רבי דוד אדרי ואנסמבל הפייטנים הישראלי צילום: פושאפ גירלס

מסיבת סיום "שירת הבקשות"

אחרי עונה בת 16 שבתות של שירת הבקשות בפריסה עירונית בבתי כנסת ברחבי העיר אשדוד בראשותו של רבי דוד אדרי ואנסמבל הפייטנים הישראלי ובנוסף, זו השנה הראשונה שהתקיימו גם 20 קונצרטים "חמישי בקשות" עם הפייטן אברהם אבי אדרי בנו של רבי דוד אדרי, ברביעי האחרון, 3 באפריל חגגנו במסיבת סיום עונת הבקשות עם הפייטן האורח משה לוק ומאות משתתפים מכל רחבי הארץ במשתה כיד המלך באולמי "בלו קאסל" בעיר אשדוד

פורסם בתאריך: 8.4.19 22:55

     

עונת שירת הבקשות שמתחילה בפרשת 'בראשית' ומסתיימת בפרשת 'זכור' קיימה אירוע שיא כשבתכנית ארוחת ערב חגיגית בליווי קטעי שירה ופיוט מפי אנסמבל הפייטנים הישראלי של המרכז לתרבות האנדלוסית ולפיוט בישראל בראשותו של הפייטן רבי דוד אדרי, בנו הפייטן אברהם אבי אדרי, אנסמבל הפייטנים הישראלי, אנסמבל מטרוז שאירחו גם נגן דרבוקה שהגיע ממרוקו ואת הפייטן האורח משה לוק.

העונה האחרונה של "שירת הבקשות" חצתה גבולות, חידשה, ריגשה, יצרה שיתופי פעולה מיוחדים, הציגה תופעה מרעננת ראויה לציון של הגעה של יותר צעירים, וכן ניכרה התעניינות והגעה רבה של נשים בבתי הכנסת השונים. יתרה מכך, בקונצרטים שהתקיימו לראשונה השנה בימי חמישי בערב, הגיעו משפחות שלמות יחדיו מכל רחבי הארץ – עם הילדים ואפילו הנכדים לשימור המסורת, דבר שבא לידי ביטוי גם בערב הסיום.

רבי דוד אדרי, שמוביל את שירת הבקשות בעיר אשדוד הסביר על מסיבת הסיום: "כפי שחוגגים את סיום הקראת התורה ב'שמחת תורה' כך נוהגים לציין את סיום שירת הבקשות באירוע חגיגי מידי שנה בעיר אשדוד, כפי שהיה נהוג עוד במרוקו עם שתי מטרות: האחת מפגש של כל משתתפי עונת שירת הבקשות בבתי הכנסת השונים בערב אחד שכן אשדוד היא העיר היחידה המקיימת את ערבי שירת הבקשות מידי שבת בצורה מסודרת ובפריסה עירונית המחברת בין הקהילות השונות המוזמנות לקחת חלק בערבים מרגשים הללו."

"שנית", הוא הוסיף, "המסיבה בעיקרה כוללת שירים ופיוטים שהושמעו בעונת הבקשות והקהל התחבר אליהן. בתוך עונת הבקשות בכל שבת ישנם פיוטים שונים ורפרטואר קבוע וכן לכל שבת יש נספח אליו נכנס חלק שירה אחר כמו שירה מ- אלא אנדלוסית, האלג'יראית, הפיוט השעבי העממי וכו'… מתוך כל הנספחים הללו לוקחים מבחר לסיום שירת הבקשות ובערב אחד מרגש שרים כולם יחדיו את כל הפיוטים".

אנסמבל מטרוז ואורח ממרוקו צילום: פושאפ גירלס

 

 

הקהל מאוד מחובר לערב מיוחד זה רואים זאת כבר בכניסה לאולם 'בלו קאסל' כשמאות גדשו את האולם והתיישבו סביב השולחנות, נהנו ממטעמי האוכל ומשולחנות עמוסי כל טוב שהגיע על ידי צוות המקום ללא הפסקה. ללא ספק, מדובר באירוע מפואר לכל אוהבי הפיוט והשירה אשר מתרגשים כל שנה מחדש לקראתו, ממוזיקה ופיוטים אנדלוסיים כמיטב המסורת.

פספסתם? לא נורא…
במסגרת פסטיבל "תור הזהב 2019"  הבא עלינו לטובה בחול המועד פסח תוכלו להנות ממגוון מופעים כגון: יא חביב- מופע שירה ומוזיקה ירושלמי שארקי עם מיטב הפייטנים ותזמורת נצרת, האנדלוסית בגאון- קונצרט מחווה לנסים גאון עם בינימין בוזגלו, התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד ואורחת מיוחדת ממרוקו, "הדרן עלך"- שירת הבקשות עם אורח מיוחד- משה גיאת, פיוט על הבר עם פיוטים מיוחדים לחג הפסח, סיור בתי כנסת ועוד. לכל מופעי הפסטיבל ולרכישת כרטיסים לחצו כאן > https://www.torhazahav.co.il

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר