אייל רנן ודרור כרמלי באדיבות: קבוצת כן ולא
אייל רנן ודרור כרמלי באדיבות: קבוצת כן ולא

לא צריך לראות כדי להאמין

אחרי שאיבד כמעט לחלוטין את הראייה הבין דרור שזה לגמרי בסדר לסמוך על מישהו אחר וכעת ביחד עם צפריר הם מתכוננים לכבוש את הערבה עם מסלול של 161 ק"מ על גבי אופני טנדם

פורסם בתאריך: 21.2.19 11:24

     

תכירו את צפריר פזי: צפריר ממושב ניר בנים בן 65 אב ל-3 ילדים ואיש כוחות הביטחון לשעבר. לפני 10 שנים נחשף צפריר לקבוצת "כן ולא", הפועלת למען אנשים עם לקויות ראייה ועיוורון וביחד הם רוכבים בקבוצת רכיבה שגם נקראת "כן ולא", הפועלת תחת המרכז הישראלי לכלבי נחיה בבית עובד.

צפריר אהב מאז ומתמיד לרכב על אופניים ולפני כעשור הוקמה קבוצה של רוכבי כביש במסגרת קבוצת "כן ולא" שהחלה לרכב בכל הארץ- רכיבת טנדם תחת הקונספט "כן ולא כביש". ביחד עם הקבוצה חרש צפריר על אופני טנדם את כל הארץ גם במסגרת פרטית וגם עממית. הוא עשה בעבר את מרוץ הגראן פונדו פעם אחת לבד ושלוש פעמים באופני טנדם. "זאת תחושה שונה לחלוטין בין לרכב לבד לטנדם, זה כמו מלעבור לנהוג מפרייבט לסמיטריילר- זה קשה יותר פיזית כששני אנשים על אופניים והתיאום בניהם לוקח זמן וחייב להיות מושלם".

צפריר רוכב טנדם עם דרור כרמלי, לקוי ראיה כתוצאה ממחלה, וביחד הם רוכבים באותה הקבוצה מזה כ-8 שנים. "מעלה עקרבים זה אתגר גדול בשבילנו, אבל אין סיפוק גדול יותר מאשר לעלות אותו במיוחד ברכיבת טנדם שכאשר אנחנו חולפים על פני רוכבים רגילים זה עוד יותר סיפוק".

צפריר פזי באדיבות: קבוצת כן ולא

למי שלא מכיר מה זה טנדם – מדובר ברכיבה על אופניים מיוחדים  עם אחריות כפולה, זה שמקדימה (המוביל- קפטן)  אחראי גם על זה שמאחורה ועל האיזון, זה שמאחורה (סטוקר) אחראי רק לפדל. "מדובר בתחושת סיפוק עצומה של עשינו את זה, אופניים מבחינתי זאת הנאה צרופה" אומר צפריר.
צפריר ודרור מתאמנים יחד לפחות פעם בשבוע על רכיבה משותפת של 70-80 ק"מ בשבת אחת. המסר של צפריר הוא שאין דבר שהוא בלתי אפשרי ואין חומות שלא ניתן לפרוץ גם בקטע הפיזי וגם בקטע המנטלי במיוחד כשעובדים עם אנשים עם עיוורון.  ומה החלום שלו? החלום שלו הוא לקחת את הקבוצה לאתגרים בחו"ל ולרכב שם, "זאת תחושת סיפוק אדירה –  זר לא יבין זאת".

דרור כרמלי בן 53 מאשדוד אבא ל-4 ילדים עבד בעבר בהייטק ובשנים האחרונות הוא מרצה בכל הארץ, מאמן וקואוצ'ר אישי ומתמחה בעיסוי רפואי. יש לו לקות ראייה קשה בעקבות מחלה שגורמת לניוון תאי הרשתית. עד גיל 18 לא הבין מה קורה איתו, תמיד היה גרוע בתנועה ומוטוריקה כי חוש הראיה שלו הלך ודעך כל הזמן,  ולפני 9 שנים נפגע  מרכז הראייה עד למצב שהוא כבר לא היה יכול לקרוא ולהתנייד בכוחות עצמו. לרכיבת אופנים נחשף דרור לראשונה דרך עמותת אתגרים, לפני 14 שנה הוא התחיל לרכב והמרחקים הלכו וגדלו. כשקיבל כלבת נחייה נחשף לקבוצת  "כן ולא" – בגלל הכלבה הגיע למרכז כלבי הנחייה בבית עובד ואז הצטרף לקבוצת הרכיבה. כיום הוא מנהל את קבוצת רוכבי הכביש  המונה 10 טנדמים מזה 4 שנים . בנוסף לקב' הכביש יש מקבילה קב' שטח המונה 24 אופני  טנדם שטח . סה"כ שתי הקבוצות מונות כ- 100 רוכבים ומלווים .

דרור הכיר את צפריר ברכיבת שטח ומשם עברו לכביש, דרור שכבר עשה מספר טריאטלונים הרגיש צורך לשפר את הכושר שלו  והחליט לעבור לרכיבת כביש מבחינת אימון רכיבה משמעותית.

 

 

רכיבה לבד זה משהו שהוא ויתר עליו לפני הרבה שנים בגלל שעשה תאונות ונכנס באנשים והבין שהוא צריך להפסיק. דרך ההתנסות של קבוצת  "כן ולא" גילה שקיימים אופני טנדם כדרך לרכב ולנוע במהירויות גבוהות וזה נתן לו את האפשרות להגשים חלום- הוא עשה את הגראן פונדו הראשון שלו לפני שנתיים.  "זה מאפשר לי להרגיש את האוויר, להריח את הריחות ואת הנוף שאני טיפה קולט בזווית העין, בשילוב עם תיאורים של המוביל ועם הזיכרון אני בונה לעצמי את התמונה של האזור. רכיבת טנדם זה אומר שיש מוביל, זה לתת אמון בבן אדם אחר. בהתחלה לא היה לי קל להתמסר ולקלוט מתי להרפות, מתי עוצרים, מתי מחליפים הילוך. בעיקר קשה כשיש רוח וקשה לתקשר ובתור אחד שהיה רגיל לעשות הכל לבד למדתי לתת אמון ולדעת לבקש עזרה ולשתף. ברכיבה אני למעשה תלוי באחר ובעצם היום אני מאפשר למישהו לעשות את זה בשבילי" מספר דרור.

בימים אלו צפריר ודרור מתכוננים לקראת הגראן פונדו הערבה התיכונה עם מסלול שבחלקו ייחשף זו הפעם הראשונה של 161 ק"מ. "גראן פונדו ישראל ערבה טור", אחד מאירועי רכיבת כביש הייחודיים ביותר במזרח התיכון. מדובר באירוע רכיבת אופני כביש אתגרי בהפקה וניהול מקצועי של חברת גראן פונדו ישראל ובשת"פ מקצועי עם איגוד האופניים.

בימים שישי-שבת, 1-2/3/2019 ייצא לדרך טור ערבה הבינלאומי שייערך באזור המועצה האזורית הערבה התיכונה, פארק ספיר, מכתש ירוחם ומפעלי ים המלח. ישתתפו בו עשרות קבוצות מקצועיות מישראל ומחו"ל שיתחרו במשך יומיים, בשלושה קטעים לבחירתם: גראן פונדו – למרחק של 161 ק"מ הכוללים 2050 מטר של טיפוס מצטבר. מדיו פונדו – 128 ק"מ עם 1500 מטר טיפוס מצטבר. מיני פונדו – 54 ק"מ מישוריים. מסלולי הגראן והמדיו פונדו יעברו דרך מעלה עקרבים ובהמשך במקטע גראבל ייחודי העובר דרך מפעלי ים המלח, מסלול שטרם נרכב בשום אירוע רכיבה רשמי בישראל, מעין מחווה קצרה למרוץ ה'סטראדה ביאנקה' האיטלקי.

לפרטים באתר הבית של המרוץ https://granfondo-deadsea.co.il/he/

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר