צעדת התקווה באדיבות: נשים עושות שלום

מסע התקווה: נשים עושות שלום מגיעות לאשדוד

בשבוע האחרון של אוגוסט (25-29.8.19) נשים עושות שלום מגיעות לאשדוד על מנת לקיים ולעורר מעגלי שיח עם נשים מקומיות בנושא: לוקחות אחריות- נשים עושות שינוי

פורסם בתאריך: 21.8.19 21:34

     

בפעם השלישית, נשים עושות שלום יוצאות למסע התקווה. בשבוע האחרון של אוגוסט (25-29.8.19) נשים עושות שלום ונשים נוספות מכל הקשת הפוליטית – מתנחלות, חילוניות, דתיות, ערביות, אימהות שכולות ועוד יוצאות למסע בקריאה לממשלה הבאה: לא מוותרות על שלום, שוויון וביטחון! לא מוותרות על הדרום, לא מוותרות על הקול שלנו, לא מוותרות על עתיד ילדינו ולא עוצרות עד הסכם מדיני.

ב-27.8.19 יגיעו נשים מכל רחבי הארץ בשיירת רכבים מתל אביב לאשדוד. בשעה 18:00 ייפגשו ברחבת העיריה באשדוד ויצעדו לחוף הקשתות. שם ייערך טקס  באוהל האימהות שיכלול מעגלי שיח עם נשים מקומיות בנושא נשים לוקחות אחריות – נשים עושות שינוי.

אורית עפרון, אימו של ניב עפרון שנפצע קשה במבצע צוק איתן: "גם אם הדרך קשה, יש בה המון מכשולים וקשה לראות את הסוף חייבים להמשיך להאמין בדרך הזו. רק ככה אפשר יהיה לצלוח אותה ולהגיע ליעד הנכסף כ"כ. כרגע לצערי לא מתקיים תהליך מדיני כלשהו שיכול לשנות את המפה ואת המצב. כל קיץ מחדש אני מוצפת בתחושות של תיכף מלחמה. כל פעם כשהמצב בדרום מתחמם אני בתחושת דה ז׳ה וו. הבן הפצוע כבר לא יילחם בעזה, אבל יש לי עוד בן. שעשה שירות קרבי. ולצערי אני לא רואה כיצד מקבלי ההחלטות עושים צעדים על מנת שהמלחמה הבאה לא תדפוק על דלתנו שוב ובקרוב."

בר עמדי מירושלים, גרעין במדבר: "בתור ש"ש שבשנה האחרונה עסק בחיבור בין האוכלוסייה הערבית והיהודית בבתי ספר ברמלה, ונחשף לראשונה לצד השני, פלסטינים בני גילי, לחוויות ולתחושות שלהם, אני מאמין בשלום. למרות שמאז שנולדתי המילה "שלום" הפכה למילת גנאי, אני מאמין בכל ליבי שזה אפשרי ויש בי את הרצון לשנות וליצור אחדות בין העמים. מי ייתן ובשנה הקרובה, בה אתגייס לצבא, לא אאלץ להיות חלק מהמלחמה הבאה."

במהלך המסע אלפי נשים יצעדו ברחבי הארץ, יעמדו בשיירות בצירים מרכזיים, ויציבו אוהלי אימהות בהם ייערכו מעגלי שיח וטקסים. בנוסף, ייערכו אירועי קולנוע השראה, מעגלי שיח, נשות ציבור, אישי ציבור, אומניות ואומנים. בין המשתתפים אורית עפרון- אימו של ניב עפרון שנפצע קשה במבצע צוק איתן, הדסה מלמד- אימו של שחר מלמד מקיבוץ נירים שנהרג ביום האחרון של צוק איתן, גרעין המדבר של הצופים- רגע לפני הגיוס דורשים שלום בשם הדור הצעיר, תושבי הדרום- שמבקשים למנוע את ההסלמה הבאה, אורי פטשניק- מתנחלת וחברה בתנועת נשים עושות שלום שמראה שאפשר להאמין בשלום, רינת הופר- מאיירת וסופרת ועוד.

בנוסף, במסע התקווה תדון התנועה בחוק חלופות מדיניות תחילה שמקדמת. חלפו 5 שנים מאז מבצע צוק איתן, עליו נכתב בדו"ח מבקר המדינה כי "פסילתן על הסף של חלופות בתחום המדיני בלי שאלה הוצגו לקבינט, מנעה מחברי הקבינט לשקול חלופות אלו ולדון בסיכוייהן וסיכוניהן". תופעת חוסר הבדיקה המעמיקה של חלופות מדיניות במצבי חירום, מלחמה ובשגרה, הינה תופעה  מדאיגה שמלווה את ממשלות השמאל והימין עוד מקום המדינה. תנועת נשים עושות שלום, תנועת השטח הגדולה בישראל, החליטה לקדם את הצעת החוק: "חלופות מדיניות תחילה". החוק יחייב את מקבלי ההחלטות להקצות משאבים של זמן, קשב וכוח אדם לבחינה ולפיתוח סדורים ומקצועיים של חלופות מדיניות בשגרה ובחירום.

מסע התקווה 2019 באדיבות: נשים עושות שלום

וואן השלום באדיבות: נשים עושות שלום

 

 

 

 

 

 

 

לו"ז המסע:

 

25.8.2019 – מירושלים ללוד

10:00 שיירות מצפון הארץ לירושלים
13:00 אירוע פתיחת המסע בגן הוורדים, מול הכנסת בירושלים
16:00 שיירות מירושלים ללוד (יציאה מחניון הר הרצל בירושלים)
18:00 יציאה לצעדה בלוד (נקודת מפגש: כיכר הקומנדו מול עיריית לוד)
19:00 לא מוותרות על הקול שלנו – טקס באוהל האימהות בשדרות ירושלים מול קניון לוד
לאורך היום תקיים התנועה פעילות באוהל האימהות בלוד  (10:00-18:00)

26.8.2019 – מלוד לתל-אביב

16:00 שיירות מלוד לתל-אביב (נקודת מפגש חניון תחנת הרכבת גני אביב, לוד)
18:00 יציאה לצעדה בתל-אביב (נקודת מפגש: כיכר הבימה, תל-אביב)
19:00 חמש שנים לסיום צוק איתן – לא מוותרות על שלום וביטחון – טקס באוהל האימהות בתל-אביב כולל אירוע לזכר רועי פלס, נהרג מפגיעת טיל נ"ט במבנה ברצועת עזה במבצע צוק איתן, בחוף גורדון
לאורך היום תקיים התנועה פעילות באוהל האימהות בתל אביב  (10:00-18:00)

27.8.19 – מתל-אביב לאשדוד

16:00 שיירות מתל-אביב לאשדוד (נקודת מפגש: חניון סינמה סיטי, גלילות- בחלק הצפוני)
18:00 יציאה לצעדה באשדוד (נקודת מפגש: רחבת העיריה)
19:00 הקולות שלא נשמעים – טקס באוהל האימהות בחוף הקשתות אשדוד
לאורך היום תקיים התנועה פעילות באוהל האימהות באשדוד  (15:00-18:00)

28.8.19- מאשדוד לרהט

16:00 שיירות מאשדוד לרהט (נקודת מפגש: חוף הקשתות באשדוד)
18:00 יציאה לצעדה ברהט (רחבת השוק, רהט)
19:00 למען עתיד ילדנו – לא מוותרות על התקווה – טקס באוהל האימהות ברחבת השוק ברהט
לאורך היום תקיים התנועה פעילות באוהל האימהות ברהט  (10:00-18:00)

29.8.19- אירוע שיא בשדרות

16:00 רכבת השלום מתל-אביב לשדרות ושיירות מרהט לשדרות
18:00 יציאה לצעדה בשדרות (נקודת מפגש: תחנת הרכבת שדרות)
19:00 לא מוותרות על הדרום – ולא עוצרות עד הסכם מדיני! – טקס באוהל האימהות ברחבת הסינמטק בשדרות
לאורך היום תקיים התנועה פעילות באוהל האימהות בשדרות  (10:00-18:00)

 

לרישום למסע התקווה: http://bit.ly/2KgM6Ia

תנועת נשים עושות שלום היא תנועת שטח בלתי מפלגתית, הגדולה בארץ, שאינה תומכת ביוזמה ספציפית זו אחרת, אלא פועלת לקידום תמיכה ציבורית רחבה לקידום הסכם מדיני, מתוך אמונה שנשים צריכות לקחת אחריות על עתיד ילדיהן ומתוך התפיסה ששילובן בהליכי פיוס מגבירים את הסיכוי לשלום בר קיימא, בהתאם להחלטה 1325 של האו"ם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר