מאיה ומתן צילום: גיל לוי

פסטיבל של טעמים וצלילים – היום ה-5

יריד האוכל של מדיטרנה נפתח אתמול וימשוך קהל מבקרים רב גם ביומיים הקרובים בין השעות 18:00-23:00 ברחבת המשכן לאמנויות הבמה עם דוכני אוכל של מיטב המסעדות, בר משקאות מבית 'השלומפר' במרכז הרחבה, דוכני אמנות ייחודיים, מתחם 'הופ' לקטנטנים ושני מופעי 'שואו קייס' פתוחים לקהל הרחב. במקביל – הערב יתקיימו הופעות חיות של אמנים מהארץ והעולם ב- 8 מוקדי תרבות בעיר ועוד 4 הקרנות סרטים במסגרת ה'מדיסינמה' – אשדוד בשיא חגיגת מדיטרנה

פורסם בתאריך: 19.6.19 20:12

     

במסגרת ה'מדיסינמה' – פסטיבל הקולנוע של מדיטרנה התקיימו באולמות 'הוט סינמה' בקניון 'סימול' שתי הקרנות במקביל, של הסרט המטלטל והחד פעמי 'אישה של בית' שגם מועמד ל- 'פרסי אופיר' שכלל מפגש עם הבימאית האשדודית ג'ין ביבי והסרט 'עד שהציפורים ישובו'.

כמידי שנה נהנו המבקרים ביריד האוכל של מדיטרנה משני מופעים על במת ה'שואו קייס'-בשעה 19:00 עדי אלבחר המדהימה ביופייה ובנוכחותה העדינה פתחה בשיר מרוקאי והכניסה אותנו למסע במדבר כשהשמש שוקעת מול הנוף של הים התיכון… ככל שהאווירה הלכה והתחממה עלו לבמה בשעה 21:00 הרכב 'בינת אל פאנק'-  שעשו גרוב אפרו-ביט משולב עם מוזיקה ים-תיכונית ותימנית. סולנית הלהקה שירן קרני לא הפסיקה להפתיע את הקהל באנרגיות ובכריזמה.

הצ'לנית מאיה בלזיצמן והמתופף מתן אפרת, זוג על הבמה ובחיים ואמנים – יוצרים ומבצעים מוקפדים, יצירתיים והרמוניים במופע "שני יסודות" במונארט הגיעו אל במה חשוכה כשפוקוס התאורה רק עליהם ונגנו מוזיקה מחשמלת, מאיה על הצ'לו ומתן על מערכת התופים, מוזיקה שנשמעת כמו מוזיקה ויקינגית, כשהצ'לו של מאיה נותן את העומק והדרמה ואילו התופים לוקחים את כל זה לקצב. אי אפשר היה להתעלם מהמוזיקה שלהם וגם לא לשבת על הכיסא בשקט, הקהל מתופף ברגליים, בידיים ומניע את הראש בקצב.

היא נותנת מקום של כבוד לצ'לו, ברוק ובפופ המקומיים, קולה עוצר הנשימה שם אותה כפרפורמרית טוטאלית ולצידה מתן אפרת על התופים, מפנה לה מקום ברגישות רבה כעזר כנגדה. השניים יחד, בנגינה מאוד מחושבת עם שלל צבעים ורגישויות יוצרים קסם על הבמה.

נהנים בטברנה עם אסי יחיאל צילום: גיל לוי

בבית יד לבנים הרכב הקונטרברסאנס אירחו את קורין אלאל שהביאה אינטרפטציה משלה והגשה לא שגרתית ומרגשת ליצירות המופתיות של ברסאנס, פינקה את הקהל בשיר צרפתי כשהיא שרה ופורטת על גיטרה קלאסית וניכר היה שהחיבור בינה לבין פאולין ומייקל לא נוצר באופן פתאומי שכן יש לה חיבור מילדות לברנסאנס.

פאולין דופואי ומייקל ווקי הביאו אל הבמה ולמדיטרנה את היופי של ברסאנס- פאולין על הקונטרבאס עם קול ענוג ושאנסונים צרפתיים כאשר ווקי משחק עם הנגינה של פאולין עם הלופר שהופכים את המוזיקה למעט עתידנית, בהחלט השאנסונים הקלאסיים קיבלו תפנית מעניינת ומרתקת כאחד.

כריסטינה בראנקו הענוגה והמרגשת שרה בפורטוגזית את מוזיקת הפאדו האהובה על במת המשכן באשדוד וכל הקהל מרותק… לא סתם כינו אותה המבשרת של הפאדו-ג'אז והתקווה הגדולה של המוזיקה הפורטוגזית, היא בהחלט נתנה הופעה שלקחה את הרגש לפסגות חדשות, מדהים איך מישהי אחת כובשת בשירתה מאות צופים.

גם הערב חגגו בקפה תיאטרון בבית יד לבנים טברנה יוונית שמחה במיוחד עם אסי יחיאל סביב שולחנות עמוסי כל טוב ואנרגיה שמעיפה לשמיים ואת היום החמישי של הפסטיבל חתמנו בפאב ה'זה' בחוף הקשתות עם הופעה של הרכב 'מאמא סוטרה' במסגרת ה'מדינייט' לצד כוס בירה קרה אל מול הים.

מאמא סוטרה בפאב הזה צילום: גיל לוי

אז מה מחכה לכם הערב?
בשעה 19:00- 'קפה איסטנבול' במרכז להורות משמעותית- הקרנת הסרט 'ילדות פרא' ומופע של הרכב 'טורקיקה' – בחגיגה מקפיצה של גרוב ונשמה בכרטיס 1
בשעה 20:00- 'סאפו שרה ברברה' במונארט
בשעה 20:30- משינה ותיסלם במופע משותף באמפי אשדוד
בשעה 20:30- 'כשארגוב פוגש את נינו רוטה' בבית יד לבנים
בשעה 21:00- נשות טטואן יחד עם נטע אלקיים וגל מאסטרו על במת המשכן
בשעה 22:30- טברנה (אחרונה) עם אסי יחיאל בקפה תיאטרון בית יד לבנים
בשעה 23:00- 'טרנטה גרוב מאשין' בפאב ה'שלומפר' באזור התעשייה – הכניסה חופשית

על במת ה'שואו קייס' במרכז יריד האוכל >> הופעות חינמיות לקהל הרחב
בשעה 19:00 הרכב סאנגיט קולקטיב
והשעה 21:00 יוסי סאסי אריינטל אורקסטרה

וגם -שלוש הקרנות סרטים בקולנוע 'הוט סינמה' בקניון סי מול':
בשעה 18:00- 'מריה קאלאס במילותיה' אולם 4
בשעה 19:00- 'האופק' באולם 6
בשעה 20:00- 'הבטחה עם שחר' באולם 5

לפרטים וכרטיסים > https://www.medifestival.co.il/

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר