צוענית – מסע ייחודי של תיאטרון יידישפיל;  אלף לילה ולילה – מיטב הלהיטים של הקולנוע הערבי בכיכובו של טארק כיוף; מופע פלמנקו עם מיכל ברט ואנסמבל פאסיטו; התזמורת הסימפונית אשדוד בקונצרט "כשהטנגו פוגש את הכלייזמר בבאלקן"; לילות שיראז מופע מוזיקלי פרסי; דורית ראובני ואהרון פררה במופע לאדינו; צלילי כורדיסטאן בכיכובה של הדסה ישורון; "אל ח'דראא"- מופע מוסיקלי שורשי המוקדש לקהילה התוניסאית.

בנוסף: ערבי פיוט על הבר, "הדרן הלך", הקרנת הסרט "ימים נוראים", תערוכות וסיורים.

מירי מסיקה. צילום: איה זך

מייסד הפסטיבל, מוטי מלכא: "'יפה בית של שיר מבית של זהב', כתב המשורר ר' משה אבן עזרא. המונח אנדלוסיה מקפל בתוכו עולם עשיר ומרתק של יצירה גדולה באמנות, ספרות, הגות, מדע, מוסיקה, ציור ועוד. ולצד אלה אנדלוסיה היא גם תפיסת עולם של פתיחות ומתינות, של שיתוף פעולה וקיום גשרים בין עמים ותרבויות. זהו עולם התוכן על בסיסו הוקם לפני 8 שנים פסטיבל תור הזהב ומאז ועד היום רעיונות אלה הם אבן שואבת ביציקת התוכן האמנותי לפסטיבל בכל שנה.

מוטי מלכא צילום: לימור אדרי

"גם בשנה זו אנו נותנים ביטוי לתרבויות ולקהילות ישראל השונות, המביאות אל הבמה את אוצרות ושורשי התרבות העשירים עליהם גדלו. אני מזמין את הקהל הרחב להתענג ולהיות שותף להצלחה הגדולה של הפסטיבל".

 

ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי: "פסטיבל תור הזהב, המתקיים בחוה"מ פסח זו השנה השמינית, הינו חלק מעשייה אמנותית–תרבותית ומגוונת המתקיימת לאורך מכל השנה בעיר אשדוד.

"הפסטיבל הייחודי מעניק לנו חגיגה רב-תרבותית וחושף אותנו לאחת מתקופות הזוהר בתולדות עם ישראל. הוא מבטא מדי שנה את השילוב הרב-תרבותי ושימור המורשת של הקהילות השונות והמגוונות בעיר אשדוד, אשר  מקפידה לשמר ולחדש מסורות תרבותיות רבות ולקיים דיאלוג בין-תרבותי ובין-דתי על ידי סוגי אמנויות במה שונים כגון: שירה, פיוט, ריקוד ותיאטרון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




הפסטיבל מעלה על נס את מושג "תור הזהב" והאנדלוסיה בתוכו, כתפיסת עולם תרבותית עשירה ומרתקת. אנדלוסיה היא השקפת עולם של פתיחות ומתינות תרבותית, היוצרת שיתופי פעולה וגשרים בין תרבויות ודרך חיים המעמידה את האמנויות, הספרות וההגות בראש סדרי החיים, מול חומרנות חולפת.

הפסטיבל בא להאיר את הקשר בין הקהילות הרבות והמגוונות ואת המאפיינים של כל אחת ואחת מהן. החיבור ביניהן, הוא היוצר פסיפס מוזיקלי ותרבותי מרתק הקושר את קצות הקשת המרכיבה את החברה הישראלית.

יו"ר ומייסד הפסטיבל: מוטי מלכא, מפיק ומנהל אמנותי: אבי חן, יועץ אמנותי: אלי גרינפלד. מתחם התרבות אשדוד, חול המועד פסח, 9-15 אפריל 2020

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר