יהודה קיסר בהופעה צילום: יח"צ

שירים מהכרם

שירים מהכרם: הגיטריסט האגדי יהודה קיסר במופע טברנה עם הזמר והמלחין אביחי מליחי

פורסם בתאריך: 3.6.19 21:51

     

במופע עשיר של שירים וספורים מראשית ימי הזמר הים תיכוני שירי להקת העוד, זוהר ארגוב, אהובה עוזרי ועד ימינו אנו -מופע טברנה בהשתתפות יהודה קיסר, גיטריסט וירטואוז' מאבני היסוד של תרבות המוזיקה בארץ בכלל ושל המוסיקה המזרחית בפרט ויחד עם הזמר והמלחין אביחי מליחי.

הגיטריסט והמוזיקאי יהודה קיסר ,ידוע בעיקר בזכות תרומתו החל משנות ה-70 למוזיקה המזרחית בישראל. קיסר החל את דרכו בתחילת שנות ה-70 כנגן ליווי של אמנים רבים, בהם אהובה עוזרי ובעז שרעבי. נגינתו כגיטריסט בעל צליל וסגנון ייחודי החלה להתגבש בלהקתו הראשונה אותה הקים, להקת "צלילי העוד" וגם בלהקת "צלילי הכרם". בהמשך הפך לנגן מבוקש וכך תרם לאלבומיהם והופעותיהם של גדולי הזמר המזרחי, בקריירה ארוכת שנים שנמשכה מאז ועד היום, ובהם זוהר ארגוב, ג'קי מקייטן, מרגלית צנעני, חיים משה, משה גיאת, זהבה בן, שרית חדד, מייק שריף, אייל גולן ועוד. האמן איתו מזוהה קיסר ביותר היה זוהר ארגוב, שאותו ליווה לאורך כל הקריירה הקצרה שלו, בהקלטות אולפן ובהופעות. בשנותיו האחרונות הופיע ארגוב, לעתים רק עם מכונת תופים ועם ליווי של יהודה קיסר בגיטרה. סימן ההיכר הייחודי של קיסר הוא כובע, שאותו הוא מקפיד לחבוש בכל הופעה פומבית.

המוזיקאי והזמר אביחי מליחי, החל לנגן בגיטרה בגיל צעיר והחל את דרכו המוזיקלית בנערותו כשהופיע בהופעות של זמרים מוכרים, למשל עם זוהר ארגוב. הזמר ג'קי מקייטן היה זה שגילה את יכולתו המוזיקלית. מלבד גיטרה, מנגן מליחי גם על בוזוקי ועל קלידים, וכן יוצר ומלחין שירים בסגנון המוזיקה הים תיכונית. שיריו מושפעים מסגנונות שונים כגון רוק, מוזיקה ספרדית, מוזיקה יוונית ושירה תימנית. הכרתו הציבורית הראשונה הגיעה כשכתב את השיר "לא לבד" לפיני חדד. בין היתר, כתב שירים לזמרים כגון אייל גולן (עיניך מספרות, ילדתי נא שובי, לחישה בלילה), רגב הוד (פעימות לבך), לירן טל (מותק אני בשוק), יואב יצחק, חיים משה, לידור יוספי וששי יעיש. מליחי הוא גם זמר. אלבומו הראשון, "פלא טבעי", יצא לאור בשנת 2000 בהוצאת הד ארצי. האלבום כולל 12 שירים. כמו כן, הוציא את הסינגל "הצחוק שלך" ואת הדואט עם לידור יוספי "לאהוב ולחייך". עם אמנים כאלו על הבמה תהיה לכם הזדמנות לשמוע את כל הקלאסיקות של הזמר המזרחי.

אביחי בהופעה צילום: יח"צ

יום שלישי, 11.6.19 בשעה 20:00,'שירים מהכרם'. בהשתתפות: יהודה קיסר – גיטרה, אביחי מליחי – שירה וגיטרה, זמרת ונגנים, הפקה – בית היוצר- אקו"ם, מחיר כניסה: 20 ש"ח, מרכז קהילתי 'דקל', שד' רוטשילד 6, אשדוד.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר