קהל רוב נשי במונארט שיר לאחותי בפסטיבל אשדודשירה 2018. צילום: גיל לוי לפוטו דויד אסייג

הערב נפתח פסטיבל אַשְׁדּוֹדָשִׁירָה 2019

פורסם בתאריך: 24.11.19 16:54

     

איך נראים חייו של המשורר בעידן הדיגיטלי?

אם פעם משוררים היו שולחים מכתבי אהבה, היום הם מתייסרים בפייסבוק, בטוויטר, אינסטגרם ואפילו בסטורי. עם השתלטות הרשתות החברתיות על חיינו, השירה זוכה לפריחה מחודשת, וזה קורה בכל העולם. היום לא צריך גם להיות חוקר ספרות מדופלם כדי לזהות את השינויים העצומים שחלו באופני כתיבת השירה, במנעד שלה, ובעובדה שהיא זולגת למרחבים חדשים

פסטיבל השירה הגדול בארץ אשדודשירה, כבכל שנה שם דגש על עידוד חדשנות אמנותית ותרבותית לשירה המקורית בישראל ומחבר יוצרים ותיקים וצעירים כאחד. לאחר שחגגנו ב-2018 את השירה החברתית ושירת המחאה על כל גווניה, השנה שמים דגש על התקופה בה השפעת הרשתות החברתיות על חיינו גדולה ובלתי נמנעת בסימן "לכתוב שיר בעידן הסטורי".

הפייסבוק חצה כבר מזמן את מטרתו המקורית כרשת חברתית כך יכולים כותבים אלמונים ליצור לעצמם קהל מבלי שהפנו את יצירתם לבתי ההוצאה לאור. הוא מאפשר החלפת דעות ומחשבות, ככל שתוכן יותר וויראלי כך נוצר מפגש וירטואלי בין המשורר החדש לאנשים שנחשפים ולתכנים. בתקופה האחרונה צומחת מגמה חדשה: כותבים מוכרים ואלמונים כאחד, אשר משתמשים בפייסבוק כבמה להצגת יצירותיהם. הם מפרסמים יצירות שכבר ראו אור, סקיצות, שירים וסיפורים בתהליך עבודה וכן הלאה. הפייסבוק, אם כן, הוא המגירה המטפורית של המאה ה-21.

השירה החדשה היא לא רק שירה הנכתבת בפנקסים ועפרונות, אלא שירה מוקלדת, דיגיטלית, ישירה עם מאות בלוגים וכתבי עת מקוונים שכל תכליתם הפצת שירה, ושירים שנכתבים היישר לפיד האישי בפייסבוק, ובמסע השרשור הבלתי צפוי הופכים לפעמים ויראלייםֿ, מופעי משוררים גדושים בהמון אדם מכל הגילאים, הצבעים והמינים.

לסיכום, בעידן שבו יותר ויותר פידבקים ברשת מובילים כותבים שסוחפים קהל אוהדים הפייסבוק הוא כמו סדנת כתיבה, מקום של סיעור מוחות ופלטפורמה נהדרת למשובים.

בפסטיבל אשדודשירה 2019 תוכלו להנות ממפגשים ייחודיים בין השירה לפרוזה, בין משוררים לסופרים ולחקור יחד את הקשר בין הסיפור לשיר בתקופה בה העלאת 'סטורי' לרשתות החברתיות הפכה לחלק משגרת היום שלנו.

יש לכם שירים בסמארטפון שלכם? פרסמתם שירה ברשתות החברתיות ובא לכם להשמיע אותה? כולכם מוזמנים לשני ערבי "מיקרופון פתוח" שנודדים הערב בפאב ה'זרם' יחד עם האמן עמיר לב (יום ראשון 24.11) ובפאב ה'זה'  עם האמן חיים אוליאל (יום שני, 25.11) החל מהשעות 22:30- הכניסה חופשית!
לכל תכני הפסטיבל שיתקיים השבוע 24-30.11.19 > https://ashdodashira.co.il/

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר