יענקל'ה מנדל מעניק למוטי מלכא פרס מפעל חיים מאמ"י. צילום: גידי לויתן
יענקל'ה מנדל מעניק למוטי מלכא פרס מפעל חיים מאמ"י. צילום: גידי לויתן

מלכא בעקבות קבלת פרס מפעל חיים: "הוא בעיקר לעיר אשדוד" (וידאו)

מנכ”ל המשכן לאמנויות הבמה באשדוד מוטי מלכא זכה בפרס מפעל חיים על תרומה לתרבות בארץ מאיגוד אמני ישראל. זה קרה כמעט במקביל להחלטה במועצת העיר להעביר את התזמורת האנדלוסית אשדוד, שהוא היה ממקימיה, מהחברה העירונית לעמותה שבראשה הוא עומד

פורסם בתאריך: 15.12.19 10:26

     

בערב חגיגי שנערך ביום שלישי שעבר בהיכל התרבות בפתח תקווה הוענק פרס מפעל חיים מטעם אמ"י, איגוד אמני ישראל, למוטי מלכא, מנכ”ל המשכן לאמנויות הבמה באשדוד, ואחד ממייסדי התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד שגם הגה והוביל שורה של פסטיבלים חדשים בעשור האחרון.

לפני קבלת הפרס עלה מלכא לבמה לשאת דברי תודה כשהוא מוקיר את תמיכתם של רבים בחייו ובפעולו: הוריו רוחמה ויעקב  מלכא ז"ל, רעייתו, אתי וילדיו. למורו הנערץ יצחק בלנקשטיין. כמו כן לאנשי ציבור ותרבות באשדוד, לעיריית אשדוד, למשרד התרבות ולשרה רגב. תודה מיוחדת הקדיש מלכא לחברו ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "נראה שבמפגש המניב ביותר בכל הקשור למהפכה התרבותית אותה חוללנו במדינת ישראל יש דמות אחת משמעותית שאיתה אני עושה כברת דרך מאז היותי בן עשר, חברי, יחיאל לסרי", אמר מלכא, "בדרכנו המשותפת זכינו לכתוב פרק חשוב במפת התרבות הישראלית".

צפו בסרטון הוידאו:

"'יפה בית של שיר מבית של זהב' כתב המשורר רבי משה בן עזרא, המשיך מלכא, "המונח אנדלוסיה מקבל בתוכו עולם עשיר ומרתק של יצירה גדולה- אמונות ספרות הגות, מדע, מוזיקה ועוד. לצד זה אנדלוסיה היא גם תפיסת עולם של פתיחות ומתינות, שיתוף פעולה וקיום קשרים בין עמים דתות ותרבויות. זאת היא דרך חיים המעמידה אל מול חומריות חולפת את עולם הרוח של האמנות בראש סדר העדיפויות בחיי האדם. עולם זה מתקופת תור הזהב בספרד מלווה אותנו, יחיאל ואני מאז התחלנו את צעדינו".

  • רוצים לדעת ראשונים? הורידו את אפליקציית "כאן דרום אשדוד":

להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשדוד" באנדרואיד

להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשדוד" באייפון

“ביקשנו”, סיפר עוד מלכא בנאומו באירוע, "לבוא ממקום של לקחת אחריות ולעשות מעשה. קיבלנו החלטה שאין תועלת בנהי ומכאוב על עוולות בחברה ובממסד ועל חלוקת משאבי המדינה באופן לא שוויוני בעליל. העדפנו להיות ניזונים מהצלחות ומביצועים שבאו משאיפה למצוינות ומקצועיות. ביקשנו להביא אוצרות תרבות ראויים אלה לנחלת הכלל. מפת התרבות בישראל שינתה פניה הרבה מאוד בזכות המפעל החלוצי של הקמת התזמורת האנדלוסית הישראלית”.

פרס מיוחד על תרומה לתרבות בישראל הוענק גם לאיש התיאטרון נועם סמל. האמנים שקיבלו פרס הם תיקי דיין, אורי טננבאום, גלי עטרי, מיקי גבריאלוב, לאה שבת, סלים דאו, יורם בר סלע ואלירן טובי, רפי בן משה, ליאורה ריבלין ואשרה אלקיים רונן.

בתוך כך, בשבוע שעבר אושרה ביום רביעי במועצת העיר אשדוד העברתה של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מידיה של החברה העירונית לתרבות אל עמותת המרכז לפיוט ושירה ששמה שונה ל"המרכז לתרבות אנדלוסית בישראל" והיו”ר שלה הוא מלכא. מלכא הוא אחד מייסדי התזמורת יחד עם לסרי ומי שגם היה המנכ”ל שלה בעבר, לפני עופר אמסלם.

מוטי, איך הרגשת במעמד הזכייה?

“זה כמובן מאוד מרגש ועושה הרגשה טובה, אבל הדבר הכי גדול הוא שהפרס הזה הוא בעיקר לעיר אשדוד, הפרס הזה הוא עוד ציון דרך במסע של אשדוד בתחום התרבות והיותה היום מרכז תרבות ארצי משפיע יוצר וקובע. זאת ברכה גדולה מאוד לעיר. כמובן שהצלחות מהסוג הזה לא יכולות להתבצע על ידי אדם אחד. זה מעגל גדול של יוצרים, אמנים, קהלים, חבריי לעבודה שנרתמים למעשה אמנותי גדול. שזה החזון של כל פסטיבל ומוסד תרבות שהקמנו. כמובן לראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, שהוא מנווט את כל העשייה הזו בליווי פעיל תומך, ולשרה מירי רגב, שבשנים שהיא שרת התרבות אנחנו זוכים להגדלה גם ברמה הארצית וגם כמובן באשדוד”.

מבחינתך זה שיא השיאים?

“יש לקוות שהפרס הזה הוא לא השיא והשיאים עוד לפנינו ושיש לנו עוד מה לעשות בתחום התרבות. לשמחתנו, הקהל האשדודי הוא קהל טוב ואיכותי שצורך תרבות ונענה לאתגרים התרבותיים שאנחנו מציגים בפניו. וזהו, מה עוד צריך? בריאות”.

מה תוכל לומר לגבי החזרה של התזמורת האנדלוסית אשדוד לעמותה שאתה בראשה?

“זאת שאלה למועד מאוחר יותר, זה בינתיים עוד לא קרה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר