מקהלת "מעבר לקול" צילום: יח"צ
מקהלת "מעבר לקול" צילום: יח"צ

הרבה "מעבר לקול"

מקהלת "מעבר לקול" האשדודית מונה 15 זמרים וזמרות, עם וללא מוגבלות שכלית ותקשורתית. הם כבר מקליטים סינגל וקליפ ומחפשים חברים נוספים שיצטרפו למקהלה. יודעים לשיר?

פורסם בתאריך: 4.2.19 11:03

     

השמועה אומרת שלאחר חודשיים תמימים של חזרות כאן מתחת לאף שלנו באשדוד, מקהלת "מעבר לקול" אשדוד תיכנס לאולפן הקלטות ליצירת סינגל וקליפ לביצוע המרגש לשירו של מאיר אריאל "מודה אני". במקהלה 15 זמרים וזמרות, עם וללא מוגבלות שכלית ותקשורתית ובימים אלו מגייסים זמרים וזמרות נוספים. "מעבר לקול" הוא מיזם מוסיקלי-חברתי ארצי הפועל בתמיכת "קרן שלם" ו"המועצה לתרבות ואמנות במפעל הפיס" ובשיתוף מחלקת שיקום שבמנהל השירותים החברתיים של עירית אשדוד.

במקהלה שרים יחד זמרים וזמרות עם וללא מוגבלות, בגילאי 21 ומעלה, הנהנים מחוויה מוסיקלית מקצועית ועשייה חברתית משמעותית. בנוסף נהנים הזמרים מלימודי פיתוח קול ומיומנויות שמיעה וקצב וצוברים ניסיון בימתי עם נגנים ובעבודה מול קהל.

שוש סבן, תושבת אשדוד, עובדת במערכת החינוך וחברה במקהלת "מעבר לקול" מספרת: "חיפשתי פעילות מוזיקלית מאחר ותמיד הייתה בי את הכמיהה למוזיקה, אבל מעולם לא העזתי להתעסק בזה. ברגע שראיתי את המודעה על המקהלה קבעתי אודישן, אבל באותה המהירות גם חטפתי רגליים קרות. הגעתי לאודישן ואמרתי לאורי שחר, מנהל מקהלה "אני לא יודעת לשיר, אין לי מושג מדוע הגעתי, אולי אני אוכל פשוט לעזור בדברים אחרים. אבל כמובן שהוא התעקש לשמוע. החשש שלי היה שלא אצליח להשתלב ברמה הווקאלית עם כולם ואעשה מעצמי צחוק. אבל עדיין היה לי חשוב להגיע ולנסות. אולי מהמקום של להוכיח לעצמי שניסיתי, חיפשתי לאתגר את עצמי, לצאת מאזור הנוחות, לעשות משהו משמעותי. אנחנו כל כך עסוקים בעצמינו, בהתנהלות ובשגרה היומיומית שאנחנו לפעמים שוכחים לעשות סטופ לרגע ולבחון דרכים נוספות. כל היופי במקהלה הזו זה שכולם שווים, כולם שרים שווה בשווה. באנו במטרה אחת- לשיר. עשיתי את אותם אודישנים כמו שאר חברי המקהלה."

"הקטע המצחיק", מספרת שוש, "הוא שלפעמים אני מרגישה שלי יש יותר מוגבלות בדברים מסוימים. יש לנו אנשים כל כך מוזיקליים. אורי מוביל את המקהלה בצורה מדהימה, הוא דבק במטרה. במקהלות אחרות אתה מגיע מנקודת מינוס, אצלנו כל אחד מביא את המגבלה שלו. אמרתי לאורי מההתחלה "אני כאן עד שתגידו לי דיי".

 

ליטל לסקר בת 21, תושבת אשדוד מוסיפה "בהתחלה התרגשתי כי לא הכרתי אף אחד וזה היה חדש ובנוסף אני הכי צעירה במקהלה. יוצא לי לאט לאט להכיר את הזמרים האחרים ואני לומדת להנות מהתהליך שעוברת המקהלה. התחלתי לשיר בגיל 16, בתיכון. אפשר לומר שאני בעלת נסיון בהופעות מול קהל. הופעתי בבית ספר תיכון – באומנויות באשקלון. הופעתי גם בתכנית שנקראת "מגמה לעתיד" באורט הנרי-רונסון – מסגרת המשך אחרי שסיימתי את התיכון באשקלון. שם יצא לי לשיר. הרמה של המקהלה כל כך גבוה וכיף לי לבוא לפה לחזרות ולשיר עם כולם."

לפרטים נוספים ניתן לעקוב בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ובאתר "מעבר לקול – מקהלות משולבות" – www.beyondthevoice.net

אוהבים לשיר ? מכירים מישהו שחייב להיות במקהלה? התקשרו 0525343909

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר