חג הסיגד באשדוד. צילום: יאיר אלרדי

צפו: חגיגת סיגד גדולה באשדוד

היום מציינים את חג הסיגד של יוצאי אתיופיה ובאשדוד נערכה השבוע חגיגה אמיתית לרגל המאורע: גלריית צילומים

פורסם בתאריך: 27.11.19 12:04

     

אשדוד חגגה סיגד בטקס עירוני מרכזי ומרגש: ביום ראשון בית יד לבנים לבש חג בצבעי ירוק צהוב ואדום, המסדרונות התמלאו בריחות הבונה (טקס הקפה), האינג'רה ושאר מאכלי העדה בזמן שהתושבים אשר הגיעו לקחת חלק עוברים בין דוכנים וסדנאות אשר הוכנו בקפידה ומלמדים על המסורת המפוארת.

חג הסיגד באשדוד. צילום: יאיר אלרדי

החג נחגג 50 יום לאחר יום כיפור, על פי המסורת הוא זכר לחידוש הברית בין עם ישראל לקדוש ברוך הוא – ומקורו בימי שיבת ציון כאשר עזרה נחמיה אספו את היהודים שחזרו מגלות לירושלים, קראו בפניהם את התורה במעמד אשר מזכיר את מעמד הר סיני ומהווה הזדמנות לתפילה לבורא בכדי שזה ישיב את היהודים לארץ ישראל.

חג הסיגד באשדוד. צילום: יאיר אלרדי

יום "הסיגד" הוא יום צום בו אנשי הקהילה עלו להר בסמוך לביתם, כאשר בראש השיירה צעדו הק'ייסים – מנהיגי העדה הרוחניים אשר נשאו בידם את ספרי "האורית" הרי הם ספרי התורה הכתובים בשפת "געז" שהיא שפה עתיקת יומין באתיופיה.

חג הסיגד באשדוד. צילום: יאיר אלרדי

חג הסיגד באשדוד. צילום: יאיר אלרדי

בחצות היום ובסיום התפילות, פצחו בני העדה בשירים וריקודים, סעדו ליבם במאכלים מגוונים וקיוו שנתקבלה תפילתם באומרם "לשנה הבאה בירושלים הבנויה".

השנה נחגג הסגד במרכז העיר ברוב הדר זאת לאחר הצעתו לסדר של חבר המועצה מאיר אברז'ל לתת מקום של כבוד לאירועי העדה האתיופית, הסגד ויום הזיכרון לנספי סודן בדרכם ארצה.

חג הסיגד באשדוד. צילום: יאיר אלרדי

הטקס כלל תפילת הקייס וובה מהרט בשפה האמהרית עם תרגום מרגש של המנחה אבי יצחק, הרצאה מעמיקה וייחודית על שורשי העדה מאת הרב משה ברוך והופעה מרשימה של להקת "אינסרה" שהדגימה ריקודים מכל רחבי אתיופיה ואף הרקידה את הקהל ויצרה חגיגה של ממש.

 

ד"ר יחיאל לסרי: "חג הסיגד הוא אכן חג של כולנו. זה ההישג הגדול שלנו ושלכם אחים יקרים. כל יהודי מדינת ישראל יכול להזדהות עם ערכי החג במיוחד בעיר שלנו אשדוד ולכן חשוב שכולנו נכיר את  המורשת הענפה של יהדות אתיופיה ואנו בעיר אשדוד נמשיך לשמור ולהאדיר את המורשת המופלאה של הקהילה האתיופית".

חג הסיגד באשדוד: מאיר אברז'ל ויניב קקון. צילום: יאיר אלרדי

חג הסיגד באשדוד: ד"ר לסרי. צילום: יאיר אלרדי

חג הסיגד באשדוד. צילום: יאיר אלרדי

חבר המועצה מאיר אברז'ל הממונה על היחידה לשכונות וותיקות והון חברתי: "מרגש אותי מאוד ברמה האישית והציבורית לקחת חלק פעיל בהכנות לטקס וביצועו. אני רוצה להודות לנציגי העדה, לחברות ולחברים ב"וועדה  לאירועים עירוניים ולעומדת בראשה הגב' איריס נפתלי, לחברה העירונית לתרבות הפנאי, צוות תחום נוער, לאנדנת מרכז מורשת יהדות אתיופיה באשדוד, למוקד קליטה, המנהל לשירותים חברתיים, מהו"ת, למנהלת להתחדשות עירונית ולשותפי ביחידה לשכונות וותיקות והון חברתי. יחד הגשמנו חלום, של כבוד לכל אדם ועדה ולחיבורים למען אשדוד לכולם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר