מחזירים את הטבע לרובע צילום: אורי קריספין, דוברות עיריית אשדוד

מחזירים את הטבע לרובע

באק צו'י, כרובית, בצל ירוק ומתנ"ס טנה - האם יש קשר?. מסתבר שכן! היום בשקט בשקט קמה לה גינה קהילתית במתנ"ס טנה. תושבי השכונה יחד עם ילדיהם הגיעו לשתול, ליצור, לדבר, לצחוק ולשחק ועל הדרך צוות המתנ"ס אפילו הכין להם משהוא טעים לאכול

פורסם בתאריך: 18.11.19 14:57

     

תושבי אשדוד ממשיכים להפתיע בגילויי האיכפתיות שלהם לסביבה והרצון לשמור על איכות חיים טובה בעיר גדולה, ואתמול הושקה גינה קהילתית נוספת לאחר שהזוג רונית ורפי דדון נענו ל"קול קורא" של המשרד להגנת הסביבה והציעו את הקמת הגינה בסמוך למקום המגורים."קול קורא" הוא חלק מפעולות של המשרד להגנת הסביבה לקידום ושמירה של איכות הסביבה ובשיתוף עם איגוד ערים לאיכות הסביבה והרשות המקומית, הם מציעים לתושבים ליטול חלק פעיל ביוזמות ורעיונות שנועדו לשפר את סביבת חייהם. להפנינג שנערך אתמול כאמור הגיעו רבים מתושבי השכונה ופעילי סביבה ונהנו מחוויית השתילה של צמחי ירק ותבלינים, מסדנת יצירה וסדנת בלונים, האזינו למוזיקה טובה והשתתפו במשחקי שכונה מהנים.

רונית דדון: בדיוק כשצמחה אצלי באדנית עגבניה שנשתלה מזרעים  שעמדתי לזרוק לפח, נתקלתי בקול קורא שפרסמה העירייה. מיד חשבתי על האפשרות לחבר בין התושבים לבין האפשרות להקים גינה קהילתית.  ואכן תוך זמן קצר קיבלתי תשובה חיובית שהמיזם אכן התקבל. בחרתי במתנ"ס טנה כי זה בית בשבילי ושם אני מעבירה חוגים כבר שנים. בתקווה להמשך שיתוף  פעולה בין התושבים בקהילה  או בשם שאני כה אוהבת… שכונה. תודה לעיריית אשדוד על ההזדמנות להגשים חלומות.

בהזמנה להורים, לילדים ולתושבי השכונה ברובע ה' שהנפיקה המחלקה לאיכות הסביבה במינהל התפעול, הבטיחו המארגנים חוויית טבע נהדרת תחת הכותרת "מחזירים את הטבע לרובע". הציבור נקרא להשתתף בהקמת גינת ירק ותבלינים קהילתית ממש מתחת לבית שלהם ובצד זה ליהנות מפעילות קהילתית מלכדת וכך, בין השעות 17:00-19:00, ברח' שבזי 3 התכנסו המשתתפים והקימו גינה חדשה לטובת תושבי הרובע.

הפעילות המבורכת רק התחילה, מספרת לנו דר' ענת רוזן, מנכ"לית איגוד ערים שהצוות שלה יחד עם ימית הוניקמן, מנהלת מחלקת איכות הסביבה בעירייה אשדוד היו הרוח החיה מאחורי המיזם. תודה מיוחדת שלוחה לרונית דדון תושבת הרובע, למד"צים, לויטלי סלוצקי סמנכ"ל החברה העירונית ומנהל המתנ"ס, לראש מינהלת הרובע מר יהודה שמעוני, הפעילות הקהילתית רק החלה וצפויות לנו פעילות נוספות בגינה הצעירה!

"בשבוע שעבר הקמתנו יער מאכל ברובע ט"ו וכעת אני מקימים גינה קהילתית בתוך השכונה" אומרים במחלקת איכות הסביבה ומשבחים את רמת המעורבות והאיכפתיות שמגלים התושבים ואת הזוג דדון שהציעו את הרעיון. במחלקה מסבירים כי להקמת הגינה חברו מינהלת הרובע, המרכז הקהילתי טנה (מתנ"ס ה') והמד"צים שלו, והקמתו התאפשרה הודות ל"קול קורא למיזמים לקידום השמירה על איכות הסביבה, בתמיכת המשרד להגנת הסביבה, איגוד ערים לאיכות הסביבה ועיריית אשדוד".

בעירייה מסבירים כי "מעתה יוכלו התושבים לטפח את הגינה הקהילתית בעצמם, לכל אורך השנה". כן מבטיחים כי "בהמשך יהיו מפגשים קבועים אליו יוכלו להגיע התושבים, נאמני סביבה ופעילים המעוניינים לקדם את ערכי הטבע ברובע". ויטלי סלוצקי: סמנכ"ל החברה לתרבות ופנאי והמרכזים הקהילתיים: "המרכזים הקהילתיים פועלים בשיתוף פעולה מלא עם מחלקת הקיימות ואיכות הסביבה ומקדמים יחד את נושא הקיימות הקהילתית באשדוד הזוכה למעורבות גבוהה מצד התושבים. כך גם, פרויקט גינת התבלינים הקהילתית במרכז הקהילתי ״טנה״ זכה להצלחה רבה ולהשתתפות מצד משפחות רבות בקרב תושבי הרובע".

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר