פסטיבל מדיטרנה 2019
תיסלם ומשינה על במה אחת באמפי פארק אשדוד. צילום: דויד אסייג

צפו: אלפים ראו את תיסלם ומשינה באחד מהמופעים הגדולים שהיו באשדוד

הערב השישי של פסטיבל מדיטרנה 2019 נחגג ב- 8 מוקדים שונים ברחבי העיר. יותר מ-5,000 צופים גדשו את האמפי ונהנו ממופע יוצא דופן של שתי אגדות רוק ישראליות יחד ולחוד. הערב - הלילה האחרון של הפסטיבל עם אפטר פארטי ויריד האוכל עד השעה 01:00

פורסם בתאריך: 20.6.19 12:24

     

באמפי אשדוד נהנה קהל עצום של 5,100 איש מהמופע המשותף של תיסלם ומשינה. להקת תיסלם פתחה את הערב עם כל הלהיטים האהובים ובשיר שחתם את החלק הראשון, בביצוע השיר 'רדיו חזק' כבר כל הקהל עמד על הרגליים בבת אחת. זה היה ערב יוצא דופן שבו שתי להקות, שהן מכונת להיטים משומנת עשו רוקנרול ישראלי משובח שגרמו לקהל המשולהב, שמכיר כל מילה ומילה בשירים והגיע מכל פינה אפשרית ברחבי הארץ לרקוד על כל פיסת קרקע אפשרית באמפי.

יובל בנאי ירד לקהל בשיר 'אהובתי' ומשם החלה מסיבת ריקודים של ממש כשהקהל שר עם הידיים באוויר, כולם נוטפי זיעה מרוב ריקודים ולאף אחד לא אכפת מכולם, שרים ביחד, כל אחד מתנועע בקצב שלו חלק עושים בלי סוף תנועות של נגינה על גיטרה ויש שאפילו קופצים לשמיים.

רגע לפני שחשבנו שההופעה עומדת להסתיים עלו שתי הלהקות הענקיות יחד לבמה, כשבנאי מזמין זה באחר זה את כל חברי תיסלם – יזהר אשדות, דני בסן ויאיר ניצני ונותן גם כבוד למתופף האשדודי של תיסלם סמי אברג'יל והקהל מריע לכוכבים ונכנס לאקסטזה בלתי פוסקת במשך חצי שעה עד חצות הליל מול שורת כוכבים שנותנים ומקבלים "תנו לי רוקנרול".

(סיכום הערב השישי, צילום ועריכה: מייק אדרי)

היום השני של יריד האוכל כבר מסתמן כהצלחה גדולה, מאות אנשים נהנו מהמנות הטעימות של מיטב המסעדות בעיר כשבשעה 19:00 עלו על במת ה'שואו קייס' הרכב סנגיט קולקטיב שלהפתעתנו אחד מחברי ההרכב הוא המוזיקאי האשדודי יניב נחמני, במופע רטרו אמריקאי של הג’אז והפאנק, געגוע מדברי אל הגנאווה ממרוקו, סולמות אתיופים, ניחוחות קאריביים והרבה תעוזה ים תיכונית, עטופים כולם בגרובים מהפנטים של ההרכב המדליק.

סנגיט קולקטיב צילום: גיל לוי

עוד מסתובבים בין הדוכנים השונים וכבר בשעה 21:00 יוסי סאסי והאורקסטרה של הרוק האוריינטלי הביאו את צליל הגיטרה הייחודי של סאסי שכבש את רחבת יריד האוכל ומיזג מזרח עם מערב, במוזיקת רוק מתקדם יחד עם מוזיקת עולם וכלים עממיים-אקוסטיים עם גיטרה חשמלית וירטואוזית מאין כמוה.

המוזיקה נעה בין חלילים ערביים לבוזוקיטרה בין ג'אז לבין חאפלה, בין כלים מסורתיים לרוח מתקדמת – מופע הרוק האוריינטלי של יוסי סאסי והאורקסטרה הוא כל מה שצריך כדי לנגן חגיגה אמיתית, הרכב שהוא לא פחות מהתפוצצות אנרגיה גרעינית.

'קפה איסטנבול' במרכז להורות משמעותית אירחו את הקרנת הסרט 'ילדות פרא' ומיד לאחר מכן מופע של הרכב 'טורקיקה' – בחגיגה מקפיצה של גרוב ונשמה, כי אחרי סרט טורקי טורקיקה זה הדיבור! הרכב הטריו של לרוז, קמפינו והראל בחגיגה של מוזיקה יוונית, טורקית וצוענית וחאפלה מגניבה שמתחילה כאן ומגיעה עד לטברנות של אתונה ולמועדונים של איסטנבול.

למופע 'סאפו שרה ברברה' עלתה סאפו, ילידת מרוקו המתגוררת בצרפת, היא סמל של חיבור בין מערב למזרח שבא לידי ביטוי בעיבודים המוזיקאליים. אמש על במת מונארט במופע משיריה של הזמרת ברברה עם מיטב השאנסונים, אליהם תמיד הייתה מחוברת בציר שבין מרוקו, צרפת, מוזיקה ערבית, רוק ופופ, והכל ביחד יצר משהו חדש ומרגש. בין שיר לשיר היא מספרת קצת על ההשראה שלה מברברה ופוצחת בשירה הקלאסית הצרפתית עם קול עמוק ונקי, בליווי פסנתר כנף והוכיחה כישורי במה ומשחק דרמטיים – בהחלט קלאסיקה צרפתית.

סאפו שרה ברברה צילום: גיל לוי

את פניה של האמנית קידמו מפגינים שקראו לבטל את הופעתה בטענה שהיא "פרו פלסטינית".

על במת בית יד לבנים אשדוד התקיים המופע "כשארגוב פגש את נינו רוטה" עם הקלאסיקות הגדולות של שני המלחינים הגדולים סשה ארגוב נינו רוטה האיטלקי על במה אחת, מלאה בצלילים החל מאופרות קלאסיות ועד למוזיקה צוענית בהרכב אמנים שנתן ביטוי מרגש לכל היופי והקסם של היצירות שלהם על הבמה בהרכב איטלקי-ישראלי. ארגוב ורוטה הלחינו לקולנוע ולתיאטרון, זכו בעשרות פרסים ועיצבו את הפולקלור של המדינות שבהן חיו והמופע היה פשוט מקסים עם הרכב שכלל מלבד הזמרים האורחים פסנתרן, נגנן אקורדיון שפתח לנו צלילים מחזמריים, קונטרבאס ששידר לנו סקסיות לשירים, נגן אבוב שהביא עטיפה ג׳אזית לצד הפסנתרנית שאצבעותיה ריחפו באוויר, מתופף על תופים שנדמה היה שהוא מלטף אותם- פעם מבצעים את שירי ארגוב, אף באיטלקית ואת נינו רוטה לעיתים גם בעברית, כל זה על הבמה הישראלית והאיטלקית של מדיטרנה.

במת המשכן הפכה לקסם המדבר המוזיקלי עם תזמורת הנשים של טטואן בקסם החיבור של מרוקו וספרד אל פסטיבל מדיטרנה יחד עם נטע אלקיים וגל מאסטרו. הקונצרט החגיגי שעלה בפסטיבל חיבר על הבמה את העולמות המוזיקליים היהודיים והערביים ונחגג ביופי המשותף והחיבור הטבעי ביניהם.

עוד התקיים הערב האחרון של הטברנה עם אסי יחיאל בקפה תיאטרון בית יד לבנים ובחצות הליל עלה הרכב 'טרנטה גרוב מאשין' לבמה בפאב ה'שלומפר' באזור התעשייה בעיר בחגיגה שמחה וקופצנית מאין כמותה.

טרנטה גרוב מאשין בשלומפר צילום: גיל לוי

גם הערב על במת ה'שואו קייס' במרכז יריד האוכל שיפעל עד השעה 01:00 בלילה >> – מי אמר שאין אפטר פארטי באשדוד? הופעות חינמיות לקהל הרחב – 'תמרדה' בשני מופעים בשעות 19:00 ו- 20:30 ולירון עמרם והפנתרים בשעה 22:30.
מופע נוסף של 'סאפו שרה ברברה' במונארט בשעה 20:00
'גרנדה' – פסגת הפלמנקו הצועני בבית יד לבנים בשעה 20:30
ו'צובעים את הלילה' – לולה מארש, גאיה סו אקיול וקותימן והאורקסטרה מארחים את שי צברי על במת המשכן – שלושה מופעים בכרטיס אחד ועכשיו במחיר חסר תקדים – 59 ₪ בלבד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר