krump צילום: יח"צ

השמות הכי חמים בסדרת המחול החדשה(וידאו)

סדרת המחול החדשה באה לרגש בצלילים מביונסה עד למרגלית צנעני, לסחוף אתכם בין מציאות מתעתעת למשחק קוסמי ולהפנט אתכם בסוריאליזם נוקב, חריף ומלא הומור. בקרוב שלושה מופעים של להקות המחול מהשורה הראשונה בישראל שכבשו בהצלחה את במות המחול בארץ ובעולם, עכשיו בעונה החדשה של המשכן

פורסם בתאריך: 9.12.19 20:43

     

המחול המודרני הישראלי הפך לשם הכי חם בעולם הריקוד העולמי ומצליח לייצר יצירות מחול מעניינות ומפתיעות עם הכוריאוגרפים שפיתחו שפה עצמאית, שפת ריקוד חדשה, פוסט-מודרנית שמדלגת בין גבוה לעממי ואפילו אוונגרדית. העונה מחכות לכם יצירות מרתקות וחדשניות שכל שוחר אמנות חייב לראות.

לילא  Leela

להקת המחול המודרני העכשווי 'ורטיגו' תפתח את סדרת המחול עם יצירתה של נעה ורטהיים, המנהלת האמנותית והכוריאוגרפית של הלהקה.

היצירה נוצרה בהזמנתו של לוקה דה פוסקו, מנהלו של פסטיבל נאפולי לתיאטרון. המילה "לילא" בשפה הסנסקריט הוא משחק קוסמי – השקפה בה הבריאה נוצרה על ידי אלוהים לשם משחק טהור.
"לילא" עוסקת במערכות יחסים – גבר מול אשה, גבר מול גבר או אשה מול אשה. "היצירה הזאת עוסקת מבחינתי גם בנפילה מגן עדן" אומרת ורטהיים. "הרגע שבו הדעת נכנסה לתמונה, דן אותנו לתהליך של התנתקות והיפרדות מהאחר, זו יצירה שיש בה קלילות וחושניות אבל לפעמים הפיתוי בה הופך את הגוף לחפץ שמזיזים ממקום למקום". ורטהיים, שגדלה בבית דתי – בני עקיבא, כיפות סרוגות ובשנות ה־20 שלה חזרה בשאלה, תמיד מחפשת ביצירות שלה את מקור החיבור בין נפש לרוח ונמשכת למחוזות רוחניים.

הבמה עוצבה בידי הפסל הבינלאומי רם קציר כשעשרה רקדנים לוקחים חלק ביצירה, שנפתחת בשיר שהם עצמם מבצעים.

לילא- להקת המחול ורטיגו מאת | נעה ורטהיים
מוזיקה | רן בגנו
תלבושות | ששון קדם

יום חמישי | 02.01.2020 | בשעה 20:30

לילא צילום: יח"צ

___________________________________________________

קראמפ –KRUMP

תיאטרון מחול אבשלום פולק ביצירה השנייה שלנו עם המופע הסוריאליסטי והנוקב, החריף ומלא ההומור 'קראמפ', המציג עולם אגדי גדוש דמויות גרוטסקיות, כשבמרכזו שליט מונרכי גרגרן וחסר מנוחה.

עשרות רקדנים על הבמה יפגינו שפה תנועתית שמחברת בין ריקודי הבארוק, שהיו פופולריים בחצרו של המלך לואי ה-14 והיו סמל לעידון ואריסטוקרטיה, לבין ה'קראמפינג', ריקודי רחוב שהתהוו בגטאות השחורים בארה״ב, כמעין קרבות ריקוד המביעים מחאה ותסכול דרך תנועה ובכך היא ממשיכה קו יצירתי אמנותי מובהק שהפך עם השנים לסימן ההיכר של הלהקה.

יצירתו של פולק מערבלת מציאות ודמיון, עבר והווה, כשבמרכזה שליט מונרכי הבורא על הבמה עולם פנטסטי, שכאילו לקוח מן העבר, אך מזכיר באופן מדאיג את המציאות השלטונית של ימינו.

כוריאוגרפיה, עיצוב פסקול, עיצוב תלבושות וחלל: אבשלום פולק
עיצוב תאורה: יואן טיבולי
איורים: רוני פחימה, שמרית אלקנתי, שירז פומן ובתיה קולטון
רובוטיקה – צביקה מרקפלד

יום חמישי | 05.03.2020 | בשעה 20:30
______________________________________________

המופע Fem

את סדרת המחול שלנו תחתום היצירה 'FEM' של להקת המחול 'ענבל' מאת הכוריאוגרף עידן שרעבי במופע מאוזן בלי להיות מפוחד, חדשני בלי פוזה מיותרת ומרגש בלי להיות קיטשי.

לרגל חגיגות 70 שנה לתיאטרון מחול ענבל, הוזמן שרעבי ליצור עבודה עבור להקת ענבל, שתייצר שיח עם פועלה של הכוראוגרפית והמלחינה המיתולוגית שרה לוי-תנאי שייסדה את להקת ענבל, כלת פרס ישראל למחול.

היצירה מורכבת משלושה קטעים ומעלה שאלות ותהיות על מקור ומסורת, כוח נשי ומגדר, דת ואמונה, עולם ישן וחדש. כל אלו, על רקע שעטנז צלילים שנע מביונסה עד מרגלית צנעני.

שרעבי ששאב את השראתו לעבודה מעולם הפילוסופיה של הקוונטים, מפרק לשברירי תנועה את המושגים של מרחב וזמן, ומציג אינטרפרטציה אישית של עבר הווה ועתיד, שמתקיימים בו זמנית בתוך לולאה ובמעגליות מחזורית.

כוראוגרפיה, טקסט ויצירת קונספט לוידאו-ארט, לתלבושות, לתאורה ולמוזיקה: עידן שרעבי
מוזיקה: דורון בן דוד
עיצוב תאורה: שחר ורכזון
עיצוב תלבושות: עמרי אלבו

יום חמישי | 07.05.2020 | בשעה 20:30

FEM צילום: אפרת מזור

 

_____________________________________________
לרכישת כרטיסים למופעי המחול – https://www.mishkan-ashdod.co.il/cat.asp?category=241&sub=2137
לרכישת מנוי משתלם חייגו 08-9568111

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר