חגיגת הספר באשדוד. צילום: יח"צ

חג הספר ממשיך

יריד ספרים, הופעות והפעלות

פורסם בתאריך: 14.6.19 11:00

     

שבוע הספר באשדוד, אשר החל בשלישי האחרון, ממשיך עד רביעי הקרוב, 19.6.19. גם השבוע יתקיים יריד ספרים עירוני ברחבת העירייה, ובו מגוון דוכנים, אירועי תרבות והצגות לכל המשפחה במרחב הציבורי.
ריכזנו עבורכם את אירועי חג הספר בימים ראשון עד רביעי.

בוק קח-תן

יריד ספרים להחלפה ברחבת הצוללת הירוקה — הביאו ספרים שקראתם ואינכם צריכים עוד והחליפו בספר חדש-ישן. במקביל תיערך בשעה 17:00 הדרכה וסדנה בצוללת הירוקה.
עלות של 25 שקלים לילד ו—15 שקלים למבוגר.

ראשון 16.6.19, שלישי 18.6.19, בשעות 18:00-16:30, מוזיאון אשדוד לאמנות, דרך ארץ 8

קח תן. ספרים במוזאון

סיפורים בחווה

שעת סיפור בשילוב פעילות בחווה: ”איתמר פוגש ארנב” מאת דוד גרוסמן ופעילות בנושא ארנבים; “תירס חם” מאת מרים רות ופעילות בנושא תירס; “חנן הגנן” מאת רינת הופר ופעילות בנושא גינון; “הזחל הרעב” מאת אריק קרל ופעילות בנושא זחלים ופרפרים.
עלות לילד 15 שקלים ולהורה מלווה 5 שקלים כולל שתיה חמה.

ראשון 16.6.19, החל מהשעה 17:00, חווה חקלאית, העבודה 66

אי שם בסין

שעת סיפור: המספרת חוזרת מארץ סין אך מאחרת למפגש עם הילדים. מתנשמת היא פותחת את מזוודתה ופורשת בפני הילדים בזה אחר זה את חפצי הפלא שהביאה מהארץ הרחוקה. כל חפץ נושא בכנפיו זיכרון של הרפתקה שמושך את הצופים להצטרף אליה ולהתרגש ביחד. הכניסה חופשית.

ראשון 16.6.19, החל מהשעה 17:00, מרכז קהילתי חרצית, שדרות הפרחים 18

ספר הג’ונגל — המחזמר

מחזמר בעיבוד חדש ורב משתתפים על פי ספרו של רודיארד קיפלינג. הצטרפו אלינו להרפתקה סוחפת במעמקי הג’ונגל, שבה נפגוש את כוכבת ערוץ ג’וניור ענבלי בא-לי, מוגלי, בלו הדוב, בגירה הפנתר, חבורת הקופים ואפילו שירחאן הנמר. מחזמר מרהיב לכל המשפחה מבית תיאטרון הילדים הישראלי. הכניסה חופשית.

ראשון 16.6.19, בשעה 18:00, אמפי מונארט, דרך ארץ 8

ספר הג'ונגל באמפי מונארט

מעשה באגוזים

שעת סיפור: על שולחן קטן נפגשים סנאי, גמד, שועלים וקיסר, ולכל אחד סוד משלו. סיפור על שלושה אגוזים העוברים מיד ליד ומביאים ברכה לכל מי שמחזיק בהם עד לסוף הטוב והמפתיע. שעת סיפור מבית תיאטרון הרחוק. הכניסה חופשית.

ראשון 16.6.19, בשעה 18:30, מרכז קהילתי עוזיאל, סיני 25
שני 17.6.19, בשעה 17:00, מרכז קהילתי דקל, שדרות רוטשילד 6

החיים כספר

בין דמיון למציאות — איך הייתם מרגישים אם הייתם כותבים ספר, וכל מה שכתבתם בו לפתע מתממש בחיים? זוהי המציאות של הסופרת מאירה ברנע-גולדברג! במפגש מרתק, משעשע ומדהים זה נדבר על דמיון, בדיה והחיים האמיתיים, שמתערבבים זה בזה עד שלא ניתן להבדיל ביניהם. במקום תתקיים מכירת ספרים ב-20 שקלים בשיתוף “סיפור חוזר”, רשת חנויות ספרים חברתית. הכניסה חופשית.

ראשון 16.6.19, בשעה 19:30, המרכז להורות משמעותית, ניסן 11

שירת לבבי

מפגש אינטימי עם השחקנית והזמרת המוערכת גלית גיאת בעקבות יציאת אלבומה הראשון. במפגש מבצעת גיאת את שירי האלבום לצד שירים מוכרים ואהובים בלדינו, ספרדית, ערבית ועברית. בין השירים שזורים סיפורים מתוך עולמה העשיר, האישי והיצירתי. עלות 20 שקלים.

ראשון 16.6.19, בשעה 20:00, הספרייה העירונית, קיבוץ גלויות 2 (צמוד לגן הלוחמים)

איתמר מטייל על הקירות

"איתמר מטייל על הקירות" בביצוע תיאטרון פפיון: איתמר לא רוצה ללכת לישון. הוא מתעניין בתמונות שעל הקיר ומבקש מאימא עוד סיפור אחד. לפתע הוא מבחין בפרט נסתר באחת התמונות — האריה עצוב! הוא מחליט מיד להיכנס אל תוך התמונה ויוצא למסע מרגש ויוצא דופן! הצעד האמיץ ומעורר ההשראה שלו מתחיל סיפור הרפתקאות סוער ומרגש שנותן לילדים (ולהורים) תזכורת לחשיבותה של חמלה, אהבת הזולת ורדיפה אחרי צו המצפון הפנימי.

זהו עיבוד קסום ויוצא דופן לקלאסיקה של דוד גרוסמן בשילוב תיאטרון צלליות. בימוי: איציק כהן מוזיקה: טל בלכרוביץ’ שחקנים: גליה פטילון מחזאי: איציק כהן. הכניסה חופשית.

שני 17.6.19, בשעה 17:00, הספרייה העירונית, קיבוץ גלויות 2

איתמר מטיילעל קירות. באדיבות פפיון

תנינים על הראש

במופע חדש לכל המשפחה תיקח אתכם התזמורת הירושלמית האהובה למסע מוזיקלי בין ערבות אפריקה, מדרכות העיר הסואנות והמקלחת שמחכה לכולנו בסוף היום. במופע משולבים סיפורים מוזיקליים לתזמורת וקריין, שירים מוכרים ואהובים והמון המון כלי נשיפה. מבית “מארש דונדורמה”. הכניסה חופשית.

שני 17.6.19, בשעה 18:00, אמפי מונארט, דרך ארץ 8

ציפור מוזיקלית

שעת סיפור: סיפור על שתי ציפורים חברות טובות בעלות קול נפלא, אשר שירתן הקסומה הגיעה עד המלך, שרצה שישירו רק בארמונו. כך הן יוצאות למסע חברות מרתק עם סוף טוב.
הפעלה בשירה ובתנועה בליווי כלי נגינה. שעת סיפור מבית תיאטרון הרחוק. מונגש לילדים עם צרכים מיוחדים. הכניסה חופשית.

שני 17.6.19, בשעה 18:30, מרכז קהילתי ט’, ראשל”צ 4
שלישי 18.6.19, בשעה 18:30, מרכז קהילתי תקוותנו, המעפילים 21

פרחה שם יפה

שירה חברתית פוליטית שנכתבה בידי יוצרות ויוצרים שביקשו להשמיע את קולות הפריפריה במציאות המורכבת של מדינה שמבקשת להיות “יפת מראה ויפת עיניים”. הנשים במופע מציעות לחברה מרחב חדש בעל ריבוי פנים ונרטיבים, מרחב שבו נשזרת ונתפרת החברה הישראלית כולה מחדש. במופע שירים מאת משוררים, בהם המשורר האשדודי סמי שלום שטרית, ויקי שירן, ארז ביטון ומירי בן שמחון.
מבית היוצר של תיאטרון יפו בתמיכת מפעל הפיס. כרטיס ב-20 שקלים בלבד.

שני 17.6.19, בשעה 20:00, בית אריה קלנג, יאיר 2

פרחה שם יפה

הצייר והציפור

שעת סיפור: סיפור מסעה המרתק של ציפור צבעונית ומצוירת, שבורחת מתוך ציור שנמכר לאיש עשיר. בדרכה חזרה אל הצייר יוצרה היא עוברת סדרת מפגשים מצחיקים. שעת סיפור מבית תיאטרון הרחוק. הכניסה חופשית.

שלישי 18.6.19, בשעה 17:00, מרכז קהילתי עם שלום, הרי גולן 6

החיפושית שנולדה בלי נקודות

שעת סיפור: דורלי החיפושית נולדה בלי נקודות, לכן היא שונה מאחרים. בזכות עצתו של הגמד עושה דורלי מעשים טובים ומבינה שכל פעם שהיא עושה מעשה טוב צומחת על גבה נקודה. שעת סיפור מבית תיאטרון רחוק. הכניסה חופשית.

שלישי 18.6.19, בשעה 17:00, מרכז קהילתי נווה יהונתן, שדרות עוזיהו 26

חתול תעלול

עיבוד של תיאטרון פפיון בהשראת סיפורו של ד”ר סוס מגלה לנו שהדמיון נמצא בכל מקום, צריך רק לדעת להשתמש בו: ביום חורף גשום ומשעמם פורץ לתוך הבית חתול כישרוני ורב קסם. יחד עם הילדים הוא יוצר עולם של דמיון ומסייע להם להפיג את השיעמום כמו שרק חתול תעלול יכול! הכניסה חופשית.

שלישי 18.6.19, בשעה 17:00, הספרייה העירונית ,קיבוץ גלויות 2 (צמוד לגן הלוחמים)

תירס חם

קלאסיקת הילדים האהובה והמסופרת ביותר בכל הזמנים בהצגה מוזיקלית, תיאטרלית, המונגשת לגיל הרך באופן שלא נראה כמותו בארץ. ההצגה הינה פסיפס יצירתי ורב גוני, המשלב בתוכו תוכן איכותי, משעשע ומרגש מעולמם של הילדים יחד עם קצב מרתק ואחר, מוזיקה לא מתפשרת ווירטואזיות תנועתית. מבית התיאטרון הישראלי. הכניסה חופשית.

שלישי 18.6.19, בשעה 18:00, אמפי מונארט, דרך ארץ 8

סיור בתערוכה

סיור מהספרים בתערוכה “גוף ראשון, יחיד: גברויות באמנות הישראלית". השחקן דני גבע והמדריכה הדסה כהן בסיור שאינו רגיל, שבו ישולבו קטעי קריאה ומשחק המתייחסים לעבודות המוצגות בתערוכה. נשוחח על הנגיעה של היצירות לחיינו ולזהות הישראלית השזורה בהן. עלות כניסה למוזיאון.

שלישי 18.6.19, בשעה 18:00, מוזיאון אשדוד לאמנות, דרך ארץ 8

שעת סיפור לילדים מיוחדים

מפגש ספרותי מחבק לילדים עם צרכים מיוחדים עם הסופרת ורדה גנזך וספרה “מסעותיו של גרגר חול” בשילוב קטעי קריאה ומשחק. הכניסה חופשית.

שלישי 18.6.19, בשעה 18:30, מרכז קהילתי ספרא, אב 4

מגירת הזיכרונות שלי

“ועם כל מה שנאמר על הזיכרון אי אפשר להתכחש לעובדה שכשאנחנו נזכרים, אנחנו מבססים עוד מעט את מי שאנחנו ומה שהינם חיינו, ולא משנה אם שנים רבות עברו או רק מעט” — סדנת כתיבת זיכרונות למבוגרים בהנחיית נירית הלבני. המשתתפים מתבקשים להביא תמונה שלהם כילדים, מחברת וכלי כתיבה. בהרשמה מראש. עלות 30 שקלים.

שלישי 18.6.19, בשעה 19:00, מוזיאון לתרבות הפלישתים ע”ש קורין ממן, השייטים 16

12 טוק טוק

שעת סיפור: במשפחת יענים 18 גוזלים נחמדים וממושמעים חוץ ממספר 12 — טוק טוק — גוזל מתוק וסקרן מאוד, שמתעניין בפרחים ושומע צלילים שאף אחד לא רואה ולא שומע. סיפור רגיש ומלא הומור על התמודדות של יוצא הדופן בחברה. שעת סיפור מבית תיאטרון הרחוק. הכניסה חופשית.

רביעי 19.6.19, בשעה 17:00, מרכז קהילתי טנה, שלום שבזי 3

מי גנב את האש שלי?

שעת סיפור: סיור בתערוכה וסדנת יצירה לילדים. בסיפור המיתולוגי גנב פרומתאוס את האש מהאלים ונתן אותה במתנה לאדם. מה יעשו בני האדם עם האש? למה תשמש אותם? ומה קרה לבסוף לפתרומתאוס? סיפור משולב בהדרכה בתערוכה החדשה “בורא מאורי האש”.
בפעילות היצירה נכין קערה מקושטת ומעוטרת להדלקת אש. הפעילות לילדים בני 8—5, עלות לילד 15 שקלים, הורה מלווה חינם.

רביעי 19.6.19, בשעה 17:30, מוזיאון לתרבות הפלשתים ע”ש קורין ממן, השייטים 16

לציונה יש כנף אחת

מפגש עם היוצר נועם חורב. ציונה היא ציפור שנולדה עם כנף אחת בלבד. כאשר מגיע החורף הקר, וחברותיה נודדות לארץ חמה, ציונה נשארת לבדה בעמק כי אינה יכולה לעוף ולנדוד איתן. היא יוצאת למסע מרתק וצבעוני, ובמהלכו היא לומדת לאהוב את עצמה כמו שהיא, ומגלה שהשוני הוא דווקא מתנה.
במפגש ישתף נועם בסיפורו האישי כילד שנולד עם יד משותקת וביד המשוקמת כותב יום—יום שירים למיטב אמני ישראל — בהם גם השיר “מתנות קטנות”.
למשפחות לילדים עם צמי”ד בהרשמה מראש בטלפון: 6792528- 054 ובעלות של 10 שקלים.

רביעי 19.6.19, בשעה 17:30, המרכז למשפחה, אליאשוילי 1

בנצי

הצגה מוזיקלית המביאה את סיפורו של פיל שנולד צבעוני והיה שונה מכל חבריו הפילים האפורים הרגילים. כולם צחקו איתו וממנו, והוא הצטער על היותו שונה. יום אחד כשהתפלש בפירות יער שנשרו מן העץ הפך להיות אפור כמו כל הפילים האחרים ושמח על כך מאוד, אז גילה שכל חבריו הפילים עצובים ומודאגים מהיעדרותו. לבסוף הבין כי עצם היותו שונה הופך אותו להיות מיוחד. מבית התיאטרון שלנו. הכניסה חופשית.

רביעי 19.6.19, בשעה 18:00, אמפי מונארט, דרך ארץ 8

ההצגה בנצי. צילום יח"צ

ריקודים דים

שעת סיפור: נגה חוזרת ממסע בעולם. במסעה למדה נגה ריקודים מארצות שונות, את הריקודים “הכניסה לתוך מזוודה” ובמהלך המפגש, בתנועה וקצב, יוצאות מהמזוודה תלבושות ואביזרים לכל אחד מסגנונות הריקוד השונים. שעת סיפור מבית תיאטרון רחוק. הכניסה חופשית.

רביעי 19.6.19, בשעה 18:30, מרכז קהילתי דיונה, שדרות קק”ל 90

ריקודים דם. צילום יח"צ

סיפור חוזר בשיר

לאחר תהליך כתיבה ויצירה משותף ארגון הספוקנוער ורשת “סיפור חוזר” חוברים יחד במופע תוצרים של שירה מדוברת (ספוקן וורד). חניכי הארגון כתבו בהשראת המילים והחוויות של עובדי העמותה ב"סיפור חוזר" ויצרו קטעי שירה לצד גלריה חזותית עם הטקסטים. הכניסה חופשית .

רביעי 19.6.19, בשעה 19:00, חנות הספרים "סיפור חוזר", הבנאים 10

עמוס עוז — מיכאל שלי

במלאות יובל לספר “מיכאל שלי” ולכבוד הסופר עמוס עוז שנפטר השנה נקיים מפגש מיוחד שיעסוק בדמותו של עוז כסופר וכאיש רוח. המפגש יתמקד באחת מיצירותיו החשובות ביותר בספרות העברית החדשה: הספר “מיכאל שלי", שיצא לאור ב-1968, סמוך לסיומה של מלחמת ששת הימים והטביע את כישרונו הספרותי של עוז בתודעתם של הקוראים בישראל ובעולם כולו. בהשתתפות: פרופ’ ניסים קלדרון, השחקנית ליליאן ברטו והמוזיקאי דניאל סלומון. עלות 20 שקלים.

רביעי 19.6.19, בשעה 20:00, הספרייה העירונית, קיבוץ גלויות 2

על עמוס עוז בספריה העירונית

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר