אמנית - דבורה אורטס צילום: יח"צ

קולאז'  מקומי 

 תערוכה קבוצתית חדשה לאמני אשדוד: קולאז' מקומי. התערוכה תוצג בין התאריכים:22.12.19 ועד ל- 22.3.20

פורסם בתאריך: 23.12.19 11:02

     

14 אמניות ואמנים,  חברי אגודת אמני אשדוד, מתמודדים ביצירותיהם בתערוכה "קולאז' "  עם הפרשנויות השונות של המציאות שבחיינו בעזרת הטכניקה הייחודית קולאז' שהפכה לפופולרית בעולם האמנות במאה ה 20 ,לאחר שאמני קוביזם כמו פיקאסו ובראק החלו להשתמש בה. בהמשך השתלבה טכניקה זו בעבודות של אמני הדאדא שמרדו בעולם האמנות המסורתי ולכן הטכניקה התאימה להם היטב. גם הסוריאליסטים, שחיפשו דרכים ליצור עולמות לא הגיוניים מחומרים שמסביבם, מצאו בקולאז' טכניקה מצוינת לכך.

הקולאז' היא טכניקה אמנותית שבה מצרפים בהדבקה על משטח  קרעי נייר, פיסות בד, גזרי תמונות, חלקי עיתונים, דברי דפוס ומגוון של חומרים שטוחים לכדי יצירה דו ממדית. באמצעות תהליך יצירתי של איסוף החומרים וקבלת ההחלטה לגבי מה שייכלל ביצירה הסופית האמנים יצרו אמירה אמנותית שלמה. בדומה לציור , המבע האמנותי בא לידי ביטוי באמצעות צבע, צורה וקומפוזיציה. אך בנוסף לכך קיימים בקולאז' רבדים נוספים של הבעה הנגזרים מתכנים קיימים על גבי פיסות הנייר (כמו תמונות או טקסט), אופן קריעתם או גזירתם ושימוש בחומרים לא שגרתיים. ולעיתים גם בשילוב רישום בפחם או בהוספת כיתוב.

לברי ראובן כהן- אוצר התערוכה: " היוצרים המשתתפים בתערוכה מנסים לקחת את הצופה לתוך החוויה האמנותית לכיוונים שונים, מעניינים ומרתקים אשר חלקים מהם מעוררים אשליה ומציאות בו זמנית.. כוח הביטוי שבטכניקה האמנותית קולאז' נותן הזדמנות לכל אמן להגיב ולהתייחס בצורה אישית ויצירתית למתרחש סביבנו. הנושאים הם רבים ונותנים חומר למחשבה ואתגר ליצירה."

האמנים המשתתפים בתערוכה: אורה שמר, אמי ארביב, ארלט זנדבנק , דבורה אורטס, הרצל דוסטר, יוספה אלמוג, מלי היימן, מרילין אטלי, נורית נבו תנעמי , צבי כהן, צביה טל, ריטה שמעון, שארה יובל, שלמה פרמן, חפציבה קושמרו ועליזה מלכה.

התערוכה תוצג בין התאריכים:22.12.19 ועד ל- 22.3.20 , גלריית 'מבוא', שעות פתיחה:ימים א', ג' ,ה' בין השעות 8:00-18:30,ימים ב', ד' בין השעות 8:00-20:00,יום ו' בשעה9:00-13:00.בית אריה קלנג, יאיר 2, אשדוד.

אמן – שלמה פרמן צילום: יח"צ

אמן – הרצל דוסטר צילום: יח"צ

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר