תערוכה צילום: odrey סיוון אהרון

אמני אשדוד " מול המציאות "

70 מאמני אשדוד מציגים את יצירותיהם ב"מול המציאות "-תערוכה קבוצתית חדשה

פורסם בתאריך: 14.5.19 10:20

     

לרגל יום העצמאות ה-71 למדינה בחרו באגודת אמני אשדוד להציג את מצב הרוח הקולקטיבי באמצעות תערוכת פורטרטים. שם התערוכה הוא  "מול המציאות" ומוצגים בה פורטרטים של משפחה, חברים, תושבים, הולכי רגל, צעירים ומבוגרים אשר ביחד מהווים מראה וראי של המציאות העכשווית.

בתערוכה "מול המציאות" משתתפים  70 אמניות ואמנים, ציירים, פסלים וצלמים אשר מבטאים   באמצעות פרשנותם האמנותית את המפגש עם המציאות, הן  כמוטיב מרכזי ביצירותיהם והן כערך אמנותי בפני עצמו.

צבי כהן צילום: יח"צ

 

אומר אוצר התערוכה פרמן שלמה: " מאז ומתמיד הפורטרט או הדיוקן הציג את אופיו, אישיותו ומצב רוחו של האדם. במצרים הקדומה ציירו על לוחות עץ בחזית הסרקופגים את הדיוקן של האדם החנוט בהם. ברומא העתיקה האמינו שפסלים עם פורטרטים מדויקים משקפים באופן הנאמן ביותר את המציאות. אפילו הציור המפורסם ביותר בעולם – המונה ליזה של לאונרדו דה וינצ'י הוא ציור דיוקן. התערוכה פותחת אשנב לנושא מאתגר ומעניין, כך שהיא מאפשרת לאמנים המשתתפים בה להציג גישות והיבטים שונים לנושא הדיוקן. הפורטרטים הרבים משקפים סגנונות ומדיומים אמנותיים שונים  ועוטפים בתוכם רגשות של שמחה, אהבה, צער וכאב."

 

 

 

 

 

 

 

 

ביצירתה, האמנית רינה טימור פקר מציגה דיוקן עצמי, "La Vida" – החיים שהם  מורכבים, סוערים, גלויים או נסתרים; מלאים ברגעים של חסד וחמלה לצד קושי ושברון לב. ותמיד מתוך תקוה שיש אהבה בעולם. האמנית לינדה כספית מתייחסת ביצירתה"סבתא שלי, טמו תמר דהן (1885-1985)" על הקשר המיוחד עם סבתה – אישה לביאה שהייתה לה כאם ואחות, שלימדה אותה על אהבה ללא תנאי, על עוצמה, חסד ונתינה ושהשאירה בה חותם בל יימחה. פרשנות נוספת נותנת האמנית ייבגניה  לוברסקי ביצירתה " אישה מדהימה". ביצירה האמנית מציגה את עצמה מול המציאות ומשקפת יופי, ביטחון וחוזק נפשי.

אלנה פקין צילום: יח"צ

 

למעשה, המושג "מול המציאות" כנושא לתערוכה הוא כה רחב מבחינה יצירתית, כך שניתנת לכל אמן האפשרות להציג את מיטב עבודותיו ויצירותיו בתחום הפורטרטים-חוויה מאתגרת הן ליוצרים והן למבקרים. יום חמישי 16.05.2019 בשעה  19. פתיחת התערוכה: " מול המציאות "-תערוכת קבוצתית לאמני אשדוד.

אוצר התערוכה: פרמן שלמה. 'דואט'-גלריה עירונית לאמנות, קניון 'עופר לב אשדוד'. פתוח לקהל הרחב, נעילת תערוכה 19.6.19, שעות פתיחה :ימים ב', ג', ה' בשעות 8:00-19:00, ימים א', ד':8:00-19:00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר