יצירה 1-שרה בוקר (Small)
יצירה 1-שרה בוקר (Small)

קו וחומר: תערוכה קבוצתית חדשה לאמני אשדוד

" קו וחומר " זוהי תערוכה קבוצתית לאמני אשדוד. בתערוכה הקולקטיבית מגוון עשיר ומסקרן של תכנים וביטוי  אמנותי אישי. התערוכה תפתח לקהל הרחב ביום רביעי, 3.4.19 , בשעה 19.30 ב 'דואט'-גלריה עירונית לאמנות, קניון 'עופר לב אשדוד'

פורסם בתאריך: 26.3.19 20:54

     

התערוכה 'קו וחומר' מביאה תחת קורת גג אחת מבט של יוצרים שונים. כל אחד מהמשתתפים מבטא דרך יצירתו את הקול הייחודי שלו והתערוכה הקולקטיבית יוצרת מגוון עשיר ומסקרן של ביטוי  אמנותי אישי. דרך יצירות האמנות מובא לידי ביטוי  הפער שבין חיי היום יום השגרתיים לבין הצורך והרצון לשאוף לנשגב, כך שקיים שווי משקל עדין בין הגשמי לבין המופשט והרוחני. ההיבט  האנושי מקבל ביטוי מוחשי בחומר.

אבנר לוינסון, אוצר התערוכה מספר לנו על תהליך היצירה: "עבודות הפיסול נוצרו בתהליך עבודה של יצירה ראשונית יש מאין – "הוספה ".כלומר, העבודה בחמר מאפשרת לעצב את הפסל על ידי הוספת חומר לשם גיבוש צורתו, וזאת לעומת פיסול בדרך של "גריעה "הנעשה בחומרים כדוגמת שיש, אבן או עץ. הבדל נוסף  בין השניים, הוא שבתהליך  ההוספה העבודה היא  מן הפנים אל החוץ  ואילו בתהליך הגריעה העבודה היא מן החוץ אל הפנים.  השוני העיקרי הוא  שמלאכת הגריעה פועלת מתוך התפישה כי בתוך גוש החומר הגולמי קיימת הצורה שאותה יש "לשחרר" – אמונה ביש הקיים מראש, בעוד שמלאכת ההוספה שהיא זו שיוצרת  את הצורה יש מאין, כמעשה של בריאה".

יצירה של אבנר לוינסון (Small) צילום: יח"צ

יצירה של אבנר לוינסון (Small) צילום: יח"צ

 

 

 

 

האמנות היא חוויה חושית שלא ניתן לתארה במילים, של תרגום ההתבוננות  הייחודית של האמן  לכדי יצירה אמנותית . העבודות המוצגות בתערוכה מהוות את  הביטוי של מסע  של רגש ותחושות המביא בסופו של דבר לידי ביטוי אמנותי ביצירה . האמנים המשתתפים: אבנר לוינסון, ג'וסלין אייש, מירנדה זמיר, דבורה אורטס, אילנה יצחקי, דניס סטיקלרו, שרה בוקר, אלי אבן חיים, לינדה כספית, תמר גרינפלד, סלייה בלימן, בטי פרתי כהן, אירינה לבשנקו, סוזי אוחנה, מרי פהר, תמי וקנין קוסטי, טובה בוחבוט, סער בוכבינדר, דניאלה גואטה, אלנה פקין.

יום רביעי, 3.4.19, בשעה 19.30 פתיחת התערוכה: "קו וחומר" – תערוכת קבוצתית לאמני אשדוד. 'דואט'-גלריה עירונית לאמנות, קניון 'עופר לב אשדוד', שעות פתיחת הגלריה: ימים א'-ה':8:00-16:00, התערוכה פתוחה עד 12.5.19

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר