הקריקטוריסט איציק סויסה. צילום: יחצ

בית קלנג: "תו-שווים שרים" חוזרים

פורסם בתאריך: 16.2.20 12:10

     

סדרת האירועים המרגשת "תו-שווים שרים", השואפת להעלות את המודעות לשוויון הזדמנויות ולשתף אנשים עם צרכים מיוחדים בקהילה באמצעות מוזיקה ואמנות, ממשיכה לרגש ולחבר.

מחר, שני, 17 בחודש, ניפגש לשיר ולצייר, יחד עם ההרכב המוזיקלי של המיזם, אגודת אמני אשדוד והפעם גם קצת הומור: במפגש הקרוב, בנוסף לאמנים שיציירו ויפסלו סביב הקהל, יתארח הקריקטוריסט איציק סויסה, שיאייר בלייב סדרת קריקטורות.

איזה צבע יש לשיר שמח? והאם קרה לכם שמצב רוחכם השתפר בעקבות שמיעת שיר אהוב? מחקרים רבים כבר הוכיחו שלמוזיקה השפעה רבה על המוח, על הנפש ועל מצב הרוח. היא עשויה לרומם את מצב רוחנו ואף לעורר בנו צמרמורת. התגובות הפיזיות שלנו אל המוזיקה מוכרות, אך המוזיקה עשויה אף לשפר מצב בריאותי.

הנגשת שפת סימנים-תושווים שרים. צילום: ולדימיר בוקסר

אמנים רבים עוסקים בתרגום המוזיקה לקו, צבע וצורה. בין הראשונים היה וסילי קנדינסקי אשר ייחס לצבעים אפיונים המתחברים לצלילים. כבר לא אחת נטען שלאדם יכולת "לראות" מוזיקה. כך למשל מחקר שנערך בארה"ב בשנת 2013 מצא כי מוזיקה העלתה בקרב חלק מהנבדקים אסוציאציות רגשיות שהתבטאו בראיית צבעים. גם תחום העיצוב הגרפי לא נותר מאחור, וכך למשל התפרסמה קבוצת העיצוב "היפנוסיס", אשר עיצבה את עטיפות התקליטים של להקת פינק פלויד והעניקה למוזיקה ביטוי חזותי שהפך מהר מאוד לחלק בלתי נפרד מחוויית ההאזנה ולסימן הזיהוי של הלהקה המפורסמת .

הציור, שלא כמו המוזיקה, הוא שותק. אין באמת ציור עצוב או שמח. אך התחושה שציור עשוי לעורר בנו באמצעות צבעים וצורות המתקשרים לשפה התרבותית שלנו, היא שמחברת את הציור אל עולם הרגשות שלנו וגורמת לו "לדבר" אלינו, או "לשיר". באמצעות הציור אנו מסוגלים גם להגיב אל המוזיקה. לא רק לתרגם אותה. במיזם "תו-שווים שרים" משתתפים אמנים, חברי אגודת האמנים אשדוד, ובכל אירוע מתיישבים סביב הקהל ופשוט מגיבים למתרחש: לצלילים, להתרגשות הקהל ולתנועות ושירת ההרכב המוזיקלי. ההתרגשות והעוצמות מביאות את האמנים לעבודה במקצב אחר. בדיוק כפי שמוזיקה נהיית קצבית יותר, כך למשל סיפרה לנו הפסלת סוזי אוזנה: ,,פסל שאני יוצרת בדרך כלל במשך מספר שיעורים, הערב יצרתי במספר שעות, מהאנרגיות וההתרגשות".

צילום: יח"צ

אז מי אתם מבין השניים: רואים צלילים? או שומעים צבעים? כך או כך אתם מוזמנים לחוות יחד אתנו את החיבור המהפנט הזה שבין מוזיקה ואמנות.

את המיזם המרגש יזמה נורית טופז, רפרנטית תחום צרכים מיוחדים בחברה העירונית לתרבות אשדוד, בשיתוף בית אריה קלנג, אגודת אמני אשדוד, מחלקת תחום הנוער בחברה העירונית לתרבות, המרכז למשפחה אשדוד, מחלקת שיקום, המנהל לשירותים חברתיים, היחידה לשכונות ותיקות והון חברתי וקהילה נגישה אשדוד.

בית אריה קלנג שואף להיות בית לאמנות ולתרבות המקומית באשדוד ומעודד פיתוח מיזמים המתחשבים בצרכי כל התושבים. כזכור, כל אחד מהאירועים בסדרה מונגש בשפת הסימנים ונערך במתכונת של שירה בציבור בהובלת הרכב מוזיקלי המשלב אמנים עם וללא צרכים מיוחדים, זאת לצד מרחב יצירה ואמנות, בו זוכים המשתתפים ליצור ולצייר בליווי אמנים חברי אגודת אמני אשדוד, שיוצרים אף הם בהשראת המתרחש באירוע.

הרצל דוסטר צילום: יח"צ

האירוע מונגש בשפת הסימנים

שרים ומניפים את דגל שוויון ההזדמנויות, הנגישות, והכבוד ההדדי באשדוד

שני | 17.2 | 18:30 | בית אריה קלנג

 

המוזיקאים והאמנים הפלסטיים אשר ישתתפו באירוע הקרוב, חברי אגודת אמני אשדוד:

ראובן כהן – ציור בצבע

איציק סויסה – קריקטורה

לינדה כספית – רישום בפחם

יעל לוי – פיסול

אורית שדה – ציור בצבע

אמני ההרכב המוזיקלי:

המנהל האמנותי של ההרכב המוזיקלי: רונן הרוניאן – גיטרה/שירה

עמק עמרמי – שירה

סהר בוכבינדר- פסנתר ושירה

איל פרץ- שירה

מוזיקאים אורחים:

אורי שוקרון – שירה

עמוס איטח – פסנתר ושירה

 

"תו-שווים שרים" – אחת לחודש

 התאריכים הבאים: 17.2.20, 16.3.20, 6.4.20

תחילת האירוע: 18:30. משך האירוע כשעה וחצי. לפרטים נוספים: בית אריה קלנג 08-9221883 או במייל: [email protected]

האירוע פתוח לקהל הרחב, ללא תשלום

בית אריה קלנג, יאיר 2, אשדוד

 

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר