יצירה של דבורה אורטס. צילום: יח"צ

מה יש? קצת תרבות: האירועים שלא כדאי לפספס באשדוד

הצגות, תערוכות, פעילויות לילדים, טיולים ומופעים: אירועי תרבות, בידור ופנאי באשדוד ובסביבה מיום שישי 27.12 ועד יום חמישי 2.1

פורסם בתאריך: 12.12.19 01:00

עדכון אחרון: 27.12.19 09:30

     

אירועי תרבות ופנאי באשדוד מיום שישי 27.12 ועד יום חמישי 2.1.

שלום פסנתר

טקס הסיום שלך תחרות “פסנתר לתמיד”: טקס הכרזת הזוכים בקטגוריות הגילים השונות וקונצרט לסיום האירוע.

ראשון 29.12.19, בשעה 18:00, מונארט – מרכז תרבות, דרך ארץ 6

929

בשני מיזם 929 במוזיאון לתרבות הפלשתים ע”ש קורין ממן באשדוד. מדי יום שני במשך כל השנה מתכנסת קבוצת לימוד קטנה ואינטימית לדיון והעמקה בפרקי קריאה מהתנ”ך בהנחיית ד”ר יואל שילה, חוקר במדעי היהדות ומרצה במכללה האקדמית אשקלון ובמרכז יעקב הרצוג. בשיעוריו קושר ד”ר שילה את מקורות היהדות והעבר היהודי עם המציאות הישראלית העכשווית. עלות מפגש: 20 שקלים.

שני 30.12.19, בשעות 19:30-18:00, המוזיאון לתרבות הפלשתים ע”ש קורין ממן, השייטים 16

929 לומדים תנך ביחד

929 לומדים תנך ביחד

שבת הזהב

בשלישי בדקל בביצוע תיאטרון אורנה פורת: יוסף הצנוע והנדיב עובד קשה לפרנסתו, אך לא שוכח תמיד לעזור לאחרים. בניגוד לשכן שלו שהוא עשיר מאוד וגם קמצן גדול.יום אחד השכן חולם שכל כספו נלקח ממנו ועובר לשכנו – ליוסף. השכן, שנבהל מהחלום, ממהר להחליף את כל כספו במטיל זהב שאותו הוא שומר מכל משמר, ובלבד שחלומו לא יתגשם. בעוד השכן עוסק בתחבולות שונות כדי להרחיק את יוסף ממטיל הזהב, יוסף ממשיך לנהוג בדרכו השקטה והצנועה ולפזר מסביבו רק טוב עד לסוף המפתיע. האם חלומו של השכן יהפוך למציאות? האם יוסף העני יזכה בעושר הגדול? ומה חשוב יותר – העושר או האושר?


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"





ההצגה חושפת בפנינו את הרווח בנתינה לאחר ובעזרה לזולת ומלמדת אותנו על צניעות והוקרת תודה על מה שיש לנו. 15 שקלים בלבד כחלק ממיזם “התושב במרכז הקהילתי”.

שלישי 31.12.19, בשעה 17:30, מרכז קהילתי דקל, שדרות רוטשילד 6

שבת הזהב. צילום באדיבות תיאטרון אורנה פורת

טברנה

בשלישי בתקוותנו “לשיר בטברנה”: מופע זמר שמח וקצבי ברוח המוזיקה היוונית עם אילן טל בשירה, יוסי גרושקה באקורדיון, ניסן רחמני בתופים ולזר בואנו בבוזוקי.
20 שקלים בלבד כחלק ממיזם ‘התושב במרכז הקהילתי’-מופעי זמר, הצגות והרצאות לכל המשפחה.

שלישי 31.12.19, בשעה 20:30, מרכז קהילתי תקוותנו, המעפילים 21

אילן טל -ניסן רחמני. צילום יוסי גרושקה בטברנה

היפה והחיה הטוב

ברביעי בטנה “היפה והחיה הטוב” בביצוע תיאטרון פלאים: בעקבות כישוף מרושע הנסיך יפה התואר הופך לחיה רעה ומפחידה. הוא מרגיש בודד בעולם המנוכר, ועם בל היפה הם יוצאים יחד למסע החושף את לבו הגדול והאוהב.
15 שקלים בלבד כחלק ממיזם “התושב במרכז הקהילתי”.

רביעי 1.1.20, בשעה 17:30, מרכז קהילתי טנה, שלום שבזי 3

קולאז’ מקומי

תערוכה קבוצתית חדשה לאמני אשדוד

יצירתו של הרצל דוסטר

14 אמניות ואמנים, חברי אגודת אמני אשדוד, מתמודדים ביצירותיהם בתערוכה “קולאז’” עם הפרשנויות השונות של המציאות שבחיינו בעזרת הטכניקה הייחודית קולאז’ שהפכה לפופולרית בעולם האמנות במאה ה-20.

יצירה של דבורה אורטס. צילום: יח"צ

לדברי ראובן כהן, אוצר התערוכה, “היוצרים המשתתפים בתערוכה מנסים לקחת את הצופה לתוך החוויה האמנותית לכיוונים שונים, מעניינים ומרתקים אשר חלקים מהם מעוררים אשליה ומציאות בו זמנית. כוח הביטוי שבטכניקה האמנותית קולאז’ נותן הזדמנות לכל אמן להגיב ולהתייחס בצורה אישית ויצירתית למתרחש סביבנו. הנושאים הם רבים ונותנים חומר למחשבה ואתגר ליצירה”.

יצירה של שלמה פרמן. צילום: יח"צ

האמנים המשתתפים בתערוכה: אורה שמר, אמי ארביב, ארלט זנדבנק, דבורה אורטס, הרצל דוסטר, יוספה אלמוג, מלי היימן, מרילין אטלי, נורית נבו תנעמי, צבי כהן, צביה טל, ריטה שמעון, שארה יובל, שלמה פרמן, חפציבה קושמרו ועליזה מלכה.

התערוכה תוצג בתאריכים: 22.12.19 ועד ל-22.3.20, גלריית מבוא, בית אריה קלנג, יאיר 2. שעות פתיחה: ימים ראשון, שלישי, חמישי, בשעות 18:30-8:00, ימים שני ורביעי בשעות 20:00-8:00,יום שישי בשעות 13:00-9:00

מטיחים שירה

פסטיבל שירה באשדוד ספוקן וורד

ספוקן נוער. צילום ספוקנוער

בימים ראשון עד שלישי פסטיבל “מטיחים שירה”, מהפסטיבלים הראשונים בארץ החוגגים את אמנות השירה המדוברת (spoken word), אמנות חדשנית, בועטת וצעירה שהצליחה בשנים האחרונות למקם את השירה במרכז הבמה ולהפוך אותה לחיה ונושמת ומביאה אליה קולות צעירים וחדשניים.

פסטיבל “מטיחים שירה” יתקיים במוקדים שונים ברחבי העיר אשדוד. הפסטיבל הינו יוזמה של מרחב יצירה אשדוד, גוף יוצר המקדם תרבות ואמנות במרחב הציבורי ובקהילה במסגרת החברה העירונית לתרבות ועיריית אשדוד.

האמנים המשתתפים: אריק אבר, עמית צפריר, עדי קיסר, אסף שנהב, יאיר הררי, חן עמרם, אורית טשומה, זיו הרמלין שד”ר, רינט חסנוב, ענת קץ, תכלת זוהר, ליאור ״הולידיי״ קוגן, גלעד בלום, לונא אבו נאסר. הכניסה חופשית.

בין אירועי “מטיחים שירה”:

“דיבור נגוע”

ערב ספוקן וורד רב תרבותי, שבמהלכו יעלו משוררים מהבולטים שבסצנת הספוקן וורד בארץ (אריק אבר, יוסי צברי, אורית טשומה, עדי קיסר ואחרים) וישוררו את מילותיהן המחודדות בשאלות של זהות, מפגש ותרבות.

Spoken X 

הרצאות בסגנון טד באמצעות ספוקן וורד. משוררים מנוסים לצד חניכי שנת השירות של הספוקנוער בהרצאה קצרה וממוקדת יפרסו משנה חדשנית באמצעות ספוקן וורד.

ניסוי חברתי

לראשונה בישראל יתקיים ניסוי חברתי חדשני לנוער בפסטיבל.

גמר הסלאם

שמונה בני נוער שיגיעו לגמר יזכו לייצג את קבוצתם ואת אזורם בארץ ולהשתתף בגמר התחרות. הם יטיחו זה בזה שירה מדוברת ויתחרו על הזכות הגדולה מכולן – זכות המילה האחרונה.

הגלריה לשירת רחוב

מטיחים צבע, מטיחים שירה. בין בית הקפה לחנות הנעליים שבמרכז המסחרי ברובע א’ תוכלו למצוא את מילותיהם של משוררים מוטחות על הקיר.

גרפיטי

מדבקות ומודעות נתלשות ימלאו את מרחב המרכז המסחרי במילותיהם של משוררים.

שיר-סיפור

ספוקן וורד גם לילדים, מופע סדנאי חווייתי לילדים בגילים 12-8.

יש מקום

סדנת ספוקן לבעלי צרכים מיוחדים ועוד.

ראשון עד שלישי 31-29.12.19, רחבי העיר

מה במשכן

פיטר פן

פיטר הילד הנצחי חוזר לבמות יחד עם החברים וונדי, קפטן הוק, טינקרבל והילדים האבודים. עיבוד מקורי לסיפור שהצית את דמיונם של ילדים ומבוגרים לאורך הדורות. בואו נעוף כולנו לארץ לעולם לא וניכנס לחוויה בלתי נשכחת. רק חִשבו מחשבות טובות… ותתחילו לעוף…

ראשון 29.12.19, בשעה 17:30, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

INJOY

מופע קומי, מוזיקלי וחד פעמי, שהוא שילוב בין שני הצמדים הפופולאריים ביותר כיום: עופר ומאור, הסטנדאפיסטים של הילדים, כוכבי תכנית “הצחוקייה” המשדורת בערוץ ניקולודיאון, חוברים לסמולקין וליזה (סמוליזה) – כוכבי הילדים הגדולים ביותר כיום. ההופעה מיועדת לבני בית ספר יסודי. מובטח להם מופע חד פעמי, מקורי, מצחיק, קצבי, מוזיקלי ומפתיע בחיבור שני הצמדים על הבמה.

ראשון 29.12.19, בשעה 11:00, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

צילום אילן בשור

קרקס מיומנה

המופע המצליח קרקס מיומנה לילדים חוזר!
מופע מוזיקלי, קצבי וסוחף בשילוב טכנולוגיה, אקרובטיקה, לוליינות וקרקס מודרני בקטעים עוצרי נשימה. במופע גם הפעלת קהל ייחודית משולבת טכנולוגיה.
בהשתתפות 15 אמנים, שלכל אחד מהם יש את הכישרון שלו. הם רקדנים, הם זמרים, אקרובטים, לוליינים, קומיקאים ומוזיקאים. אירוע תרבותי שונה, המעניק לצופה חוויה עשירה ובלתי נשכחת. בבימויו של היוצר עידו קגן, חבר הקאסט המייסד של מיומנה שאשר שיתף פעולה בעבר עם מופעים קרקסיים של פרנקו דרגון בספרד.

שני 30.12.19, בשעות 12:30 ,17:30, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

מני עוזרי

מני עוזרי במופע סטנדאפ שנון וקורע מצחוק.

שלישי 30.12.19, בשעה 21:30, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

צילום יח"צ

חגיגה בחווה

“חגיגה החווה”, הצגה מוזיקלית מרהיבה, צבעונית ומשעשעת, המצדיעה למיטב שירי החיות של כל הזמנים.
סיפור העלילה מלווה את גיא פרידמן (קרוקודייל גיא) שמחפש בית לפילפילון שהציל באפריקה. במסעו הוא מגיע לחווה חקלאית ללא חיות, שאותה מנהלת ביד רמה שרון שחל (שרוני אגרונומי). גיא מפגיש את שרון עם תרנגול, כלב, חתול, ברווזה ופר מדבר (מו-שון), שהופך עצבני בכל פעם שנתקל בצבע אדום. הם לומדים יחד לחלוב פרה, רוכבים על סוסים, צופים בלידת ברווזים, ושרון לומדת לקבל ולאהוב חיות.
נוסף לשירים המוכרים, מלמדים גיא ושרון את פילפילון הפיל ואת מו-שון להתמודד עם פחדים וחששות ומאמצים באהבה את כל החיות לחווה.

רביעי 1.1.19, בשעה 17:30, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

חגיגה בחווה. צילום כפיר בולוטין

חנוכה בתיירות אשדוד

סיור שקיעה בדיונות

בחברה לתיירות אשדוד הכינו לכבוד חג החנוכה מגוון עצום של פעילויות וסיורים לכל המשפחה בשלל נושאים ואתרים בעלות סמלית של 10 שקלים לאדם. הנה כמה סיורים שחלים השבוע.

סיור טעימות חנוכה לילדים

טיול מיוחד לילדים הכולל סופגניות, סיפורים, שירי חנוכה וסביבונים. נטייל בשוק הססגוני של אזור ו’ ונשמע סיפורים על מאכלים, מנהגים ושירים הקשורים לחנוכה.

ראשון 29.12.19, בשעה 12:00, מול מוניות אולימפיה ברובע ו’

שקיעה בדיונה

בסיור נחפש עקבות בעלי חיים, נכיר את הצמחים הייחודיים למקום ונבדוק אם אכן השקיעה החורפית יפה ומצטלמת טוב יותר מזו שבקיץ?

שישי 27.12.19, בשעה 16:00, מול חנות H&M בביג פאשן

ליקוט צמחים בדיונה

הדיונה הגדולה היא פינת קסם של בעלי חיים וצמחים. נלמד כיצד לזהות צמחי בר למאכל, אילו צמחים מסוכנים דומים להם ומה אפשר לבשל מהם. במפגש ישתלבו הפעלות, סיפורים ורעיונות למתכונים.

שני 30.12.19 בשעה 10:00. מול חנות H&M בביג פאשן

הנשים של אשדודה

חוויית אירוח ביתית מקורית, יוזמה חדשה של חברת תיירות אשדוד והרשות לקידום מעמד האישה. נשים מקומיות המייצגות את מגוון הקהילות השונות בעיר פיתחו ומקיימות בביתן סדנאות ייחודיות (ליחידים ולקבוצות) במגוון נושאים – העצמה אישית, ייעוץ זוגי ומשפחתי, בישול, יוגה ונשימה נכונה, הפרשת חלה, אמנות ויצירה, סדנת סטיילינג, פיענוח חלומות ועוד שלל נושאים מרתקים.
עלות ההשתתפות הנה 20 שקלים וכרוכה בהרשמה מראש.

לפרטים והרשמה: עמוד הפייסבוק של תיירות אשדוד ובקישור: https://tinyurl.com/r3bpogc

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר