מתוך התערוכה "חצר אחורית" של דיאנה קוגן. צילום: זוהר רון
מתוך התערוכה "חצר אחורית" של דיאנה קוגן. צילום: זוהר רון

תערוכת יחיד ראשונה לדיאנה קוגן

הציירת והאמנית שגדלה באשדוד מציגה את תערוכתה “חצר אחורית” במוזיאון יפו העתיקה

פורסם בתאריך: 15.3.19 11:11

     

דיאנה קוגן, אשדודית בת 31, מציגה תערוכת יחיד ביפו העתיקה ובפעם הראשונה מציגה לא רק ציורים, אלא גם אובייקטים רישומיים ומיצב תלוי מקום.

בגיל 7 עלתה דיאנה יחד עם הוריה מרוסיה אל העיר אשדוד. היא אמנם כבר מתגוררת כמה שנים מחוץ לעיר, אך הוריה עדיין כאן.

“אני מבקרת לפחות פעם בחודש בעיר, מפעים לראות כמה אשדוד השתנתה מאז גיל הנעורים שלי”, היא אומרת. “כשהיינו קטנים ובגיל ההתבגרות, העיר הייתה עדיין חצי בנויה והסתובבנו בדיונות ובחולות והרגשנו שכל העיר שייכת לנו, לצעירים. היה בזה הרבה תמימות וסקרנות שחסרה אצל הילדים היום”. היא מספרת כי גם היום כשהיא פוגשת חברים מהילדות באשדוד, הם מתעכבים ומדברים על החוויות שהיו להם כאן בעיר ואיך החוויות האלה עיצבו ובנו אותם.

דיאנה קוגן. צילום זוהר רון

קוגן עברה אל ירושלים ולמדה בבצלאל ולאחר מכן הרחיקה עד גרמניה על מנת להשלים את הלימודים באקדמיה לאמנות לייפציג. ב-2012 קיבלה על ידי עיריית אשדוד את “פרס האמן הצעיר”. כיום היא מלמדת אמנות ומחנכת בבית הספר הדמוקרטי במודיעין, מלמדת פרטי רישום וציור ומנחה סדנאות ברישום וציור.

בנוסף, היא הספיקה להציג כבר בכמה תערוכות קבוצתיות בארץ ובחממת האמנים ביריד "צבע טרי" 8 ו—9, אך זוהי הפעם הראשונה שבה היא מציגה לבד, בעצמה. וכך, בין שלל עיסוקיה, החודש מציגה קוגן תערוכת יחיד ראשונה ב”אתר”, זהו פרויקט שאליו מזמינים אמנים להתארח במוזיאון לתקופה מסוימת. היא הוזמנה לחודשיים.

מתוך התערוכה "חצר אחורית" של דיאנה קוגן. installation view 'backyard'. photographed by Zohar Ron

מתוך התערוכה "חצר אחורית" של דיאנה קוגן. installation view 'backyard'. photographed by Zohar Ron

“חודש וחצי עבדתי במוזיאון עצמו, כל העבודה שלי קשורה לנוף הפנימי והחיצוני של המוזיאון”, מסבירה קוגן. “פעם ראשונה”, היא מוסיפה, “שאני מציגה לא רק ציורים, אלא גם מיצב תלוי מקום ואובייקטים רישומיים. היה לי מרתק לעבוד ללא שום תכנון מקדים ופשוט לבוא, להתבונן ולהרגיש את המקום וממנו ליצור. בזמן מאוד קצר של השהות התגבשו הדברים לכדי תערוכה בשם ‘חצר אחורית’. שם התערוכה מתייחס לפן הפיזי והן לפן המטאפיזי של המושג. הפניית המבט אל השולי ואל מקומות אשר נמצאים מחוץ לשדה הראייה הישיר שהיוו את מוקד המשיכה שלי כציירת נוף ביחס למקום ההיסטורי”.

דיאנה מספרת כי בתור מישהי שמציירת מגיל קטן, ההתרגשות בשיאה, והתגובות לתערוכה טובות מאוד.

היית רוצה להציג משהו כאן באשדוד, בעיר ילדותך?

“הדרכתי לפני שנתיים במוזיאון אשדוד, והמוזיאון ממש מדהים, היה לי מאוד חבל שלא מספיק אנשים נחשפים למה שקורה שם וכמובן שהייתי שמחה להציג שם. זו תהיה זכות גדולה עבורי להציג במוזיאון באשדוד, ככה שזה מבחינתי חלום, שמקווה שיום אחד יתגשם”.

מתוך התערוכה. צילום: זוהר רון

the eye pastel on paper 150X150 photographed by Zohar Ron מתוך התערוכה חצר אחורית – דיאנה קוגן. צילום: זוהר רון

התערוכה תוצג עד 28.3 במתכונת רגילה, וישנם שני אירועים מיוחדים: ב-18 בחודש דיאנה מארחת את היוצרים והרקדנים ליהי וגמיסטר ואברהם חזין למופע תנועה חד פעמי בחלל התערוכה. המוזיקאי איתמר ורדי ילווה את הערב במוזיקה חיה שנכתבה במיוחד לאירוע. וב-23 בו דיאנה תארח את האוצר וחוקר האמנות רון ברתוש לשיח גלריה.

הביקור במוזיאון והאירועים הם ללא תשלום. שעות פתיחה : ימי ד’-ה’ 19:00-11:00 ימי שישי ושבת 14:00-10:00. טיילת מפרץ שלמה 10, מוזיאון יפו העתיקה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר