מאיר מסוארי. צילום: זום 101
מאיר מסוארי. צילום: זום 101

אברך בבוקר, זמר בלילה

מאיר מסוארי, צעיר חרדי מאשדוד, השתתף בתחרות שירה רדיופונית, ומאז הוא מקבל עוד ועוד הצעות להופעות בחתונות וגם באירועים פתוחים. עכשיו הוא מדבר על הקשר בין מוזיקה לל”ג בעומר וגם על הופעה בפני קהל מעורב

פורסם בתאריך: 23.5.19 00:17

     

על מאיר מסוארי כבר שמעתם? הזמר בן ה-26 מאשדוד פרץ לתודעה בזכות השתתפותו בתכנית הריאליטי החרדית “הקול הבא”, ששודרה בתחנת רדיו קול חי לפני כמה חודשים והיא מעין מקבילה חרדית ל”כוכב הבא” ודומיו.

מסוארי ביצע את השיר “אלוקיי” של הזמר נמואל הרוש. הוא גדל בכרמיאל, נשוי ואב לשתי בנות.

מה עושים במשך היום עד האירועים בערב?

“בבוקר אני אברך כולל, לאחרונה נבחנתי לרבנות”.

 איפה אתה מוצא את עצמך בתוך המוזיקה?

“אבא שלי לא היה זמר או פייטן, אך אני כבר מגיל קטן ישבתי לשמוע מוזיקה מכל הסוגים. לאט לאט מצאתי את עצמי נכנס לתוך השירה יותר ויותר. זה מאוד בלט אצלי שמאיר מסוארי שווה למוזיקה, ובו בזמן לא חשבתי שאני אהיה זמר ואשיר באירועים ובחתונות. עם הזמן מצאתי את עצמי כותב ומלחין, אך בישיבה לא ידעו”.

 

בישיבה ניבאו לך שתהיה זמר?

“אכן אמרו החברים שמאיר יהיה זמר כי ראו שאני מאוד לא אוהב שמזייפים, וברוך השם שקיבלתי את הדחיפה מהחברים כי זה נתן לי הרבה אמונה בעצמי למה ששאפתי להיות משכבר הימים, שהרי האמנתי שאני אגיע להרבה אנשים”.

איך הגעת לתחרות?

“רציתי להיכנס כבר לעונה הראשונה, אבל בגלל שהייתי מאורס, לא ניתנה לי האופציה לעשות זאת. יותר רציתי להיכנס לתכנית ‘הכוכב הבא’ וכאלה שהן יותר עם רייטינג מאשר תכנית שמוגשת בתחנת רדיו חרדית. אך בגלל שאני אדם חרדי, ולא יכול לשיר במופע מעורב גברים ונשים ביחד, לכן הגעתי לתכנית הזאת. הגעתי לרבע הגמר, שזה גם שימח אותי, אך אני לא מתייחס לאן הגעתי”.

מאיר מסוארי בתחרות הקול הבא. צילום מסך יוטיוב

מה התגובות שאתה מקבל ברחוב?

“התגובות היו מעולות, אך בגלל שאנחנו ציבור חרדי וידוע שלא כולם שומעים רדיו או מחוברים לאינטרנט, אז זה היה פרסום חלקי. בסך הכול מי ששמע פרגן ותמך, בפרט אחרי השירים שהוצאתי לתקשורת כמו שיר הבכורה שלי ‘בזמן הזה’ שהושמע בגלי צה”ל וקיבל ידיעה בעיתון ‘ישראל היום’”.

על מה אתה עובד עכשיו?

“יש לי ארבעה שירים, שחלקם אני כתבתי וחלקם מהמקורות. אני עובד על אלבום בכורה שכבר הושמע למוזיקאים מהשורה הראשונה, והם ממש התלהבו”.

איפה אתה מופיע?

“באירועים פרטיים, כמו חתונות ובר מצוות ובמופעים פתוחים”.

יצא לך לשיר בפני קהל מעורב של נשים וגברים?

“לא, אני אעשה כל מה שמותר על פי ההלכה, ומה שלא אז לא. אני לא מפחד מזה, ואם יהיה לי היתר מהרב שלי באופן כזה או אחר, אז אני לא אסרב”.

מה עם קיסריה?

“השאיפה שלי שהשירים שלי יגיעו לכל אחד ולא משנה מי זה, כי יש לי בהם הרבה מסר, אם זה חסיד במאה שערים ועד לאחרון האנשים. במה כזאת או אחרת לא מדברת אליי כרגע”.

מה אתה עושה בימי ספירת העומר?

“ידוע שבאמת בתקופה הזאת אפשר להשלים הרבה פערים, אם זה במשפחה ואם זה במוזיקה. בשוק המוזיקה החרדית כולם יורדים להקליט באולפנים. מערב ל”ג בעומר אפשר לשיר בציבור”.

צילום: זום 101

מה יש לך לומר לילדים שחולמים להגשים את החלומות שלהם?

“כשהייתי ילד, ההערצה שלי הייתה לגדולי ישראל, אם זה הרב עובדיה ואם זה הרב קנייבסקי, אך היה בי תמיד רצון למוזיקה שפשוט חיכתה לצאת ולפרוץ ממני. אין ספק שכל אחד צריך לשאוף, כי בלי שאיפה לא מגיעים לכלום”.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר